Gå til innhold

Har ikke eldre lenger rett til et godt liv?

Ranger emnet

DevilsTower

Anbefalte innlegg

Når jeg nå nok en gang leser i aviser og ser/hører på nyhetene at eldre mennesker heller vil avslutte livet enn å bo på eldresenter pga Norges behandling av de, blir jeg mektig frustret!

Jeg mener at alle eldre skal behandles med den største respekt og når de først blir kastet ut av sine hjem eller blir uføre få ordentlige boforhold og levekår, noe jeg håper alle andre deler min mening om!

Regjeringen sier gang på gang at "i neste budsjett skal vi bevilge større midler til eldre", men gjør istedet det stikk motsatte - de kutter ned plasser og midler mer og mer. Det at politikere alltid lyver er noe jeg lærte i en tidlig alder, men det er hårreisende at de ikke kan bruke av norges utallige milliarder på å faktisk gjøre noe for å bedre livssituasjonen til de eldre i vårt veldige land.

Husk nå på at vi en gang også ender opp slik, vil vi ha lik behanling? Vil vi bli stuet inn på et lager? Vil vi bli stappet inn på et 15kvm stort rom sammen med en helt ukjent person?

Jeg måtte bare få dette ut, sleng dere gjerne på!

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Når jeg nå nok en gang leser i aviser og ser/hører på nyhetene at eldre mennesker heller vil avslutte livet enn å bo på eldresenter pga Norges behandling av de.

Jeg mener at alle eldre skal behandles med den største respekt og når de først blir kastet ut av sine hjem eller blir uføre få ordentlige boforhold og levekår, noe jeg håper alle andre deler min mening om!

Regjeringen sier gang på gang at "i neste budsjett skal vi bevilge større midler til eldre", men gjør istedet det stikk motsatte - de kutter ned plasser og midler mer og mer. Det at politikere alltid lyver er noe jeg lærte i en tidlig alder, men det er hårreisende at de ikke kan bruke av norges utallige milliarder på å faktisk gjøre noe for å bedre livssituasjonen til de eldre i vårt veldige land.

Husk nå på at vi en gang også ender opp slik, vil vi ha lik behanling? Vil vi bli stuet inn på et lager? Vil vi bli stappet inn på et 15kvm stort rom sammen med en helt ukjent person?

Jeg måtte bare få dette ut, sleng dere gjerne på!

Helt enig i det du sier, men hvorfor måtte du velge en så utrolig dårlig navn på tråden? Før du vet ordet av det, blir den sletta av en våre moderator-venner pga sucky navn.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selvfølgelig enig. Det er jo helt uakseptabelt sånn som situasjonen ellers er her til lands. Men når det er sagt, så syns jeg kanskje at de eldre, eller ihvertfall de som holder på å bli ganske gamle ofte er altfor generøse (hvis det er sånn det skrives). Med det mener jeg at de gir bort for mye til deg og meg, altså barn, barnebarn og oldebarn. Hvorfor må de drive å gi oss så mye penger og stæsj hele tiden? Kan de ikke heller bruke litt mer av alle di pengene mange av dem har på å kose seg de siste årene? Og hvorfor skal de bestandig selge det huset mange av de har og kjøpe seg en trang lita leilighet sånn at det er mye mindre å gjøre? Kan de ikke da heller legge litt penger i det å få hjelp til det de ikke klarer selv istede for å gi meg en 200 lapp hver gang jeg er innom å besøker bestemodern og fadern? Aner de ikke hvor mye "godt" de kan kjøpe til kaffen for de pengene eller? Gamlinger, mange av dere har så mye penger at dere heller burde satse på å "leve" litt de siste årene enn å gi bort alt dere har til oss etterkommer! Kom dere ut i hagen og stell litt i bedd. Bruk pengene på reiser, kom dere litt rundt. Opplev noe! Dra på sånne aktivitets sentere for eldre og ha det hyggelig med jevnaldrene, og ljug litt om gamle dager sammen. Dere trenger nemlig ikke å bistå oss som kommer etter med penger hele tiden, vi greier oss. Så lenge deres siste dager er hyggelig og dere trives, trives alle oss som kommer etter mye bedre også! Det må vell være det viktigste?

Selvfølgelig er situasjonen en helt annen for pensjonister og eldre som ikke har noe særlig med penger.

Noen barn er brune som et nystekt brø'

Noen barn er gule og noen barn er rø'

Noen barn er hvite, noen nesten blå.

Meget er forskjellig - men det er utenpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selvfølgelig enig. Det er jo helt uakseptabelt sånn som situasjonen ellers er her til lands. Men når det er sagt, så syns jeg kanskje at de eldre, eller ihvertfall de som holder på å bli ganske gamle ofte er altfor generøse (hvis det er sånn det skrives). Med det mener jeg at de gir bort for mye til deg og meg, altså barn, barnebarn og oldebarn. Hvorfor må de drive å gi oss så mye penger og stæsj hele tiden? Kan de ikke heller bruke litt mer av alle di pengene mange av dem har på å kose seg de siste årene? Og hvorfor skal de bestandig selge det huset mange av de har og kjøpe seg en trang lita leilighet sånn at det er mye mindre å gjøre? Kan de ikke da heller legge litt penger i det å få hjelp til det de ikke klarer selv istede for å gi meg en 200 lapp hver gang jeg er innom å besøker bestemodern og fadern? Aner de ikke hvor mye "godt" de kan kjøpe til kaffen for de pengene eller? Gamlinger, mange av dere har så mye penger at dere heller burde satse på å "leve" litt de siste årene enn å gi bort alt dere har til oss etterkommer! Kom dere ut i hagen og stell litt i bedd. Bruk pengene på reiser, kom dere litt rundt. Opplev noe! Dra på sånne aktivitets sentere for eldre og ha det hyggelig med jevnaldrene, og ljug litt om gamle dager sammen. Dere trenger nemlig ikke å bistå oss som kommer etter med penger hele tiden, vi greier oss. Så lenge deres siste dager er hyggelig og dere trives, trives alle oss som kommer etter mye bedre også! Det må vell være det viktigste?

Selvfølgelig er situasjonen en helt annen for pensjonister og eldre som ikke har noe særlig med penger.

Har du hørt ordet "avsnitt" før? :)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge er rikt til randen det, men det er bare en utrolig skjev fordeling. Men det gir jo de som har 2 mill i inntekt faen i.

Utrolig mange unge i dag tjener astronomiske summer, men hvor mange av dem tar samfunnsansvar, skulle likt å sett en statestikk på det.

'Ykrespolitikere' (m.fl) skulle virkelig hatt seg et spark bak. Har vurdert å gå inn i politikken flere ganger, men er 100% sikker på at det ender med at en eller annen tulling blir såpass satt på plass at de flipper ut psykisk. :drunk:

My 2 cents.

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar

http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på meg sjøl som ganske ung, men vil påstå at eneste grunnen til å gå inn i politikk er fordi jeg blir sinna for dem veit jo faan ikke hva dem driver med, MEN(!!!) det nytter jo ikke... Om jeg hadde gått inn for det, og brukt livet mitt på å komme meg inn i stortinget, hva da? ingen hadde hørt på hva jeg hadde sagt uansett!

Så dermed: det gir jeg fullstendig faan i! nyttesløst!

Men da igjen: Hvis alle tenker sånn, hvem skal da styre landet om 30 år? Hehe.. Ikke jeg i allefall ;)

Og ja, måten mange gamle lever på er totalt uakseptabelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk har en tendes til å glemme at det er faktisk våre eldre som har satt grunnlaget for hvordan vi har det i dag. Det er faktisk de som har vært med å utvikle ting som f.eks biler, elektriske hjelpemidler osv, noe dem har slitt og strevet med for å få til, og som vi tar nytte av og som forenkler vår hverdag BETRAKTELIG!!

Og det er da helt utrolig å tenke på at de eldre får mer glede av å gi oss unge en 200 lapp når vi kommer på besøk, enn å unne seg noe ekstra godt med kaffen. De eldre burde hatt luksus service der de bor på de siste leveår. Hadde det stått om en ung person som skulle dø hadde alle gjort det de kunne for at den personen fikk oppfylt alle dens drømmer!

De fleste eldre er prakteksempler på gode mennekser!

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider