Gå til innhold

Har ikke eldre lenger rett til et godt liv?

Ranger emnet

DevilsTower

Anbefalte innlegg

Folk har en tendes til å glemme at det er faktisk våre eldre som har satt grunnlaget for hvordan vi har det i dag. Det er faktisk de som har vært med å utvikle ting som f.eks biler, elektriske hjelpemidler osv, noe dem har slitt og strevet med for å få til, og som vi tar nytte av og som forenkler vår hverdag BETRAKTELIG!!

Og det er da helt utrolig å tenke på at de eldre får mer glede av å gi oss unge en 200 lapp når vi kommer på besøk, enn å unne seg noe ekstra godt med kaffen. De eldre burde hatt luksus service der de bor på de siste leveår. Hadde det stått om en ung person som skulle dø hadde alle gjort det de kunne for at den personen fikk oppfylt alle dens drømmer!

De fleste eldre er prakteksempler på gode mennekser!

Ord til deg! Noen som er med på å klabbe sammen et kjempebrev å sende det til hun Sylvia Brustad eller hva hun nå heter?

Edit: ikke at det vil hjelpe, men da har vi hvertfall bidratt med vår lille ting.

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er det flere som glemmer at det faktisk er mange eldre som har det veldig fint og er fornøyd med tilbudet.. TRO meg, er helt enig i at det finnes for få helsepersonell og at dette kunne vært løst med bedre betalt, men finnes de som alltid vil klage uansett hvordan de har det..

selv er jeg sykepleier og videreutdanner meg innen geriatri, altså eldre, så har jobbet innen feltet i noen år nå..

'97 Polo Color Consept 1,6l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må også sette det litt inn perspektiv, for man hører gjerne kun om de som har det jævli, dermed så tror de fleste at ALLE de eldre har det forferdelig der de er. Men det er vel ikke uten grunn at dette emnet kommer på nyheten og i aviser stadig vekk.

Det er vel slik at å ha de eldre ikke er produktivt, så da er det ikke så farlig med de.

Nå er det slik at folk skal ha igjen noe for alt de gjør, ikke at det er noe galt med det forsåvidt men slik det er i dag så holder det ikke med å gå hjem med en god følelse av at nå har jeg bidratt til en gammel sjel har det godt, nei, så lenge lommeboka ikke har vokst så er det ikke så nøye.

Derfor er jeg helt sikker på at det ikke blir bevilget penger på de gamle, pga at det er kun de gamle som vinner på det.

Vi i Norge bruker mer penger på innvandrere enn våre egne.

Kan gi ett eksempel, innvandrere har rettigheter på barnehageplass før oss Nordmenn. Kommer de på gamlehjem så får vel de biff, og vi ertesuppe.....

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider