Gå til innhold

Justere tenningen på S13, og noen andre spørsmål om S13.

Ranger emnet


Volvo240TurboInercooler

Anbefalte innlegg

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sendte mail til de og spørte. Da skrev han CA18DET hvertfall...

 

 

Viss surge så du kaller det tar livet av en turbo så kan du da vennligst forklare meg hvorfor min BRUKTE turbo har holdt i 1 år nå med 1.2 i ladetrykk og lukket system?? Tenkte heller ikke det.

aner ikke hvilken turbo du har og sa heller ikke at 1,2 bar tar livet av en turbo så fremt ikke den lader utenfor kartet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor bør man handle slikt da?

 

vis du skal handle et skikkelig turbokit til s13 må du nok ut med en god del mere penger ja!

 

Kjøp en s14/s15 turbo (T28)

Kjøp skyline dyser 460cc

Kjøp Horsham steg 3 chip

Kjøp skyline RB25DET LMM

Kjøp ny eller brukt intercooler

 

Og du har i overkant av 200-250hk..

"Vorsprung Durch Technik"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aner ikke hvilken turbo du har og sa heller ikke at 1,2 bar tar livet av en turbo så fremt ikke den lader utenfor kartet.

 

 

Tror du er godt utfor kartet jeg...

Er en orginal 740 Turbo turbo jeg har, som er uvisst hvor gammel den er.

På 1.2 bar så er den turboen tom på en 2.3l 4er. Holder til ca 250hk den turboen, men når jeg bremsa 212 på hjula så var både turboen og dysene tomme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vis du skal handle et skikkelig turbokit til s13 må du nok ut med en god del mere penger ja!

 

Kjøp en s14/s15 turbo (T28)

Kjøp skyline dyser 460cc

Kjøp Horsham steg 3 chip

Kjøp skyline RB25DET LMM

Kjøp ny eller brukt intercooler

 

Og du har i overkant av 200-250hk..

 

Ikke noe grenrør??

 

 

Problemet er at jeg ikke skjønner hvordan man skal få av det eksosanlegget uten å ta av det røret til Lambdaen. For å få av det røret så må man jo av med det lille varmeskjoldet og ha en halv 13 nøkkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grenrør glemte jeg ja! det orginale holder ikke tile effekten..

 

varme skjoldet har jeg aldri vært borti da det stort sett er tatt vekk på alle s13.. du har et rør fra turbo(downpipe) som går over til resten av eksosanlegget sånn ca ved rattstammen?

 

har aldri brukt halve 13 nøkkler jeg:P bare lange forlengere,ledd og lang piper..

"Vorsprung Durch Technik"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grenrør glemte jeg ja! det orginale holder ikke tile effekten..

 

varme skjoldet har jeg aldri vært borti da det stort sett er tatt vekk på alle s13.. du har et rør fra turbo(downpipe) som går over til resten av eksosanlegget sånn ca ved rattstammen?

 

har aldri brukt halve 13 nøkkler jeg:P bare lange forlengere,ledd og lang piper..

 

 

Vil nå ikke kalle den lille biten der for downpipe men..

 

 

Kommer ikke til med piper, får ikke en løs pipe innpå de som holder downpipen heller....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du er godt utfor kartet jeg...

Er en orginal 740 Turbo turbo jeg har, som er uvisst hvor gammel den er.

På 1.2 bar så er den turboen tom på en 2.3l 4er. Holder til ca 250hk den turboen, men når jeg bremsa 212 på hjula så var både turboen og dysene tomme.

 

jo men du kan lade mer. du henter ikke no mere effekt og turboen lever heller ikke lenge.

 

ct12bmap.gif

nå er jeg ikke sikker på det er a/r .45 på 740 men.

250hk er over grensen på kartet med en pr på 2,2. men dette kan variere i praksis. bare nevner at det er en ting å tenke på spesielt på s13 som har en jævli liten turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heter vel elbow da;) he.. rart du ikke kommer til med no der synes jeg men.. skrudde nå av alt ganske greit jeg når jeg bytta turbo og elbow.. skjær vek det dekslet da? der har du fått takk i litt snacks ja;) åssen turbo og grenrør er det?

 

 

Elbowen ja! heh, det er den!

 

Tror det hadde blitt lettere om jeg hadde tatt av varmeskjolda, men hadde ikke WD40 der, så jeg tok ikke kjangsen på å bli liggende hele natta med de skruene. Men det er nok det jeg kommer til å gjøre når turbokitet skal monteres.

 

Det skjoldet rundt turboen er jo festet med 15 skruer sikkert! Alle like rustne og sikkert ikke 10mm hode på de lenger for å si det sånn.

 

 

Tror ikke det var noe konkret merke på de delene. Så lenge det IKKE er Xs-power så er det greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår