Gå til innhold

Hengerfeste på Bora

Ranger emnet

zailens

Anbefalte innlegg

Veldig enkelt, egentlig.

- Ta av plast-støtfangeren (3stk torx skruer i innerskjermen på hver side. 2stk torx under bilen.)

Deretter må baklyktene demonteres, som er festet i 3stk med 8mm hode som er enkle å komme til. Under lyktene er det to 1stk torx på hver side. Deretter er det å ta av plasten. Bytt deretter ut hele støtfangerskinnen som er skrudd under bilen (mener jeg)

Monter deretter den nye skinnen med henger-feste, og deretter koble opp ledningene slik som medfølgende koblings-skjema viser.

- For å få på igjen plasten, så må det kappes av en liten del av den nedre delen på det svarte nederst på fangeren. Det er en firkant på innsiden av den svarte delen på fangeren. Hold deg litt innenfor denne, så får du en flott løsning.=)

- Få fangeren til å treffe på styringene igjen, og deretter sentrer fangeren du begynner å montere i motsatt rekkefølge av hvordan du demonterte.

Om du kjøper hengerfeste på Møller, så tror jeg de kan skaffe deg en full oversikt over skruer på fanger og skinne.

- Vw Passat `01 1.9TDI 130hk Highline

- Vw Golf I `82 1.5l (Prosjekt)

- Mazda 626GT `85 2.0i (R.I.P. :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe problem, har selv montert dette på min og jeg må si jeg ble forbauset overrasket da jeg fikk høre pris,samt se hvor lett det var å montere og helheten til slutt.

Jeg kjøpte avtagbart hos Møller for ca 3300-3500kr (billig til å være originalt avtagbart spør du meg)

Monterte dette selv da jeg er mekaniker.Alt gikk veldig greit så alt var gjort på under 2 timer :D

Slutt finishen var bedre enn forventet,det hullet en må skjære til åp undersiden av den nedre plastleppa på fangeren synes ikke engang etter montering,ikke engang feste til selve hengerkula er synelig.Den er av den typen at den tres opp og ned når denne skal demonteres og monteres.

Sist men ikke minst,den berømte hengerkontakta,den er også av den sort som svinges/felles opp i fangern når en ikke har bruk for den.

Skulle gjerne lagt ut noen bilder men har desverre ikke tilgang til bilder etc. men bare å spørre hvis det er noe du lurer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider