Gå til innhold

passat 1.9tdi som plutselig stoppet, og var vanskelig å starte igjen

Ranger emnet

tomtom

Anbefalte innlegg

Hei.

når jeg ga på i går, så kom det helt sinnsykt mye røyk fra potta.

har aldri sett så mye røyk før.

Så fylte jeg DIESEL, som bilen min bruker.. mao ikke feil drivstoff.

etter jeg fylte, så virket bilen rar å kjøre, og etter 50 meter med kjøring, så stopper motoren. Helt uten ulyd, bare stoppet.

jeg hiver meg om nøkkelen uten å tenke meg om for å starte igjen, og det gikk bra.

men, 200 meter til, så stopper den igjen.

jeg stopper bilen helt, og tenker på om jeg kunne ha fylt feil drivstoff.

Hadde heldighvis kvittering, og jeg fylte riktig.

Så jeg startet igjen, og kjørte til jobben hvor jeg skrudde av bilen i 2 min. når jeg skulle starte da, så puttet jeg som vanlig inn startsperrenøkkelen, og vrei nøkkelen for at glødelampa skulle gløde, men den glødet ikke

da startet selvfølgelig ikke bilen heller.

etter jobb startet den som vanlig og i dag morges startet den også helt fint. har ikke hatt noe mer feil.

hva kan ha vært problemet?

tanken har ikke vært så tom siden jeg kjøpte bilen for ett halvt år siden, og bilen har gått 205.000 km, men godt vedlikeholdt.

siste oljeskift var for 8.000km siden.

olje har blitt byttet hver 5.000km før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanksje registerreima har hoppet over ei tann, gåen topp pakning. vet noen har byttet turbo på disse, men da pleier ikke bilen være vansklig å starte eller stopp under kjøring. personlig ville jeg sjekket reima, har den hoppet over får den kanskje mye diesel som igjen blir røyk, å da vil den også bli vansklig å starte.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider