Gå til innhold

Hva er det med 200sx og LAV kilometerstand?


Volvo 740 racing

Anbefalte innlegg

Når jeg søker 200sx på nettet så får jeg opp biler som er 98-99 modeller. De fleste har gått 80-120000 km. Det er ikke særlig realistisk for biler som er 7-9 år. hva er grunnen? Driver folka og stiller km tilbake eller?

Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing

Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P

kjører nissan primera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk kjører lite på disse bilene. De fleste er bare brukt halve sesonger.

 

Min s13 er kjørt "kun" 117300km, så er vel bare det at bilene ikke er brukt så mye :P

Jeg skal ikke nekte på at det stilles tilbake kilometerstand, men har ikke hørt om et tilfelle med 200sx enda.

( x ) Subaru Impreza GT 94/99

( x ) Nissan 200sx s14a 97

( x ) Nissan 200sx s13 90' Steg 3

+diverse andre vinterbiler ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det var noen som endelig tok opp dette :)

Det er MYE juks med disse bilene. Har sett eksemplarer med MYE rust og generelt dårligere stand en LAV km tilsier ;)

Det er også veldig mange av disse som selges med lav km og overhalt motor... hmmm.

Fruen kjøpte seg en S13 for 4 år siden. En 91 modell som hadde gått i Tyskland,denne hadde en km stand på 202000. Men tilstand på motor,service hefte og sånn generelt gjorde at denne kjøpte hun. Nå sist høst rundet motoren 250 tusen :) Pga av olje lekkasje fra motor og turbo havari bestemte vi oss for å overhale den sist vinter.

Så nå står km stand på 262000 :pray Ikke mange av disse med den km standen..hehe

 

Mitt poeng er kanskje at det er lurt å unngå en bil med lav km stand og ukjent historie,Enn en med høy stand og heller mere historie...

Man må huske at disse er VELDIG billige i Tyskland,og veldig mange selges til utlandet,derav veldig attraktiv å fuske med km stand

 

p.s..Denne brukes IKKE på vinteren

p.p.s Ser at det var S14 du mente.. Men gjelder nok det samme for de og :)

GTti

244Rat 1975

FUNKSJON FØR FORM

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Enig med begge svar over. Jeg kjøpte en -99 nå sent i høst som er tatt opp fra Germanien. Den har rulla ca.88500km og det ser man på "bilen", hvordan den er invendig, motorrom, ratt osv! Man bør og skal selfølgelig gå over bilen under også, skjekke slakk o slark på vitale steder! Få med seg all mulig dokumentasjon osv. som kan følge bilen! Jeg har i tillegg fått kontakt med tidligere eier av min nede i Germanien slik at jeg har fått bekreftet det jeg var usikker på! NB: Disse bilene brukes generelt ikke på vinterstid, der nede og ihvertfall her hjemme på det snøfulle berget! Veldig sjelden man treffer på en 200sx når det har fryst på.!.?

:pray

 

Primera M6

Muligens noe uforskammet, ifølge enkelte . . . . .

"JEG LEKER FORTSATT MED BILER !"

-07 Audi RS4 "konebilen"

-11 MB Vito 116 4x4 med "ALT" "Arbeidswagon"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så og si alle disse bilene som er i Norge på skilt stammer ifra Tyskland eller Sveits, der bilene har blitt solgt nye.

Når disse bilene var nye ble dem sett på som sportsbiler for gamlinger. Mange gamlinger kjøpte disse bilene og hatt dem i sitt eie i mange mange år før dem blir eksportert ut av landet. Norge er et veldig attraktivt land for eksport fra Tyskland.

Dermed lav km.

Veldig lite km-fusking på disse bilene etter 94- iallefall.

BMW M3 Turbo

X - Nissan 200sx s14a Racing Edition
X - BMW E30 325i
X - Nissan 200sx s14 - 276bwhp/352nm
X - VW Golf II GTI 16v - Theo
X - Aprilia Rs 125ccm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen jukses det nokk med KM på, men tror ikke at det er så veldig ille. Alle S13 har jo uansett nyoverhalt motor til en hver tid pga rådebank :lol:

 

Når man kjøper bil, så ville jeg heller sett på generell stand enn å sett seg blind på KM telleren! Min har snart rundet 215.000 på telleren, men tror du finner flere biler med halve kilometerstanden som er i dårligere tilstand.

-Why Drive When You Can Drift..-

*Nissan SilEighty -92

*Mitsubishi Carisma -96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår