Ermex Skrevet November 24, 2007 Rapporter Share Skrevet November 24, 2007 Med mange års trening og bil med mange 100 hester ja! Siter 2013 1.8D Lancer 1997 2.5T Skyline (banebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikdev Skrevet November 24, 2007 Rapporter Share Skrevet November 24, 2007 Er det ikke 4wd i hafseng-escorten da:)?Ser no ut som han greier seg bra Det der er jo ikke drifting....... Det er leking, slædde med firehjulstrekk er ikke drifting. Basta bom og om du er i tvil dette er drifitng: Blir helt andre prinsipper når man har drift på alle fire hjulene, og derfor er det ikke drifting. Men all respekt til gærningene på gatebil:yodude: Siter Team HS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sugekopp Skrevet November 24, 2007 Rapporter Share Skrevet November 24, 2007 nå må dere skjønne forskjell på drifting og slædding!.. du kan IKKE drifte med 4x4! drifting er kombinasjon av flere svinger.. dette kan du iikke gjøre med en 4x4 bla pga vinkel på bil. den oppfører seg anerledes.. og vil ret og slett gå for fort! Siter Sperra.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lekelars Skrevet November 24, 2007 Rapporter Share Skrevet November 24, 2007 man trenger mere plass med 4wd virker det som, man bruker mer av veien.... men morro er det! Siter Avensis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sugekopp Skrevet November 24, 2007 Rapporter Share Skrevet November 24, 2007 joda. men kan IKK kjøres på samma måten.. I DET HELETATT... det gutta gjør på gatebil er 1 sving!... et kalles slædd Siter Sperra.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lekelars Skrevet November 24, 2007 Rapporter Share Skrevet November 24, 2007 enig der, farta bir for stor... vanskelig i kjøre bil med 4wd gjennom mange svinger fortløpende... blir ett annet prinsipp med rwd. da er det kun rompa som kommer, ikke hele bilen=) Siter Avensis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
"Mr A." Skrevet November 25, 2007 Rapporter Share Skrevet November 25, 2007 nå må dere skjønne forskjell på drifting og slædding!.. du kan IKKE drifte med 4x4! drifting er kombinasjon av flere svinger.. dette kan du iikke gjøre med en 4x4 bla pga vinkel på bil. den oppfører seg anerledes.. og vil ret og slett gå for fort! Men topic heter AWD-drifting/liggje breitt med AWD Hafsengen drifter ikke nei, men han ligger ganske breitt:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSCoz Skrevet November 25, 2007 Rapporter Share Skrevet November 25, 2007 Ingen som ser baki S-svingene på rudskogen f.eks? Mye fin 4x4 sladding/drifting der. Siter What we`re dealing with here is a complete lack of respect for hard work. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CalibR Skrevet November 26, 2007 Rapporter Share Skrevet November 26, 2007 Men topic heter AWD-drifting/liggje breitt med AWD Hafsengen drifter ikke nei, men han ligger ganske breitt:) Så hjelper det med aktive differ ;) Siter Caution Cloud 40 Hairpin Right 100 Narrows Through Gates And Opens 70 Flat To Finish Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mark1 Skrevet November 26, 2007 Rapporter Share Skrevet November 26, 2007 Så hjelper det med aktive differ ;) på hvilken måte hjelper det? Siter NorskEscortRegister.Net Escort Mk1 og Mk2 register Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CalibR Skrevet November 26, 2007 Rapporter Share Skrevet November 26, 2007 på hvilken måte hjelper det? Yaw f.eks på Mitsubishi.. Men, men. Kan virke begge veier According to Honda and Mitsubishi, Active Differential trasmit more torque to the outside wheel, thus quicken cornering action. I don't know how effective it eventually will become, but at this stage their Active Differential-equipped cars, Lancer GSR Evo V and Prelude ATTS, have not shown significant advantage. Anyway, we still spend some time to study it .... basically, it implements active torque transfer by using the 2 clutches incorporated inside the differential - one of them control the right wheel and one control the left. When computer think it is necessary to transfer more torque to one of the wheels, it tightens the clutch of the opposite wheel, thus more torque will be sent to the desired wheel. Since it uses clutch instead of ABD's brake, it can precisely control the torque distribution, without locking a wheel. This guarantees a smooth operation that can be used all the time. Siter Caution Cloud 40 Hairpin Right 100 Narrows Through Gates And Opens 70 Flat To Finish Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet November 27, 2007 Rapporter Share Skrevet November 27, 2007 YAW control kommer på quattro snart også :) RS5 skal bli første bilen, deretter skal det arves ned på de simplere modellene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mark1 Skrevet November 27, 2007 Rapporter Share Skrevet November 27, 2007 Yaw f.eks på Mitsubishi.. Men, men. Kan virke begge veier du er virkelig på jordet du. Siter NorskEscortRegister.Net Escort Mk1 og Mk2 register Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet November 27, 2007 Rapporter Share Skrevet November 27, 2007 du er virkelig på jordet du. Mener du at aktive differ ikke kan programmeres slik at bilen er mye lettere å holde sideveis? Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
realace Skrevet November 27, 2007 Rapporter Share Skrevet November 27, 2007 Yaw f.eks på Mitsubishi.. Men, men. Kan virke begge veier Heter Active Yaw Control (AYC) for å være helt korrekt ;O) Den hindrer overstyring og skaper ca. 20% "kunstig" veigrep som hjelper deg til å ta svinger i høyere hastighet Active Center Differential (ACD) justerer diff sperren til å være låst under akselerasjon til "fri" når bilen registrerer at du vrenger rattet. Evo'ene har 3 instillinger (asfalt/grus/snø). Hver enkelt bestemmer hvor kraftig den kobler inn/ut center diffen. På snø gjør den det mykere enn på asfalt a naturlige årsaker. Systemet er merkbart på min evo. Er utrolig vanskelig å "kontrollere" brei kjøring med lav hastighet og mye ratt utslag. Ved høy hastighet og lite ratt utslag er den som en drøm å kontrollere. Men brukte noen år før jeg lærte meg dette. Samboeren er ikke særlig glad i å ligge bredt i 90 på snø men det er helt utrolig hvor stabil den er så lenge du har gasspådrag. Under slike forhold er centerdiffen låst og med 50/50 splitt så er det som å kjøre på skinner sideveis :o) Med lav hastighet og høyt ratt utslag driver den å roter med AYC/ACD og jobber for å rette opp bilen din. Kan vel si at det fungerer som ESP men jobber ikke før du svinger rundt en sving hardt Mvh Siter 02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII 10 Mitsubishi ASX instyle+ http://www.lancerregister.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.