Gå til innhold

Veldig tungstartet Dodge B-300, Noen tips om hva som kan gjøres?

Ranger emnet


Dammed

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har en Dodge B-300 med en bensin drevet V8'er. Jeg overhalte forgasseren på den om fredagen og fikk Magnus Motor A/S til å justere den og sjekke at alt er ok. Monterte den på bilen og den starten på første forsøk, og gikk ganske bra på tomgang. Lot den stå i ca 45-60 min på tomgang og så tok jeg meg en liten kjøretur. Fungerte utmerket.

 

Den starten også lett på lørdag, måtte selvsagt bruke choken. Men det var som sagt ingen problemer.

 

Og nå vil den ikke starte. Startet den ikke om søndagen, men det skulle ikke vært noen problem. Har prøvd med startgass. Coilen fungerer, den får bensin, har fylt ny bensin og hatt kondensfjerning. Har også prøvd å tørke tennpluggene og pusse dem litt. slik at de gnistrer skikkelig. Men den vil ikke starte...

 

Den skal selges nå så jeg er ikke ute etter noe som vil fikse dette for alltid. Jeg trenger bare noen tips om hvordan jeg skal få start på den. Noen som har noen forslag?

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd uten choke og, hjalp ikke noe.

 

Hvorfor skulle det være noe galt med tennpluggene etter 1 time på tomgang?

 

For en del år siden hadde jeg en olds custom cr med 403 motor med hei fordeler. den fungerte kjempefint.. neste dag var alt helt døtt. skjekka alt som hadde med strøm å bensintilførsel. men nei.. målte meg fram at det var tenningsmodulen som hadde takka for seg...bare over natta.. slik var det for meg..men det kan jo være no annet i ditt tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mål om det er forbindelse mallom kontaktene på tenningsmodulen..

 

Det vil jo ikke gi den en indikasjon på noenting da du ikke aner hva du måler eller hvilke verdier som evt skulle vært der...

 

F.eks måling med ohm-meter vil gi deg andfe resultater enn diodetest. Så skal man måle så bør man ihvertfall måle mot en som man vet virker, men da er jo poenget borte...

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil jo ikke gi den en indikasjon på noenting da du ikke aner hva du måler eller hvilke verdier som evt skulle vært der...

 

F.eks måling med ohm-meter vil gi deg andfe resultater enn diodetest. Så skal man måle så bør man ihvertfall måle mot en som man vet virker, men da er jo poenget borte...

 

det er rett.. det skal jo være forbindelse mellom polene gjennom modulen uansett hvordan man måler. men er det ikke noe forbindelse. så kan det være brudd inni.

 

Hadde en annen motor med hei fordeler som kuttet under kjøring når motoren ble varm.. da var det å tenningsmodulen som ble opphetet og kuttet, det skulle ikke mer enn 5 min stopp før motoren startet igjenn.. hadde da 15 mil å kjøre hjem.. så sånn gikk det.:well:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er rett.. det skal jo være forbindelse mellom polene gjennom modulen uansett hvordan man måler. men er det ikke noe forbindelse. så kan det være brudd inni.

 

Ikke all forbindelse du kan måle... Det kommer helt an på hva slags drivertrinn som er brukt i modulen, er det en FET type transistor lar ikke den seg måle så enkelt. men men, noch om dass

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hadde en kamerat som er bilelektriker til å se på bilen. Og han sa at du må bruke et spesielt instrument som veldig få verksteder har. For det var som regel billigere å bytte delen enn å bruke tiden på å sjekke om den funker.

 

Men vi sjekket coilen, kablene osv. Alt stemte, så jeg byttet tennpluggene, selv om de var bare 6 måneder gamle og så helt fine ut. Men gjett hva, den startet på første forsøk og går på tomgang helt utrolig bra. :)

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår