Gå til innhold

Polo som fryser!

Ranger emnet

juba

Anbefalte innlegg

Klima vedkommende parkerer har alt å si. Bor selv i Bergen, og luftfuktigheten er tørr. På østlandet er ikke dette så utbredt, men på vestlandet får vi ofte dette.

det du imidlertid kan gjøre, er å forebygge dette ved å:

1: Parkere inne

2: kjøpe forebyggende fukt og kondensspray til eksteriør på http://www.biltema.no

3: Kjøpte et trekk å ha over bilen på http://www.biltema.no

love

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen "bor" i Bergen så fuktighet er det nok av:-)

Alt av smøretriks er prøvd. Har sett et par andre Poloeiere i akrobatikse øvelser for å komme seg inn via bagasjeluka eller bakdør så helt uvanlig kan ikke dette være? Damens øvrige biler er behandlet og parkert likedan-null problem.

Bilen ble tørket helt ut i sommer med påfølgende oppsmøring, hjelper nada.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg parkerer helt nede ved sjøen og har ikke fått dette problemet i den første frostperioden. Kanskje den ene dagen, var det litt vanskeligheter å få opp låsen, men med pittelitt dirkebevegelser, gikk den lett opp.

Men altså, det finnes vel tidsinnstilte oppvarmere, så bilen får et varmt pust gjenom seg et par minutter før den skal brukes?

Ellers vil jeg anbefale å parkere inne! Er ledige garasjer over hele Bergen og du får dem fra en hundrings i mnd og oppover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke være annet enn en elendig konstruksjon. Tror jeg har hatt 25 biler, har hatt problemet på en bil, og det var en fire år gammel Golf alacocaina

Det kan jeg ikke forstå, for jeg har hatt både ny og gammel VAG og dette har aldri vært noe stort problem.

Jeg vedder en stor sekk med gymsokker på at dørken på Poloen er full av vann, at eier har brukt store mengder Låseolje og silikonstifter fra Shell..

Har skrevet det før, men kan godt gjenta det..

IKKE BRUK LÅSEOLJE ELLER SILIKONSTIFTER

Bruk varmepistol eller hårføner og tørk pakningen skikkelig.

Så smører en på vanlig Vannfri Vaselin, kommer i en gul rund boks som du får kjøpt overalt.

Låsekassen demonteres og rengjøres.

Her er det mulig å stramme en fjær osv for å unngå dette..

Jeg har bare fylt mine låser med Grafittfett..

Og hva det angår vann i dørken, så har jeg hørt borti at det er oppfunnet skålmatter, og at det er lov å tømme disse samt børste av bena før en setter seg inn..

Skålmatter selger bl.a Mobilsentrum veeeldig billig..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er helt tørr innvendig, men den har vært utsatt for silikonstift og den slags etter at den begynte å fryse.

Står nå i varmt lokale med nyvvaaskede pakninger, og vaselinboksen står klar.

Låsen får vente til jeg er på besøk, eller hun får sette den bort på et verksted.

Takk for hjelpen!

PS-damen har også en Peugot og en Citroen, står på sammee sted, behandles likt-de fryser ikke så noe rart er det med den Poloen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider