Gå til innhold

pusse ned hele bilen

Ranger emnet


spk

Anbefalte innlegg

Har til dags dato ikke sett EN bil som ikke er noe småting på som fort en begynner å jobbe med den og det blir til at det plutselig er fyllerflekker på hele bilen...:)

 

Å om ikke det er noe serlig på lakken som du sier...

Hvorfor da lakke?? kan da ikke være økonomisk forsvarlig å lakke da?? Rubbe å polere er tingen med sliten lakk...

 

Å som endel her kommer innpå, alle skader har sin rep måte og bruk av forskjellige midler...

å du finner sjelden 2 lakkere som gjør ting på samme måten...

 

men.. du ble vel ikke klokere av detta, men skal du ha en skikkelig hellakketring, ja, så koster det...

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppskrift.

 

Bulkene på bilen.

Mattet opp med 240 papir. Grov slipt ,Slikt at sparkelen skal få hefte yte.. Glassfiber sparklet opp.

Så 320 papir på maskin. Så la jeg på Filler primmer når det begynnte føles fint ut. Så har jeg vann slipt filler/primern det med 600 våtpapir, Så har jeg gått over engang til med fin Sparkel og samme prosses.

 

Så var det til rusta. Slipte ned til metalet med Slipehoder, så La jeg på et lag med Brunox/epoxy , Så var det et lag med rustgrunning. ,Så var det samme sparkle prosses som jeg brukte på bulkene. Så la jeg på en Sink Filler/primer. (mothindrer også Korosjon).

 

Så var det til steinspruten. Der brukte jeg 120 papir på maskin og slipte ned hele forten på bilen til metalet. ( hadde mer steinsprut en du kan forestile deg) Så var det på med 180 papir og slipe ned resten av panseret, Slik at overgangene ble fine. Steinspruten på dører og Forskjermer å på tak. Tok jeg med 60 papir der steinspruten var, og Vannslipte til metalet. Så var det 400 våt, et stor område runt steinsprutene å 600 våt etter det. Så ble det bra. La også på litt bruox/epoxy i de steinsprutene det hadde kommet rust i.

 

Så var det til gammel Sprayboks lakk, Kan starte med og si at det er et reint helvete og få vekk! Dynket papir med tynner og masse tynner men det bare begynnte og klumpe seg så dreit i det. Så begynnte jeg og våt slipe dritten med 600 papir, da gikk det bedre. Så gikk jeg over med tynner, Så la jeg et par lag med filler/primer for og eventuelt dekke alt noe glemt. Så slipte jeg ned dette med 600våt.

 

Bakfanger:Mattet ned med 320våt, og fikset en liten bulk med plast sparkel og primer/filler. Vann Slipte den etterpå me 600 papir.

 

Steinmetz Skjørta: Mattet bare ned de med 600våt.

 

Frontfanger :sparklet jeg pent opp igjen og slipte ned og masse arbeid med den pågrunn av steinmetz leppa.

 

Så våt slipte jeg hele bilen grunndigt. med 600 papir, Og så en liten runde med en matteduk. Rundt hele bilen når den hadde tørket.

 

Så var en ukes dag og natt arbeid ferdig for min del.

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var 1 år siden på gammle bilen, jeg vil gjort noen ting anderledes i dag,

 

Brunox epoxy er jeg ferdig med, bruker bare wurth sin rustomvandler,

 

Og har blitt litt grover i papiret når jeg sliper ned sparkla bulker, da tar du topper bedre, slipper du med for fint papir sliper du bare med bulken og.

 

Og der lakken er bra å bulkfri hadde jeg bare nøyet meg med en matte duk.

 

Overganger, kan slippes ned med 2000 og avsluttes med 3000 og polere opp, så der du ikke det lengre,

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vel heller noe å gkøre med hvor mange år siden den ble lakket!!!er ca 10år siden det;)

 

Hehe.. sånn sett. Ja da var han vel neppe med på den leken så fremst han ikke satt i ett hjørne å lekte med småbiler akkurat den dagen :D

 

 

 

 

Skal bilen hel-lakkeres så kan du jo dekke til alt unntatt metallet og sandblåse den, pusse den ned med vinkelkutter og en stålbørste eller du kan holde på i 5000 år og pusse den ned med sandpapir.

 

 

Skal du sandblåse f.eks en dørplate? pusse ned hele bilen med stålbørste på vinkelsliper?

Vist nedmatting med sandpapir tar ca 5000 år, så gir du med din oppskrift lakkereren allefall 20.000 år med etterarbeid i form av helsparkling av hele bilen!

-Why Drive When You Can Drift..-

*Nissan SilEighty -92

*Mitsubishi Carisma -96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår