Gå til innhold

Masao Kawabata - Team Toyo Tires - D1 GP Ebisu - Japsene har funnet ut noe!!

Ranger emnet


Razer

Anbefalte innlegg

Det der var brutalt med styreutslag jo!

Hva kan svingradiusen være på den bilen der? ikke mye.

Men imponerende var det, med brakebias stilt til bakhjula, betyr det at bakhjula bremser mer enn forhjula, dvs masse % av bremsekraften på bakhjula?

Synes bakhjula så ut til å stoppe opp litt der når han ligger nesten 90 grader på, mulig det er synsbedrag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definer vanlig styreutslag ;)

 

De aller fleste driftebiler har moddet til over 50 grader. Kawabata har ikke nevneverdig mye mer enn de fleste andre. Det jeg derimot mistenger at Toyo-teamet har forsket mye på er å kjøre med MYE grep bak.

 

Vi vet at de kjører på gateslicks rund baut og ser av oppførselen på bilen at den er sykt stiv foran, men ganske myk bak, så når han går inn sykt bredt som dette så er det fordi han provoserer bilen hele tiden. Jeg er ganske sikker på at selv med mer enn 90 grader vinkel vil det være mulig å hente inn bilen, rett og slett fordi grepet bak er MYE bedre enn foran.

 

En liten tankevekker for de som tror at drifting handler om å sette på dårlige dekk bak ;)

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definer vanlig styreutslag ;)

 

De aller fleste driftebiler har moddet til over 50 grader. Kawabata har ikke nevneverdig mye mer enn de fleste andre. Det jeg derimot mistenger at Toyo-teamet har forsket mye på er å kjøre med MYE grep bak.

 

Vi vet at de kjører på gateslicks rund baut og ser av oppførselen på bilen at den er sykt stiv foran, men ganske myk bak, så når han går inn sykt bredt som dette så er det fordi han provoserer bilen hele tiden. Jeg er ganske sikker på at selv med mer enn 90 grader vinkel vil det være mulig å hente inn bilen, rett og slett fordi grepet bak er MYE bedre enn foran.

 

En liten tankevekker for de som tror at drifting handler om å sette på dårlige dekk bak ;)

Så med andre ord så er bilen satt opp for å understyre da?

Det kan ikke være så mye annet?

Og da skrenser den fordi han provoserer bilen som du sier.

Hente inn bilen med MER enn 90 graders vinkel, går vel kanskje an hvis man låser bakhjula og lar forhjula gå fritt, bruke hydrauliske brekket bare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styreutslag på nærmere 80-90grader og brakebias stilt til bakhjula. Og dritmye teknikk og erfaring...

 

dette er nokk feil.. ingen av bilne har så mye.. prøv deg heller på 60grader OM du har så mye flax.

 

jeg vil heller tro at du lettere vil få slædd på tørr om du har mere brems forran enn bak. fordi all vekta forsviner frem og letter ræva di.. MEN

 

dette har da ingenting å si når du allerede ER i slædd... jeg tipper på at han slenger bilen ut på max og bruker da kreftene fra vekta og farta på å slide gjennom svingen mens han clutcher inn og frigjør hjula for spinn.. dette er en kombo om å få tilbake grepet når du allerede er på vei til å snurre:)

 

Du hører jo lett at han frigjør girkassa og ruser motoren

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår