Gå til innhold

1987 Chevrolet Monte Carlo SS

Ranger emnet


stian_

Anbefalte innlegg

Da har jeg gått til innkjøp av en Chevrolet Monte Carlo SS.

Denne er en 1987 modell med rammebytte til 1979! Smile

Hvit med beige (saddle) interiør og splittet benk fremme.

 

Bilen har gått 65 000 miles (står det Razz) og har ikke noen store feil annet en noe rust ved dørkarmene, speedometeret funker ikke per dags dato og at choke'n er litt vrien (vil ikke skru seg av og vil ikke skru seg på).

Interiøret i bilen er relativt god stan, men har en bil fra 1987 har sine skjønnhetsfeil!

 

Bilen ble tatt inn til Norge i 1996 (kjøpt i Texas tror jeg) og ble kjørt til Florida og så tatt til hjem til Norge. Det har vært 6 eiere på denne, men den er kjørt relativt lite pr eier.

Siste eier har trolig ikke tatt god vare på bilen da den nesten var tom for olje da jeg kom fra til Trondheim. Han hadde ikke sjekket oljen de siste tre mnd.

 

n601060931_536196_702.jpg

*Meg på Otta rett etter innkjøp*

n601060931_607325_9906.jpg

*Endelig fått bilen inn i garasjen Very Happy*

n601060931_536197_948.jpg

 

Bilen ble lakkert i 2003 tror jeg av en som hadde den her i Trondheim.

Desverre er ikke lakken så fin som den ser ut til å være da det er lakk kok.

 

Planen for denne bilen etterhvert er å sette i en nyere 350cid evt fra Suburban.

Ting som kommer til å bli gjort er:

-Nytt innsug (lage dobbel snorkel? / Krom luftfilter boks)

-Nye header lokk (Enten krom eller lakkert i oransj)

-Overhaling av motorrom (Legge ledninger på nytt og legge om bensin ledninger

-Bytte ut gamle ledninger og slanger

-Ny radiatorvifte (Bygge om til el vifte?)

-Nytt varmeaparat (gamle er ganske slitt.. akslingen som står festet til skovelhjulet er slitt og dermed løs)

-Fylle AC gass. (Har freon hjemme)

-Fikse speedometer

-Bygge om til sort interiør?

 

Denne bilen er min første Amcar noensinne og det skal nevnes at jeg er bare 19 år. Jeg kjører så pent jeg kan og har det aldri travelt med denne bilen.

Kom gjerne med kommentarer! Smile

ubuntu1userbarqx6.gif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jædæ.......

 

Ser bra ut dette. Hvilke motor står i den nå?

 

Selv er jeg 20 og kjøpte min egen første amcar for bare ett par måneder siden. Kjører den så rolig og forsiktig. Crusing hele veien.......

 

http://www.bilforumet.no/amcar/180257-hva-synest-dere.html

 

Beste kjøpet jeg noen gang har gjort......

Suzuki Baleno 1998 1,3L Mitsubishi Lancer 1995 1,8L Toyota Corolla 1994 2,0L Audi 80 1992 2,3L

Ford Scorpio V6 1991 2,9L Plymouth Gran Fury 1983 5,2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var litt i høyeste laget....... 305, er ikke det olds`motoren som GM brukte.

 

Du må sjekke att automaten girer ved riktig turtall og. Min brukte 2,5 liter milen før den ble stilt riktig. Nå er det "bare" 1,5.

 

Men det er jo glede i hver dråpe hehe

Suzuki Baleno 1998 1,3L Mitsubishi Lancer 1995 1,8L Toyota Corolla 1994 2,0L Audi 80 1992 2,3L

Ford Scorpio V6 1991 2,9L Plymouth Gran Fury 1983 5,2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 350 TBI motor fra Van eller Subbe går ikke spesielt billig. Sats på en TPI motor hvis du skal bytte. Eller aller helst en LT1 eller nyere LSx. Men det koster litt. Med litt flaks kan du finne en komplett TPI motor med 4 trinnskasse for 10-15000 komplett med hjerne og ledningsnett.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRatulere! artig med Monte Carlo. Har sansen for der bilan.

Kunne bytta ut saaben mot en Monte i stedet. Hmmmm!

SOm alltid bør du sette deg ned å lage en plan på hva du vil gjøre med bilen og ikke minst hvor mye penger du vil/kan legge i!

Skal du bruke bilen daglig året rundt bør du kanskje velge en allround løsning på drivverk.

Synes TPI med th700 er en vettug kombinasjon

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olds 307 en har litt mer vrid enn Chevy sin 305 og det er den offisiselle begrunnelsen til at den ble brukt i Stasjonsvognene. Den virkelige grunnen er sikkert økonomisk. Iflg ryktene gikk Oldsalget dårlig og at GM satt med et helt lass ferdigproduserte Oldsmotorer som ingen ville ha.Andre sier det var streik i Chevrolet sin motordisvisjon og man fikk mangel på Chevymotorer.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår