Gå til innhold

Lekkasje i dashbord.

Ranger emnet

LangFørr

Anbefalte innlegg

Kikka litt nede ved matta på førersiden i dag. Der var det litt væske som hadde rent ned fra oppi dashbordet. Regner med at det er kjølevæske siden den var blå. Klarte ikke helt å se hvor akkurat det kom fra. Slange koblingene som var oppi der holdt tett så det ut som i hvertfall, men var så trangt å se. Noen som vet hva dette kan skyldes? eller en måte å finne det ut på. lekasje fra registeret/ krana til varmeapparatet?

Volvo 244 1975.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problemet jeg.. Var kranen på varmeapp som var gåen hos meg.. tok meg ca halvtime-tre kvarter å bytte.. slangene satt ganske så hardt fast på den gamle kranen.. :p Du kommer til å se om du fjerner det plastdekslet som er på "midtkonsollen" ved siden av gasspedalen + det pappdekslet som er under rattstammen. Da ser du fint oppi der om du legger hue rett ved siden av gassen..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tok av papp dekslet under ratt stammen der, og det dekslet på siden ev midtkonsollen. men er jo jævlig knotete å komme til.. får bare prøve av beste evne. Skulle hatt fiksa Tripptellern min også.. Speedon virker men i telleren. Prøvde å ta ut selve instrument huset. Fikk skrudd ut de to stjerne skruene foran. men klarer ikke få det ut. Noen som vet hvordan ? Evt hvorfor ikke telleren virker, men speedon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare to skruer under på gamle dasjen. Men sitter noen klips/fjærer på¨toppen. Bare vri av wiren og dra det ut.

Hadde speedo som sa "klikk.... ....klikk... ...klikk" etterhvert som jeg kjørte bortover på "Grønne lynet". Da var det tannhjula til km telleren som hoppet over tenner. Speedo virka, men ikke telleren. Smørte litt og dytta det sammen bedre så virka det en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah.. Trodde du hadde nytypen dashbord.. :p Sorry.. Uansett, da er det bare 2 skruer + endel klips og slikt.. Men som sagt, ta vekk rattstammedekslene. Da blir det lettere å komme til for å ta ut speedoen.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider