Gå til innhold

Prosjekt Golf 1981

Ranger emnet

Boysen

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen på forumet!

Tenkte jeg skulle legge ut en tråd om den nye Golfen jeg har skaffet meg. Det er en Golf C 1981 modell bensin som er konvertert til 1,5 ltr. diesel. Bilen ser ut for være skånet for store rustangrep, det eneste jeg har funnet er litt lakkrust her og der. Den er EU-godkjent men for tiden avskiltet. Det fulgte med to sett med nye piggdekk på felg og ett sett med nye sommerdekk på felg så denne bilen er godt skodd! I tillegg er det ett sett med nedslitte sommerdekk (også på felg) som står på bilen. Disse skal jeg ha til ""garasjehjul" mens jeg skrur. Dette blir et såkalt "kose-/langtidsprosjekt" da jeg ikke har tenkt å ha den på veien igjen før den er veteran (i 2011).

Her er et bilde av prosjektbilen tatt forfra:

DSC003000.jpg

Fra siden:

DSC002999.jpg

Og bakfra:

DSC002998.jpg

Flere bilder kommer etterhvert som prosjektet skrider frem.

Vennlig hilsen Boysen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skal ta av hjulbuelistene og sjekke hvordan tilstanden under er. Ser det er litt antydning til mose mellom skjermen og listen på venstre side foran så det er best å være sikker.

Planene videre er stort sett original stand med original lakk (litt usikker ennå) og dieselmotoren beholder jeg. Har lyst på litt brede alu-/kromfelger, men kanskje jeg bredder originalfelgene. Nye baklykter kommer muligens. Tenkte å beholde bilen mest mulig original utvendig og heller satse på en litt moderat moderne innredning. Litt usikker på fargevalg men tror svart innredning passer til den beige lakken.

Vennlig hilsen Boysen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Prøvde å få av plastlistene på hjulbuene i dag, men det var lettere sagt enn gjort. Skruene sitter som "f...n" og er ikke like heller, noen stjerneskruhoder og noen med sekskanthoder. Hva er originalt og hvordan er det lettest å få dem av uten å ødelegge noe? Noen forslag?

DSC00264.jpg

Ble litt dårlige bilder pga lyset her oppe i nord på denne årstiden(ca 1,5 t med skumring midt på dagen).

DSC00265.jpg

Mangler også plasten på høyre dørhåndtak. Er det mulig å få tak i bare plasten eller må man bytte hele håndtaket?

DSC00266.jpg

Vennlig hilsen Boysen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som et bra utgangspunkt dette :)

Ville begynt med å ha på litt CRC/5-56 eller WD40 på de skruene. før jeg prøvde å skru mer på dem. Og vær forsiktig med å få stjerneskruene runde, da blir det fort enda litt mer jobb.

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å få av plastlistene på hjulbuene i dag, men det var lettere sagt enn gjort. Skruene sitter som "f...n" og er ikke like heller, noen stjerneskruhoder og noen med sekskanthoder. Hva er originalt og hvordan er det lettest å få dem av uten å ødelegge noe? Noen forslag?

DSC00264.jpg

På skruene med stjærne hode borrer du bare vekk hode med et 5-6mm bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...