Gå til innhold

Dørene fryser

Ranger emnet

Stian1301

Anbefalte innlegg

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fytti.

Da hadde jeg blitt lei jeg også ja.

Var det ingenting av smurning som virket?

Silikonsprayen holdt ca en mnd. Låsene fikk mer enn nok olje, men var aldri helt bra. Etter litt mildvær med påfølgende frost, var det kun bakluka (eller ingenting) som lot seg åpne. Aldri mer Golf 3 på meg i alle fall ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok ut hele låsmekaninsmen i døra på førersida.. Blåste den ren med luft og pella litt på den osv.. Dynka den i Valve gris eller hva enn det heter.. Funker bra det :D

__Volkswagen Golf 3 1,8GL 90Hk__ <--- SOLGT!

__Volkswagen Golf 4 1,9TDI 130Hk__ <--- RIP!

__Volkswagen Passat 1,8T 150Hk__ <--- SOLGT!

__Volkswagen Passat 1,9TDI 130Hk <---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde dette problemet med dørene når frosten først kom noen noen mnd siden. Ble lei...

Overdrev med låsolje i låsen flere ganger i flere dager. Stakk nøkkel inn out og smurte på..

Etter det smurte jeg inn listene rundt om med silikon. Og til slutt trøkte jeg skikkelig med doser med grease (biltema sitt hjullager fett) inn i låsemekanismen. Lukket døra flere ganger og matet på med fett. Har ikke hatt problemer med døra nå på litt over ei mnd. Selv ikke ned i -7 som det var en dag.

Prøv å overdriv litt mer smøremiddel er mitt tips før dere skruver ut låsemekanismen.

glid.jpg

1967 VW boble Cabrio *Solgt*

1984 VW golf mk2 GTD. *Solgt*

1996 VW golf MK3 TDK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Jeg har ikke hatt opp låsekassen selv, men har selvfølgelig (som alle andre golf 3 eiere) problemer med frossne dører. Dere som har problemer med å få opp døra må nok bare smøre lister med silikon og låsen med olje. Men for dere som har det samme problemet som meg, nemlig å få LUKKET døren så har jeg muligens en løsning:

Inne i låsekassen sitter det en fjær som skal sette inn en stopper i det hengslet i låsekassen blir dyttet inn når du lukker døren. Når det blir kaldt ute går denne for tregt, ja mye pga gammel uttørket olje som blir utrolig fast ved kalde temperaturer. Men det finnes en løsning fra VAG sin side på dette problemet. Det skal vistnok finnes et sett/kit med et stivere fjær og noe lurium for låsekasser i norskt klima. Har ikke rukket å sjekke opp dette enda, men det går ikke mange dagene til nå med "holding-av-dør-under-kjøring" før jeg må sette igang.

Andreas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk så lei igår at jeg kasta en STOR stein igjennom førervinduet jeg! Makan, bare la vær og låse bilen så skjer det ikke.. Men damer... Ja, u know...............
En kamerat gjorde det samme...innenfra. Brukte en hammer da. Ingen av døråpnerne virket, h. vindusheis var defekt fra før, og den venstre røk da. I en Caddy begynner du å slite da

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifjor høst fikk jeg ikke igjen førerdøra, måtte kjøre hjem med en hånd på rattet/girspaken og en i dørhåndtaket:sick

Vel hjemme tok jeg av både håndtak og lås, vasket alt i oppvaskmaskinen:cool:

Etter en real runde med hårføneren forsvant det en hel boks med vanlig vaselin i både lås og håndtak..

Har fungert utmerket sålangt, vasker bilen med høytrykk så fort det nærmer seg 0 grader, og ikke tendenser til at dørene fryser:)

På 3`er Golfen frøs venstre bakdør og høyre fordør så fort det kom kuldevarsel:rockets

Veldig morsomt når andre skulle sitte på:asshole:

Ville styrt langt unna låseolje, og heller tatt en ordentlig runde med rens og en eller annen form for fett som tåler frost:)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaska bilen min tidligere idag, alt gikk fint etterpå, men litt senere ikvell ville ikke førerdøren min lukke seg igjen:D Kjørte rundt med en arm på dørhåndtaket, inn i en varm garasje og gikk over elle dører med silikonstift og låsolje. Nå fungere alle fint:) Så lenge det varer..

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk så lei igår at jeg kasta en STOR stein igjennom førervinduet jeg! Makan, bare la vær og låse bilen så skjer det ikke.. Men damer... Ja, u know...............

Du kunne jo vært snill og tatt et annet vindu da:P Blir fort kaldt vettu ;)

Jeg har brukt timene etter jobb med å smøre inn hele låsekassen med fett, så vi får se i morra om det hjelper..

Skal bli greit med ny bil uansett :)

www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. Trenger man å holde igjen døra hvis den er frossen? Er det ikke bare å lukke døra og smekke ned låsen fra innsiden? Da går den ikke opp... Var sånn på 2'er golfen min i fjor, og en peugeot jeg har brukt opp gjennom årene.

Hvis noen sliter med å få låst opp døra m nøkkel kan det funke å varme opp bilnøkkelen med lighter. Smelter det meste.

1967 VW boble Cabrio *Solgt*

1984 VW golf mk2 GTD. *Solgt*

1996 VW golf MK3 TDK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kunne jo vært snill og tatt et annet vindu da:P Blir fort kaldt vettu ;)

Jeg har brukt timene etter jobb med å smøre inn hele låsekassen med fett, så vi får se i morra om det hjelper..

Skal bli greit med ny bil uansett :)

Nei, fordi det vinduet hadde jeg liggende hjemme uansett, så ble bytta med en gang jeg kom hjem.. Men sto jo faen meg i flere timer etterpå og støvsugde opp glasskår:D

- Vw Golf IV GTI

- X Vw MK2 VR6

- X Golf IV 1.6 Highline

- X Audi A4 1.8TQ

- X Min Badass Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider