Gå til innhold

Dørene fryser

Ranger emnet

Stian1301

Anbefalte innlegg

hmm.. Trenger man å holde igjen døra hvis den er frossen? Er det ikke bare å lukke døra og smekke ned låsen fra innsiden? Da går den ikke opp... Var sånn på 2'er golfen min i fjor, og en peugeot jeg har brukt opp gjennom årene.

Hvis noen sliter med å få låst opp døra m nøkkel kan det funke å varme opp bilnøkkelen med lighter. Smelter det meste.

Det går om du har lyst til å slite ut dørhengslene. Du får nemlig ikke lukket døra helt, den vil ikke bli låst mot tetningslistene, bare henge og dingle ut og inn i dørhengslen, så hver gang du kjører på litt humpete føre (som det nå er overalt) så rister døra opp og ned i motsatt rytme i forhold til bilen. Beste er å holde den inn mot tetningslistene med den ene hånda, jeg har kjørt sånn i halvannen månede nå, men så fort du får litt varme lukker døra fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Må vel ut å knerte ei rute nå jeg også tipper jeg. kommer meg faen ikke inn i bilen. Får låst opp og igjen, men ingen respons når jeg drar i håndtaket :lol:

;) Gjør som meg. Kvitt deg med jævelskapen og kjøp noe annet før blodtrykket går til himmels eller du knuser dritten ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DU gjør som som jeg har gjort :) kjøpr deg et varmluftpistol og blås lenge rundt kan åpningen på døra ;) slik at det får en "tine" varme :) etterhvert drar du i døra :) kan ta sin tid men funker faktisk med litt tolmodighhet :) pass på at ikke du har pistolen på samme sted for lenge eller bobler lakken din:)

Golf 4

Golf 3

Golf 2

bmw E30 325i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå på biltema, kjøp lithiumsfett eller annen fett som tåler en del minus grader. Skru ut låsekassa, dette er 3 skruer. Ta den ut og overdriv med sprayinga.

Dette funker! Jeg gjorde det på golfen her forrige dagen etter noen dager med minus, nå står bilen ut hver natt i 10-, og det er ikke noe problem med dem lenger!

Da slipper man å stå hver morra med varmepistol :)

www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har ikke varmepistol for hånden, men jeg tenkte å prøve å koke opp en masse vann å helle nedimellom. Se om det funker før jeg knuser rute. Har ei rute liggende da, så er ikke så stress. Og ja, jeg skal fikse opp låsekassene nå ja. Gidder ikke det her resten av vinteren :)

Octavia MK2

Golf MK4

RX7 FC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har ikke varmepistol for hånden, men jeg tenkte å prøve å koke opp en masse vann å helle nedimellom. Se om det funker før jeg knuser rute. Har ei rute liggende da, så er ikke så stress. Og ja, jeg skal fikse opp låsekassene nå ja. Gidder ikke det her resten av vinteren :)

Ikke bruk kokende vann da mann, tar ikke mange minuttene før det fryser, og da er stort sett verre enn før..

Er vel noen som har en hårføner du kan bruke, blir mer enn varmt nok da:)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hårføner funker ikke da må du stå der i flere timer tror jeg haha..

smør nøkel låsen med 5-52 olje:) sånn spray med tut :P funker som faen :) før fikk jeg ikke stappet nøkkelen inn i låsen før jeg hadde ronka nesten i stykker lås inngangen til nøkkelen.. putta tuten fra 5-52 sprayen og spraya den ned :) nå kommer nøkklene rett inn med engang :)

kunne kanskje smørt dette på listene mon tro ?

Golf 4

Golf 3

Golf 2

bmw E30 325i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...