Gå til innhold

Volvo 240 *2 rasa/isbil vurderes nå SOLGT

Ranger emnet

Turbokassa

Anbefalte innlegg

Ser ut som planene endrer seg litt med familie drifting.. hehe

240 bygges opp selvsagt, men kan ikke kjøre den rundt og rundt i flere sammenhengende timer på isen.

Så ser ut som vi skal ordne noe slikt:

Meg: 940 LT (har)

Bror min: 740 (har)

Pappa: 940 (kjøpe)

Ulempa er at bror min har drittbil (gjør ikke noe med en inntrøkt skjerm, drittbil) pappa har også tenkt på en herje 940, så jeg må passe meg :P haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 119
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

japp..

er nok rekti det :D

Han har relativt god peiling på detta med volvomotor, eller motor generelt. Og tror han bygger mest uten turbo, men han skal vist ha god greie på det og. hehe

Blir en heftig sugemotor i 240 ja:D Med de to 50mm dobble weberne, som bildet på forrige side viser, så vil den nesten lage slik lyd ved full gass: Suuuuuuuup!! hahaha

sånt man må få mer av. synd alle skal ha pustehjelp krefter.. morro med en heftig sugis som reagerer hele veien.. også den lyden AAAHH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånt man må få mer av. synd alle skal ha pustehjelp krefter.. morro med en heftig sugis som reagerer hele veien.. også den lyden AAAHH

hehe ja, må si meg enig der ja :D

Tross at jeg skal ha turbo 18 års bil :P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MEN

dere får rette meg om jeg er helt på jordet, men for å få maks effekt/ mest mulig HK og NM så brukes turbo og komressor-lada motorer?

Det er vel mulig og hente ut en del mer av slike motorer fremfor innsprut og gasser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en følelse av at denne passer bedre inn på volvo 200 forumet? tar jeg feil?

men hvordan i alle jesus's navn skal jeg få flytta den?:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyden i sugemotor er helt rå. Grunnen til at mange velger turbo er vel at det er billi å ganske enkel måte å frese opp litt:)

klart det er billigere, men skulle jeg først bygd meg en ordentlig værst gatebil volvo og den skulle blitt helt sjef så er sugis tingen, se texacom sin f.eks 2,8 liter's alf eng motor liksom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klart det er billigere, men skulle jeg først bygd meg en ordentlig værst gatebil volvo og den skulle blitt helt sjef så er sugis tingen, se texacom sin f.eks 2,8 liter's alf eng motor liksom

hvor kan man se den? :P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, mente den.

Den er nok en av de heftigste bila ja. men orker ikke lese alle di sidene for å finne ut hva som er gjort jeg altså.. haha jævla rå bil var det ja. og håper han har mer enn rundt 200 gamp i den nå:D hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen nye oppdateringer på bilen for tiden, da den er av gårde for bytte av motor.

Men det er 97% bestemt at det skal handles i løpet av denne og/elelr neste uke, og da blir handlelista slik:

Sellholm Girkasse

Sellholm Utveksling (4,88)

Sellholm understell

Ingen som vet om en side for sellholm som er norsk? Eller en side som har oversikt over sellholm deler eller noe i den duren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider