Gå til innhold

Volvo 240 *2 rasa/isbil vurderes nå SOLGT

Ranger emnet

Turbokassa

Anbefalte innlegg

Ah.. Der var det bilder ja.. Supert.. :D

var ei grei løsning på gassen ja..

Men fytti så trangt det var ved bremsekraftfor.. ser ikke ut som om det går an å ha 2 doble samt bremsekraftfor. der.. :(

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 119
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 3 months later...

skjedd lite i det siste egentlig.

Vært så mye rart å gjera.

Men trening onsdag denna uka. bilcross trening, har jo fått lisens på bilen og meg så da ere ut å teste hvordan detta holder og går.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trening gikk som juling ;)

Fikk et prob med at den døde ut. Viste seg at det var bensinpumpa som hadde satt seg. Bare banke litt på pumpa så var den ready to go. :D

Skal få tak i nye filtre med en sånn metallbrakket som dekker over hullet på gasser'n. Sånn at den ikke drar inn dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Pipercross filtre med braketter montert

Skjer lite med bilen for tiden, bare hærjing og rasing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det går med bremsekraftforsterker hvis du har korte insuget og pipercross filter. da ligger filteret akk borti bremsekraftforserkeren, men det har ingenting å si..gromt med sugis :)

Det funker uten forsterker også:D Bare å væra litt harhendt(beint)

Sinnsykt gromt med sugis ja, noe så inni@{€¤%£€ og :D

631 toppen kommer fra 230k motoren, om du fortsatt lurer:)

Takker og bukker. Da fikk vi greie på det :D

du som har den værsting 240'n nå ja.. hørte mange som kommenterte denne bc bilen når den gikk på sigdal.

da var det som jeg lurte på helt i starten da, det med hebbe for den bc bilen er vel hebbe bygg om jeg ikke tar helt feil

Vi som har kapra denna nå ja:D

Helt riktig, dette er en såkalt hebbebil, med hebbemotor.

Den gikk på klubbløpet som var nå på lørdag på Eriksplassen, NMK Hønefoss.

Jeg og bror min kjørte, jeg i åpen og bror min i junior.

Starten viste at det var krefter i denna :D

Førte heat fikk jeg litt treg start, men når fikk klint på i tre'a og fjerde så passerte jeg alle bilene på strekka Det var noe så JÆVLIG morro :D FAEN å morro med skikkelige krefter :D Han ene kom bort og lurte på hva vi hadde under panseret etter heatet ;D

Det hele endte med deformert bil da, ikke alle andre som bryr seg veldig om bilen sin, og dermed kan de jo kræsje så mye de selv orker :P

Menmen, MORRO er det å leike litt!!

Er ikke sikker på plasseringene, men jeg ende vel på 11plass tror jeg, fikk en dårlig finale, med noen gærninger med en del mer erfaring. :D

Og bror husker jeg ikke, men 5 el 6 tror jeg.

Ikke dårlig til å være det første bilcrossløpet vi har kjørt syntes nå jeg :D

Bilder av skader kommer etterhvert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei det er ikke ille det til å være første løpet.. den bilen er jo helt værst da. send meg en pm dersom du velger å selge den bc bilen a;) har vært fysen på den bilen leeeenge

hehe. ikke MIN bil, men er notert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

Har vært på isen med begge 240'ine de to forrige helgene, fyy faen å morro, på med ishjul og full guffe.

Den gule har jo anna utveksling så den parkerer den røde selv om hebbe mente han fikk mer ut av motoren i den røde.

sliter med at tre'a giret er så grusomt langt unna andre gir, så den dauer liksom litt. Men når man får opp litt fart og turtall så er den nærmest farlig. :D

Skjedde noe kødd med den røde, kommer med mer info om det senere.

Den gule sliter kun med is på ruta og en viskermotor som tok kvelden.

Må montere varmeapparat og plukke ut viskermotor av delebil;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

har tatt flere bilder, men usikker på om jeg gidder legge ut:P

Driiiit kjedelig og tar evigheter å laste opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider