Gå til innhold

Hva er orginal fk motor god for med orginale veivstaker og stempel?

Ranger emnet


DantheMan

Anbefalte innlegg

Har hørt snakk om 400 Hk..

Men man ska jo ikke tru alt man høre :P

 

 

Vel og merke med den senere motoren med underspyling av stempla...

Er mulg å få rundt 400hk med riktig oppsett og frisk motor. Om det er anbefalt er en annen sak. Av holbarhetsmessinge grunner er rundt 300hk SAFE.

www.turbo.as

 

Flest aktive brukere noensinne var 1, 01.01.70 klokka 01:00.

 

HAHA!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

300 max 350 på godt mappet motor.

 

Ville ikke gått noe over 300 personlig men.

 

Kommer litt ann på turbospoolup og.

 

En bekjent vraka rådene sine i en fk motor med 16t turbo.

 

Er jo ekstremt tidlig laddetrykk med 16t,og i forbindelse med for høy tenning er det lett å ta livet av motorn.

 

Mindre belastning om ladetrykket kommer høyere opp på turtall.

 

Når rådene ryker med 16t turbo og litt feil tenning,så sier det seg selv at dette ikke er noe supergreier.

 

Bør iallefall ha skikkelig peil han som mapper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvist jeg har fortsått det riktig så gjelder det å bytte til en annen kam slik at trykket kommer litt senere for å ha det mer holdbart? er vell vx3 som hjelper her...stor sjangs for at jeg tar feil da!

96 Volvo 945 B230ft

94 Volvo 945 B230ft (vraka)

88-89 Volvo 740 B230f (solgt)

 

Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår