Gå til innhold

Tungstartet Audi 80 2.0E Avant 1993 mod

Ranger emnet

herbal

Anbefalte innlegg

Sorry, leste haynes og det var for en A6 filteret satt i motorromet.

Jeg tok en test nå nettopp på min for 1t siden da jeg bytte kaldstartventil for en tid tilbake, og den ikke pumpet ut noe bensin. Ny gjorde heller ikke dette, ergo feilen ligger noe annet sted! Tok av temperaturgiverkontakten til motor og instrument temperaturføler, og tror du ikke fanden selv startet med en ensete gang da?! Ikke én crank uten å tenne engang! Hva i mørkeste jesu tid dette kommer av, kan jeg jo velge og vrake selv:

Dårlig kontakt

Dårlig føler

Feilstilt ECU

Må teste litt videre for å se, men forrige eier mente føleren var byttet, og da kan vi vel hoppe til dårlig kontakt..Æsj!

/Hit

Må nå være dårlig føler dette da. er den ødelagt viser den vel 30 minusgrader til hjærnen. med en deffekt ledning skal det vel ikke skje noe som helst om du plugger den ut.

Audi er ikke kjent for holdbarhet på ting rundt motoren, spessielt ikke deler fra bosch.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har byttet temp-føler. Det har hjulpet noe. Den starter lettere, men jeg må gi litt gass når det er kaldt ute.

Det er nok en føler til ett eller annet sted som ikke gir riktig signal.

Noen har tipset med om "Throttle position sensor" som går på gass-spjeldet. Noen som vet hvor denne sitter?

Hell yeah!!

BMW 325i (M) 87 mod. (Prosjekt original)

BMW 318i Touring 96 mod. - VW Polo 1993 mod.

[x]Audi 80 1993 Avant - [x]VW Polo 1991 mod. - [x]Audi 80cc 1,8 86 mod. - [x]Volvo 240 (bilcross bil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

TPS sitter i bakkant av gasser...ett noe trekantet/rundt lokk som sitter vertikalt. Det er jo lenge siden spørsmålet ditt ble stillt, så du har sikkert funnet ut av dette selv nå da...men jeg har ett spørsmål til deg; har du byttet temp-sensorene på kjølevannet? Altså da fortrinnsvis den blå? Den feeder jo info til hjernen og er denne feil vil hjernen tro at motoren er varm selv om den er kald, og derfor kutte choke-funksjonen for tidlig.

...en dag uten lærdom er en bortkastet dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider