OleVik Skrevet November 16, 2007 Rapporter Share Skrevet November 16, 2007 Har sett igjennom en del tråder her men finner ikke en konkret guide til hvordan skru opp trykket litt for å få mer hk og nm. Noen som også vet hvordan man monterer IC? Skal den stå før eller etter turbon ?? :) er litt grønn på dette feltet... ...og hvordan monteres en turbotrykksmåler!? Jælp! Siter 1988 MB 190E 3.0 1990 VW Golf GL TD (Solgt) 1985 VW Golf GTi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kr0lle Skrevet November 16, 2007 Rapporter Share Skrevet November 16, 2007 Etter min logikk (og tegningen nedenfor) skal IC'en monteres etter turboen. Ikke for å stjele tråden din, men er det noen som vet om det vil være en fordel med å ha IC både før og etter turboen? Kan ikke svare på de andre spørsmålene dine Siter - VW Golf II GTI - RIP - VW Golf II GTI 16v & 1.6 CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Arne Skrevet November 16, 2007 Rapporter Share Skrevet November 16, 2007 Blir vel vanskelig å montere ic FØR turbon da. Da turbon sitter på eksosn..Har heller ikke sett noen gjort det før:P Siter Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Arne Skrevet November 16, 2007 Rapporter Share Skrevet November 16, 2007 Man justerer turbotrykket på westgaten på turbon. (strammer staget fra westgaten) Å dieseltrykket på dieselpumpa,en justerings-skrue ganske så sentralt der. IC monteres ETTER turbo,som tegningen viser. Trykk-måler kobles slik: sett et T-stykke på slangen fra westgaten og trekk en slange fra det ene uttaket fra T-stykket og inn på trykkmåleren.. Har ikke så mye peiling jeg heller,men mener det er sånn det gjøres! Håper det var til hjelp:) Siter Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kr0lle Skrevet November 16, 2007 Rapporter Share Skrevet November 16, 2007 Jon Arne: Kan jo "bare" flytte turboen, og sette noen rør mellom den og IC nr. 1. Eller...? :P Resten bør vel tas på PM eller i ny tråd, blir for mye OT dette Siter - VW Golf II GTI - RIP - VW Golf II GTI 16v & 1.6 CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Arne Skrevet November 16, 2007 Rapporter Share Skrevet November 16, 2007 Er ingen vits i dette. Meninga med turbo er at den skal få eksosen fortest mulig ut,noe som tilsier at den må ha luft fort inn igjenn,som den da får fra kompressorhuset til turboen,som igjenn blir avkjølt av IC`n ETTER turbo`n:D hehe Sånn er det,basta bom:P Siter Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tyrann Skrevet November 16, 2007 Rapporter Share Skrevet November 16, 2007 Jeg har leste flere tråder her inne om turbotrykk på slike motorer. -Så keep on lookin:thumb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet November 17, 2007 Rapporter Share Skrevet November 17, 2007 mener du å sette en IC på eksossiden før turboen?? det er isåfall meningsløst og vil gi deg lavere effekt, samt vil se noget spesielt ut og virke ganske kort. Om du mener å sette en rett etter luftfilteret vil dette heller ikke funke særlig bra da lufta blir varmet opp av turboen. (Både varme fra turbo og komprimering av luft) Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet November 17, 2007 Rapporter Share Skrevet November 17, 2007 Tok meg den frihet å lete litt for deg:) Fra hvordan det gjøres på Golf3 1,9TDK Link Kan ikke se for meg at det er så veeeldig stor forskjell fra din:) Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW G3 GTD Skrevet November 18, 2007 Rapporter Share Skrevet November 18, 2007 Hvorfor skulle du ha IC før turboen? Varmen oppstår jo i Turboen... Siter 90-Fangere (til golf 2) Ønskes kjøpt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OleVik Skrevet November 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 19, 2007 Hvorfor skulle du ha IC før turboen? Varmen oppstår jo i Turboen... Det var dette jeg også trodde! Ganske logisk egentlig :) Takk for gode innspill! Siter 1988 MB 190E 3.0 1990 VW Golf GL TD (Solgt) 1985 VW Golf GTi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.