Gå til innhold

Streetmeet Strømmen.

Ranger emnet

turbo2

Anbefalte innlegg

• Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vet ikke hvor mange ganger jeg må si det men motoren min er ikke bra så jeg har kjøpt ny og får ikke byttet før helgen men det hadde selvfølgelig vært morro å sett denne motoren jeg har hørt snakk om så lenge. En liten annen sak som ser ut til å bli glemt her, jeg kjører standard 1,6 han modda 2,0. Har kansje ikke så veldig mye mere effekt med momentet bør være enormt mye bedre. Men et lite uformelt race kansje vi kan få til for morro skyld så lenge det ikke blir missbrukt på samme måte som Quicksilver ble av Ruuden. :D

- 95 BMW 740

-x Mazda Miata Turbo(250Hk)

-x Toyota Celica GT-4 WRC

-x 2stk MX-5

-x ++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men et lite uformelt race kansje vi kan få til for morro skyld så lenge det ikke blir missbrukt på samme måte som Quicksilver ble av Ruuden. ??????????????????????????????????????

missbrukt..............Hvor kom det fra?

www.be-4-you.com

T 22970305 Fax 22970304

Alt innen: Tuning,styling,dekk,felg,bremser mm

Ta kontakt for et godt tilbud ;-)

WWW.BE-4-YOU.COM

--------------------------------------

Strømsveien 185,0665 Oslo

På alnabru

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by be-4-you.com

Men et lite uformelt race kansje vi kan få til for morro skyld så lenge det ikke blir missbrukt på samme måte som Quicksilver ble av Ruuden. ??????????????????????????????????????

missbrukt..............Hvor kom det fra?

Bare måten det ble framstilt på siden deres. Vet dere ble enig tilslutt men det ble litt rart når man vet at Supran ikke er ferdig enda. Just my 2 cents.

- 95 BMW 740

-x 2stk MX-5

-x ++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett den filmen som er lagdt ut her på siden (en link)

der det blir filmet innenifra bilen til reidar ?

En visket meg i øret å sa at han ladet 1.3bar og at turtall spærra var satt til 7000+ rmp, å det ser jo ikke akuratt ut som om han starter på 4gir som han selv har utalt!!!!!!!!!

Får si som reidar..........men men:rolleyes:

:D :D :D :D :D :D :D :D :D

www.be-4-you.com

T 22970305 Fax 22970304

Alt innen: Tuning,styling,dekk,felg,bremser mm

Ta kontakt for et godt tilbud ;-)

WWW.BE-4-YOU.COM

--------------------------------------

Strømsveien 185,0665 Oslo

På alnabru

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Åge

Ved 1,2 bar skal den levere 255Hk med bra justering og hvis du brukte 90% av dysene når du hadde den ved 0,4 bar har du justert veldig feil. Lader i dag 0,8 og bruker 73% av dysene. Nye dyser ligger å venter på den nye motoren. Når jeg kjøpte tilbake bilen var den justert helt feil og brukte da 94% av dysene ved 0,8, Justerte den opp samme dag, gikk ned mye på forbruket og økte sikkert 30-40Hk. Ikke bra med for mye heller.:) Hva de har gjort feil med den gamle motoren til espen vet ikke jeg men de tar ut 293Hk ved 15psi(er ikke det ca 0,8bar) av en standard 1,8L og 262Hk ved 15psi av 1,6L i USA så det sier seg selv at noe ikke er som det burde i den motoren. Disse motorene er orginale uten noen modifikasjoner så 250Hk i min er ikke så utrolig.:cool:

15 psi er 1.02 bar. Hestene de oppgir i statene er veldig optimistiske, for å si det pent. Kjør bilen din på rulle nå, så tipper jeg du har ca. 200-210 hk. Nå er den rulla som gamle bilen min ble kjørt på veldig streng da. Kanskje litt for streng.

Hva slags turbo er det du bruker nå Åge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En altfor liten en. ;) KRB sa det var en T-35 når jeg kjøpte den men det er nok en T-25. Merker den leverer litt for lite på topp men morro er det fordet. Har ikke bremset bilen så jeg har ikke annet å gå utifra en de bremse papirene de legger ut i USA og i forhold til de oppgir jeg lite effekt i mot det de leverer med lignende oppsett. I USA oppgir de 262Hk ved 1.02 med T-28 på 1,6L så mine oppgitte ca 250 ved 1,2 burde ikke være så usant. Eller burde det det?

- 95 BMW 740

-x 2stk MX-5

-x ++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Quicksilver

1.2 bar med løs turbo, jeg har selv satt turtalls sperra på 6.500rpm :):):D ved dette trykket har jeg ca 400 hk.

Jeg har 490 hk ved 1.5 bar lade trykk i følge bremsepapirene..

Jeg tror det er meninga at du skal skru fast turboen :D :D :D :D

yodude

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok en T-25 ja, jeg tror ikke Garrett har noen modell som heter T-35. Hakket over T-25 er T-28, og over det blir det T-3 serien.

Jeg også trodde at den effekten de oppgir i statene var til å stole på, men etter av vi bremset gamle-bilen min og oppdaget at vi faktisk ikke fikk mer enn ca. 260 hk ved 1.25 bar på den motoren så er det noe som sier meg at bremsebenkene de har i USA er litt ivrige. Men de 260 hestene som er der fungerer VELDIG bra, så jeg er ikke i tvil om at samme bil på en benk i USA ville gitt over 300hk.

Originally posted by Åge

En altfor liten en. ;) KRB sa det var en T-35 når jeg kjøpte den men det er nok en T-25. Merker den leverer litt for lite på topp men morro er det fordet. Har ikke bremset bilen så jeg har ikke annet å gå utifra en de bremse papirene de legger ut i USA og i forhold til de oppgir jeg lite effekt i mot det de leverer med lignende oppsett. I USA oppgir de 262Hk ved 1.02 med T-28 på 1,6L så mine oppgitte ca 250 ved 1,2 burde ikke være så usant. Eller burde det det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider