Tvåførr Skrevet November 16, 2007 Rapporter Share Skrevet November 16, 2007 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
team smurfen Skrevet November 16, 2007 Rapporter Share Skrevet November 16, 2007 Hallo nå har eg holdt på en stund med volvoen min, en 240 stv.Eg kjøpte bilen for 1500, et bra eksemplar av en 88 mod. Satte den i stand å begynte å kjøre. På den tiden likte eg ikke volvo, det va store og stygge biler, men! Så har eg en kompis som er helt volvo frelst, og han fikk meg inn på turbo og den slags, å siden har det bare ballet på seg, den store drømmen va liksom b230 FK/FT. Å her eg sitter no har eg nettopp kommet hjem fra selgeren av en volvo 245 med en fk motor, med kontrakten i hånden, dette prosjektet her vist noen lurte: http://www.bilforumet.no/200-serien/150853-prosjekt-245tic.html Planen min er da å sette den motoren som står i den bilen inn i min og så min inni den, min motor er en b230 k noe som stod i den bilen eg har kjøpt før det ble byttet til fk. Grunnen til at eg vil ha det i min bil er at eg har lagt ut en del penger på den i lakk og dempere intriør og felger, og den er ganske strøken, det eg mangler på min, tar eg fra den andre og så selger eg den i den stand den blir... Skal se om eg får lastet noen bilder, men hvet ikke helt hvordan eg gjør det? MVH Vidar Åsgard Gleder meg til bilder:partyon: Siter http://www.losna-isbane.tk ------------- http://www.team-smurfen.tk Member of Vagina Wally skrensarlaug Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Veritas- Skrevet November 16, 2007 Rapporter Share Skrevet November 16, 2007 Ja bilder blir nok bra! Det er ikke noe problem å laste inn bilder, du registrerer deg bare på http://www.photobucket.com og laster opp bildene der. Etter det kopierer du bare linken du får etter du har lastet opp, og limer den inn i posten din. =) Siter '83 240GL Solgt! Veritas' '75 242 L Solgt! -Veritas-: '76 Volvo 242 L Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet November 17, 2007 Rapporter Share Skrevet November 17, 2007 K-motoren hadde jeg revurdert, det er dårlige motorer... Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet November 17, 2007 Rapporter Share Skrevet November 17, 2007 Poenget er vel bare å ha en motor i bilen som går, ettersom han har den andre med fk!? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tvåførr Skrevet November 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 17, 2007 K motor er ingen dårlig motor, den har gått som en klokke å har nåpasert 280000, bruker ikke olje, eneste som er gale er at det er et hull i de trykk justeringsrørene eller hva de nå er som ligger under manifoilen. Eg har hørtmange som sier de er dårlige motorer, pga forgasseren og dens vakum slanger, men eg har ikke hatt noe problem med motoren så ser ikke noe galti den. Og den bilen motoren skal i er bil av samme type, så daer bilen orginal, samtidigt som det er de letteste og billigste for meg. Ellers har eg nå hentet motoren, og diverse andre deler, så skal eg hente bilen i måren, skal se om eg får logget meg på de dere foto greiene, men har ikke kommet så langt ennå. Men men, skal prøve og holde dere oppdatert.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirik med volvo Skrevet November 18, 2007 Rapporter Share Skrevet November 18, 2007 jeg har en b200 k i min 245, den har gått 356000 km, så det er ingen dårlig motor nei! det er vel noe med vedlikehold, og vettug kjøring, inne i bildet her... Siter biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88) biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikkan Skrevet November 18, 2007 Rapporter Share Skrevet November 18, 2007 B230k får ufortjent mye pepper! De går fint så lenge man ikke begynner å fikle med de. Har en her som har gått 360 000 uten trøbbel eller reparasjoner. Forbruk på 0,8/mila. Går som ei kule. De røra (pulsair) du har problem med at lekker, kan du fjerne. De har ikke noe å si for motorens funksjon allikevel, ihvertfall ikke hvis de lekker. Plugg igjen hulla med 50 øringer. Samme gjelder EGR. Siter '76 245 "Grønne lynet" '82 245 '85 245 "Mjølner" '64 DKW F11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tvåførr Skrevet November 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2007 Takkker for gode råd. Eg hadde plugget det gummirøret som går inn til luftfiltertet, en norlending egtraff en gang sa eg skulle gjøre det, for da brukte den mindre bensin.. Er enig med at motoren er under vurdert, er en av forgasser motorene som går best, sprek motor. Skal ta og blende de røra, kan du si noe mere om de 50øringene? Og hva er EGR? Nå skal eg prøve å loggge meg inn på photo greiene og se hva eg får til.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tvåførr Skrevet November 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2007 Da kom det seg, litt prøving og feiling, men dette gikk jo som en lek. skla legge ut flere bilder.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikkan Skrevet November 18, 2007 Rapporter Share Skrevet November 18, 2007 De fire hulla inn i toppen under eksosmanifolden mener jeg en norsk 50øring passa ganske perfekt inni. Bare bruk pakningsringene og så de brakettene som holder rørflensene til å klemme fast myntene. EGR er det røret som går ut fra bakenden av eksosmanifolden, rundt bak blokka til en ventil under innsuget og et rør opp til innsuget. Vakuumslangene og vakumforsterkeren som sitter på venstre fjærbein tilhører også EGR systemet. Du kan sveise igjen mutteren på eksosmanifolden, lage en blindeplate etc på innsuget og skru av selve egr ventilen og de tilhørende slangene. Har du flere bilder av bilen ferdig da? Den ble jo grisefin i svart! Siter '76 245 "Grønne lynet" '82 245 '85 245 "Mjølner" '64 DKW F11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tvåførr Skrevet November 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2007 Ok, da vet eg de. Får ta og gjøre det når eg hiver den over i den hvite vogna;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tvåførr Skrevet November 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2007 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zemeckis Skrevet November 18, 2007 Rapporter Share Skrevet November 18, 2007 Ser på en bildet du har der at taktrekket er litt nede. Er det vanskelig å få det ned? Siter - Volvo 240 83`(Solgt) - Volvo 245TIC 89` -Member of VOLVOklubbenTrøndelag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tvåførr Skrevet November 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 19, 2007 Nei, er ikke vanskelig, bare vippet det ner med et srujern tror eg, lenge siden eg gjorde det, husker ikke helt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.