Gå til innhold

Noen spørsmål ang R-sport bensinpumpe..

Ranger emnet


esbandos

Anbefalte innlegg

Hei.. Har sett og lest litt ang den r-sport bensinpumpa til AT-motorene.. Der er det jo en nippel som sørger for mer suppe ved høyere trykk.. Går det ikke an å modifisere den orginale A-pumpa til å gjøre akkurat det samme ved å bore et hull å sette inn en nippel?

 

Noen som har tips og erfaringer?

 

Evt nærbilde av ei r-sport pumpe både utvendig og innvendig.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oeb, har lest det forumet der opp og ned og i mente, men fant ingen plasser om hvor dem gjør slik jeg har tenkt å gjøre.. Modifisere orginalpumpa altså..

 

Larsen-Racing, mye tenkte du deg for den du har liggende da? Har ikke råd til så sykt mye, da jeg har fått ei bot som ligger å venter.. :p

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten lest litt på savaturboforumet nå, å der står det at man kan bore inn en nippel i pumpa.. Problemet er at jeg ikke vet hvor den nippelen skal hen.. Noen som vet? Evt har nærbilde av den orginale turbopumpa?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mange orginale pumper liggende, så jeg tok ei pumpe å prøvde å bore hull til nippelen.. Eneste problemet er at enten så traff jeg fjæra, eller så traff jeg samme rom som den løftespaken er i slik at det blei hull rett gjennom.. Derfor hadde det vært supert om jeg hadde fått nærbilde av hvor den nippelen står.. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah.. Såpass ja.. Var i det området der jeg bora hull til nippelen jeg skulle sette inn, men da kom den jo rett inn til fjæra. Går jo ikke an å ha det slik vel? Så må vel være annen form på innmaten i den pumpa du har kontra orginalpumpa?

 

Hvor mye tenkte du deg for den pumpa der forresten?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah.. Såpass ja.. Var i det området der jeg bora hull til nippelen jeg skulle sette inn, men da kom den jo rett inn til fjæra. Går jo ikke an å ha det slik vel? Så må vel være annen form på innmaten i den pumpa du har kontra orginalpumpa?

 

Hvor mye tenkte du deg for den pumpa der forresten?

 

Du det vet jeg veldig lite om.. Har ikke vert borti desse pumpene mer enn at jeg har hatt denne liggende på benken i kjellerstova mi i et par år nå..hehe

 

Vet ikke hva slikt kan vere verdt jeg. Hva byr du da?

 

Hvorfor ikke bygge elektrisk med det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår