Gå til innhold

Bmw E39

Ranger emnet


havove

Anbefalte innlegg

Hei! Vil først bare si at Bmw 5 ser. E39 er drømmebilen:partyon: Har leita litt rundt på div. sider om hva man må se etter når man kjøper 525-528 men fant lite. Så viss det er noen som vet noe om det, skriv hær:smilbmw: Hvordan holder motoren seg over 200000km? Leser litt hær på forumet at det er flere som bruker/skal bruke kompressor fra ESS. Gode dårlige erfaringer med det? Hvordan er det med en automat kasse ved 300hk? Kanskje det er lurere med manuel kasse? Hva tåler innmaten i disse motorne?

Ble veldig overasket over hvor billig det var med forsikring på disse bilene, så nå er det bare å dra og finne seg et flott eksemplar, med felger, litt stæsj og i god stand. Vet dere om et fint eksemplar gjærne skriv det hær:cab

 

Er det lite folk aktive på dette forumet? eller er det bare fordi det ikke feiler bilene deres noe:worshipbm:

Saab 9-3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm ikke mange som svarte, da må jeg vel diskutere litt med meg selv....

Denne var ok: http://finn.no/finn/car/object?finnkode=11571502&sid=xz19abchXHQG816270

denne var også ok: http://finn.no/finn/car/object?finnkode=11501664&sid=xz19abchXHQG816270 Denne var også ok, men siden den har godt litt langt blir man litt mer betenkt.. http://finn.no/finn/car/object?finnkode=10546690&sid=xz19abchXHQG201009

 

Får man ikke kompressor på 523 før 1999 mod? hvorfor ikke? kanskje best og ringe siden responsen hær var laber:w00t

Saab 9-3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk takk.. det er min mening som skrur bil hvær dag på jobb sin mening altså.. hva folk gjør er noe annet..

 

ta et utgangspungt i en bil for eks som har gått 100k med undertrykk(sugemotor) og når man da overlader den så blir det en helt annen påkjenning for råde/rammelager i blokk..

temp forandringer som bmw er kjent for å ikke like(ikke vondt ment) osv.. så da kan det hende man må skru litt ettervert..

 

regner med du sikkert er skru kyndig.. så kan jeg bare si det atte dette er en knall bil..har hatt 2x 528nå og vurderer å bytte ut c180 te dama for å kjøpe en e39 til henne..

 

ikke vert borti noe tull driv messig og lite teknisk problemer i forhold til andre tyske biler!

 

Lykke te :)

70`144,99`MB 220Cdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda kan skru litt om jeg må=) Men er ikke spesielt gla i det. Men det er jo 192hk i en 528, det er jo egentlig nok? Men mye vil ha mer.... Har en volvo 940 turbo nå,konge bil det, aldri plaget meg. Har også hatt saab(ok) og opel(aldri mer). Men vil ha en bmw e39 pga det er rett og slett min drømmebil. Prøvd et par stk. og de er faen meg så fin med rette felger etc.

Hva er de mest vanlige problem på disse bilene og har de noen modeler man styrer bort fra?:happyhappy:

Saab 9-3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har E39 528ia selv, og er meget fornøyd. Hvis du skal ha automat anefales ikke trimming, i følge en kamerat av meg. Han har en E46 328ia med kompressor, og girkassa har blitt bytta en gang, og snart må den byttes igjen. Det skal sies at det har sikkert litt med hvordan bilen behandles, men han bruker bilen normalt og pendler 6 mil hver dag...

 

Generellt sett anbefales vel ikke trimming på motor som har gått langt, men det er vel litt avhengig av hvilken "feeling" du har med bilen da. Det finnes biler og girkasser som er mer sliten etter 150.000 enn noen som har gått 250.000....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E39 er og blir den mateste bilen! hehe! Er selv en stolt eier av en 97 mod 520. Det er sant det at abs føleren som visst skal ligge bak med ett av hjulene er litt "kukete"(for å bruke et bærgens-utrykk:-p) på enkelte eksemplar som har rullet et stykke ja... Turbo konverterer du bilen er det ikke lurt og overstige 0,5 bar uten at du senker kompresjonen(hvertfall) eller til og med bytter ut råder, stempler, lagre og veiv... http://www.bimmers.no er ett bedre sted å snakke om bmw vil jeg tørre å påstå, fler aktive medlemmer med mer spesifikk erfaring og konkrete tips og råd...

KJØR HARDT KJØR STIL! KJØR BMW, UTEN TVIL;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår