Gå til innhold

BMW 318i e36!

Ranger emnet


BiEmDabbalYu

Anbefalte innlegg

Kammen på M40 motoren er svak. Ventilløfterne er ofte slitne, som forårsaker ventiltikking på de fleste M40 motorene. Dette er ikke tilfelle på alle motorene. Godt vedlikehold er alfa omega. Bilen har reg.reim og intervallen på skifte er veldig kort, pga. reimen røk på mange M40 motorer. Denne er nå satt til 35 000 km av BMW, og leser 30 000 km en del andre steder. Hadde selv M40 motoren, og den tikket "litt". Du kan også prøve å dra den litt på turtall (som du sikker vil gjøre) og da vil du merke om den dabber helt av, og når du girer så tar det litt tid før den "kommer" igjen. Sliten kam thats'it. Siden motoren din har gått såpass lite, så er den trolig i grei stand(?)

 

Men husk å bytt reg.reim til intervallene, og ta oljeskift ved 10-15 000 :)

 

Hva med å feks bytte til en slik kam: http://www.streetdesign.no/?go=produkt&id=7509

 

Vil den bli mer holdbar da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår