Gå til innhold

Billig roterende maskin?

Ranger emnet


bjorke

Anbefalte innlegg

Har nå skjønt at jeg trenger en roterende maskin. Spøsmålet er bare; trenger jeg legge i flere tusen for en makita,metabo etc, når jeg kan kjøpe den på Biltema til 499,- Skjønner at mangelen på kraft ligger der, men kan det fungere?

 

Har i tillegg tenkt å kjøpe Meguiar's G220 når den kommer. Har en god del større riper/masse swirls på bilen som jeg tror G220'en kan få litt problemer med. Har også tenkt på dette med våtsliping, men spørsmålet er vel om man tør. Hadde vært kjekt med noen DIY-guider på dette emnet..(Har sett serier fra Meg's på YouTube)

 

Når det gjelder pads og backingplate på roterende, funker Meg's 5" plate på DA til roterende? (Pads skjønner jeg funker på begge)

 

Takker for alle svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville lagt litt mer enn 500,- kr i en roterende maskin.

Jeg har selv begynt med billig maskin fra best tools til 349 kr, denne var altfor svak så byttet den ut med maskin i fra moeco til 990kr på 1200 watt. Denne maskinen var kraftig nok men hadde en forferdelig dårlig hastighetsregulering. Så det ble til at jeg kjøpte meg en Hitachi maskin til noen tusenlapper og jeg tror at det var det jeg skulle gjordt med en gang jeg ble bitt av basillen. Redningen for meg var å låne Makita maskinen vi hadde i demo kitet på jobben når den var ledig.

 

Konklusjonen min er: Legg litt mer penger i en roterende maskin med en gang så slipper du å kjøpe deg opp etterhvert som du blir mer dreven og kresen...

 

En skikkelig maskin får du alltid solgt hvis du vil, de billige må du nesten kaste etter folk for at de vil ha de.

Meguiars :) En bil og du er hekta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt hva du mener. Har tenkt samme tanken selv, men må høre etter med dere guruer først!:)

 

Skal som sagt kjøpe den nye G220, som visstnok skal være like sterk/sterkere enn UDM. Har også sett flotte resultater på web med bare en PC. Skjønner at med roterende vil man kunne bryte polishen enklere/bedre ned i lakken enn en DA-maskin.

 

Men når det kommer til våtsliping, må man vel uansett ha en roterende, samt kraftig compound(f.eks MG#85,#83)

 

Spørsmålet er hvor mye man skal bruke før det nesten er like greit å lakkere bilen på nytt...hehe. Hadde vært kjekt med NY bil ja, ikke en gammel,konekjørt,maskinvasket og ripete bil...uff,sånn er det å være student..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår