Gå til innhold

Import av tilhenger fra utlandet

Ranger emnet

deciBel

Anbefalte innlegg

Halla...

Jeg trenger en ganske stor henger og har funnet ut at det er alt for dyrt å kjøpe en ny henger i Norge. Brukt henger er et mulig et alternativ, men tanken slo meg på å få tak i en henger fra dette "utlandet":)

Spørsmålene mine er da:

Importavgifter, Tollavgifter?

Norske lover og regler om slikt?

Registreringskrav, og registeringsutgifter

Tekniske forskrifter osv.

Jeg fant noe på http://www.toll.no (tollregisteret) om Tillhengere, men fikk ikke så mye klokt ut av det...

Jeg ønsker å finne ut av hvilket "regnestykke" jeg skal bruke som inkluderer alle disse utgiftene og avgiftene for å finne ut kostnadene for å få hengeren til døra mi i Norge...

Noen som kan komme med noen nyttige tips her?

Takker for alle svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer også på å kjøpe meg tilhenger fra utlandet.

Men jeg tenkte å registrere den i det landet som jeg finner den billigst hvis det går med tanke på att en ikke er statsborger der.

Vil tro en kan kjøre med dette lovelig siden yrkessjåfører i Norge kan kjøre rundt med utenlandsregistrerte tilhengere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, riktig. Jeg tror jeg er nødt til å ha den registrert i Norge.

Ser vel litt rart ut at hengeren er fra Tyskland, og du blir stoppa av purken på vei til motorstevne... Unødvendig mye pappirarbeid.

Jeg skulle ikke tro det er noe "stress" å få den registrert i Norge så lenge den oppflyller Nosk veilov om vekt, lys, mål, osv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, riktig. Jeg tror jeg er nødt til å ha den registrert i Norge.

Ser vel litt rart ut at hengeren er fra Tyskland, og du blir stoppa av purken på vei til motorstevne... Unødvendig mye pappirarbeid.

Jeg skulle ikke tro det er noe "stress" å få den registrert i Norge så lenge den oppflyller Nosk veilov om vekt, lys, mål, osv....

ring biltilsynet, de kan sikkert gi deg et klokt svar =)

Bitchen til Onesome...

Lenke til kommentar
Del på andre sider