940T Skrevet November 18, 2007 Rapporter Share Skrevet November 18, 2007 Motor er B230FT med KN filter, 3" JT, viking ecomax bensin chip og A kam. Nylig bytta plugger og ledninger. Den nøkker/rykker i lav fart ved jevn gass og opptil ca 2500-3000 rpm. Ble sånn etter kam bytte.. Ikke noe voldsomt men likevel litt irriterende.. Siter ´94 945: B230FT SOLGT ´95 850 : B5252S- SOLGT ´86 240 : B230A- SOLGT ´83 240 : B230A- SOLGT :( gobilen ´85 360 : B200K- SOLGT (SPIKER) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirik med volvo Skrevet November 18, 2007 Rapporter Share Skrevet November 18, 2007 har litt det samma, men min er orginal. ifølge verksmesteren på volvo er det fordi elektronikken er produsert med så store toleranser at det skal funke med alle mulige konfigurasjoner. da er løsningen å bytte chippen, rett og slett. i ditt tilfelle vil jeg tro at tenningen ikke henger med kammen skikkelig, så du muligens må gå på et spesialchip. vet ikke hvor enkelt det er å justere tenninga på ft, men det er vel elektronisk, så det skal jo justere seg sjøl. ev.t sette på gamle kammen, hvis du ikke hadde problemet før. det siste alternativet kan være dobbelmassesvinghjulet, de kan gi rykninger i fart når det har "tømt" seg for fett, dvs moden for utbytting. koster 8000 på volvo, 2000 i sverige.... Siter biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88) biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Crazy-R Skrevet November 18, 2007 Rapporter Share Skrevet November 18, 2007 Kan være så enkelt som pluggåpning da..... Siter www.turbo.as Flest aktive brukere noensinne var 1, 01.01.70 klokka 01:00. HAHA!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet November 18, 2007 Rapporter Share Skrevet November 18, 2007 Kjøp orginale volvo plugger. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet November 20, 2007 Rapporter Share Skrevet November 20, 2007 eller bare NGK BPR6ES plugger på bilrekvisita'n rundt hjørenet. volvo bruker orginalt ngk..bare i volvoforpakning. Står vel BPR6ES på volvopluggene og..bare med volvologo istedenfor NGK-logo. :rolleyes: R= radiostøydemping.... kjekt når det er elektronikk på bilen. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
940T Skrevet Desember 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2007 Ser en del prater om andre plugger. Men alt fungerte jo perfekt før kambytte.. Men får prøve en tenningschip.. Har og montert alucooler fra bs bildeler. Siter ´94 945: B230FT SOLGT ´95 850 : B5252S- SOLGT ´86 240 : B230A- SOLGT ´83 240 : B230A- SOLGT :( gobilen ´85 360 : B200K- SOLGT (SPIKER) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jason940 Skrevet Desember 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2007 Ser en del prater om andre plugger. Men alt fungerte jo perfekt før kambytte.. Men får prøve en tenningschip.. Har og montert alucooler fra bs bildeler. Hva slags kam har du satt i. Siter 360 M/TURBO TIL SALGS Ny bil i hus: 04mod Honda Civic Type R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.