Gå til innhold

FT som nøkker

Ranger emnet


940T

Anbefalte innlegg

Motor er B230FT med KN filter, 3" JT, viking ecomax bensin chip og A kam. Nylig bytta plugger og ledninger. Den nøkker/rykker i lav fart ved jevn gass og opptil ca 2500-3000 rpm. Ble sånn etter kam bytte.. Ikke noe voldsomt men likevel litt irriterende..

´94 945: B230FT SOLGT

´95 850 : B5252S- SOLGT

´86 240 : B230A- SOLGT

´83 240 : B230A- SOLGT :( gobilen

´85 360 : B200K- SOLGT (SPIKER)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har litt det samma, men min er orginal.

ifølge verksmesteren på volvo er det fordi elektronikken er produsert med så store toleranser at det skal funke med alle mulige konfigurasjoner. da er løsningen å bytte chippen, rett og slett. i ditt tilfelle vil jeg tro at tenningen ikke henger med kammen skikkelig, så du muligens må gå på et spesialchip.

vet ikke hvor enkelt det er å justere tenninga på ft, men det er vel elektronisk, så det skal jo justere seg sjøl.

 

ev.t sette på gamle kammen, hvis du ikke hadde problemet før. det siste alternativet kan være dobbelmassesvinghjulet, de kan gi rykninger i fart når det har "tømt" seg for fett, dvs moden for utbytting. koster 8000 på volvo, 2000 i sverige....

biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88)

biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eller bare NGK BPR6ES plugger på bilrekvisita'n rundt hjørenet. volvo bruker orginalt ngk..bare i volvoforpakning. Står vel BPR6ES på volvopluggene og..bare med volvologo istedenfor NGK-logo. :rolleyes:

 

R= radiostøydemping.... kjekt når det er elektronikk på bilen.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ser en del prater om andre plugger. Men alt fungerte jo perfekt før kambytte.. Men får prøve en tenningschip.. Har og montert alucooler fra bs bildeler.

´94 945: B230FT SOLGT

´95 850 : B5252S- SOLGT

´86 240 : B230A- SOLGT

´83 240 : B230A- SOLGT :( gobilen

´85 360 : B200K- SOLGT (SPIKER)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår