Gå til innhold

Hva må gjørest for å tilpasse Getrag 262CR til og passe Rødblokk?

Ranger emnet


Sailorboy

Anbefalte innlegg

heisann

 

nå er Getrag 262 CR kassa komt til gards, og har såvidt begynt og tenke på hvordan denne skal passe...

 

fikk ikke med clutchhus, eller spakstell. men dette måtte jo uansett byttest, om eg ikkje tar heilt feil.

 

 

noen som har satt 262cr i 240 noen gang?

fint om noen hadde giddi og skrevet en slags, howto eller noe, hva eg må gjøre, gjerne med bilder:)

 

og om det er noen som selger noen adapterplater eller noe..

 

 

Mvh:

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du kan bruke spakstellet fra M45 kassen, letter det siden du sikkert har det liggende.

 

Tar bare tre firkantrør som du sveiser spakstellet til M4(X) kassen på når du har rett lengde. Total lengda skal være 680mm fra kanten på clutch-huset lil senter av det hullet du setter girspaken nedi. Det var slik en kompiss gjorde det med sin kasse som kom fra E30 M3.

 

Festet til traversen kan du og bruke fra din gammle kasse. Du ser hva hull den passer til. Tror du må borre nye hull i braketten eller frese utav de litt.

 

Så må du selfølgelig kutte av de to ørene som stikker ut på siden av kassen. Du trenger ikke kutte av den som går bakover.

 

Du må og ha deg nytt lager som sitter i veiva.

 

Første del av mellomakslingen må bygges sammen av 240 og en ende med hardy kobling.

 

Kjøp deg 6puck zinter lamell og forsterka sachs plate fra Pedersen med det samme du er igang. Jeg tok knekken på den orginale lamellen etter en liten stund.

 

Husk maskinering av svinghjul ved montering av ny clutch.

 

DSC01518.jpg

 

 

Min kasse derimot kom fra en Volvo 264. Så her er hvordan den er ut.

 

Volvo519.jpg

 

Volvo613.jpg

 

Volvo614.jpg

 

Volvo621.jpg

 

Volvo623.jpg

 

Volvo628.jpg

 

Volvo629.jpg

 

Volvo626.jpg

 

Volvo639.jpg

 

Volvo692.jpg

 

Volvo679.jpg

 

Volvo695.jpg

 

Volvo696.jpg

 

Volvo697.jpg

 

Volvo698.jpg

 

Volvo701.jpg

 

Volvo699.jpg

 

Husk at jeg har kasse fra en Volvo. Så jeg har ikke Hardy plate på mellomakslingen.

 

Første gang jeg tok kassen opp om monterte den så satt den for høyt, da tok den oppi bilen og det lagde mye lyd. Du ser på et par bilder der at kassen har vert oppi med spakstellet og en kant.

 

Da tok jeg å borra nytt hull til gummi festet og fikk flytta den litt ned.

 

Håper dette hjalp deg litt på vei:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sachs racing trykkplate f.eks tp618 hvis du har enkelmasse svinghjul.. svinghjul må maskineres!

Med firepuck sinter Den holder til 678nm mener jeg å huske!

400 og noe med organisk ræserlamell :)

 

 

På dobbelmassesvinghjul,hvis du skal kjøre med det.

Så husker jeg ikke i farta,men sachs har mange forskjellige trykkplater som kan være aktuelle.

 

Sinter får du laget på mål hos f.eks clutch og brems

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår