Gå til innhold

Hva må gjørest for å tilpasse Getrag 262CR til og passe Rødblokk?

Ranger emnet


Sailorboy

Anbefalte innlegg

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sachs racing trykkplate f.eks tp618 hvis du har enkelmasse svinghjul.. svinghjul må maskineres!

Med firepuck sinter Den holder til 678nm mener jeg å huske!

400 og noe med organisk ræserlamell :)

 

Maskineres? Hvordan? Jeg kjører nemlig med samme trykkplata på et standard dypt enkeltmassesvinghjul på 245'en...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med enkelmasse mener jeg det flate svinghjulet fra B2x motorene..

 

Trodde alle dype svinghjul til Volvo var dobbeltmasse jeg.. my bad!

 

Og det flate svinghjulet mitt fra en B23E er maskinert ja!!!

 

Anleggsflate til lamell er "spacet ut i forhold til anleggsflate trykkplate. Er vel annet boltmønster også.. TP618 plata er tiltenkt BMW så kanskje derfor?!

 

Kjøpte svinghjul hos KG for bruk til TP 618 så de vet vel hva som trengs,og det er jo bare å ringe dem hvis du ikke er enige med dem!

jeg har ikke for vane å finne på ting! Din lille kverulant! ;)

 

Uansett så er det vel en grei investering ved klutsjoppgradering og spes. ved bruk av sinter at man plandreier hvertfall svinghjulet for å oppnå maks. friksjon for sinterpuckene.

 

Tror man taper noen NM på å sette sinterpucker på et hjul med anleggsflate fra hundre og sluråførti. Sinter er hardt og tynt og skjønner ikke vitsen med å slite det til mot et gammelt hjul,hvis man kan få maks. ut av klutsjen fra dag en!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskineres? Hvordan? Jeg kjører nemlig med samme trykkplata på et standard dypt enkeltmassesvinghjul på 245'en...

 

 

kan ikke noen forklare dette nermere?

bruker man samme bolthulla som på org. trykkplate?

 

og en annen ting her.

 

Har funnet ei adapterplate til kassa mi, mellom selve girkassen, og clutchhuse... men vill ikke da inngående aksling bli for kort?

 

eller bare eg som er på bærtur nå?

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adapterplata er jo laget til formålet så tro ikke noen er tjent med at de lager den for tykk :)

 

KG har katalogen ute på PDF.. der står noe hvertfall

 

Kan sette på andre trykkplater fra sachs også,og det vet sikkert andre her inne.

 

Jeg har skrevet rimelig detaljert hva min klutsj angår,vel og merke er den beskrivelsen for ett flatt/plant svinghjul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adapterplata er jo laget til formålet så tro ikke noen er tjent med at de lager den for tykk :)

 

KG har katalogen ute på PDF.. der står noe hvertfall

 

Kan sette på andre trykkplater fra sachs også,og det vet sikkert andre her inne.

 

Jeg har skrevet rimelig detaljert hva min klutsj angår,vel og merke er den beskrivelsen for ett flatt/plant svinghjul

 

takktakk

 

hehe, skrevi spørsmålet til deg, når du posta ditt forrige innlegg;)

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med enkelmasse mener jeg det flate svinghjulet fra B2x motorene..

 

Trodde alle dype svinghjul til Volvo var dobbeltmasse jeg.. my bad!

 

Og det flate svinghjulet mitt fra en B23E er maskinert ja!!!

 

Anleggsflate til lamell er "spacet ut i forhold til anleggsflate trykkplate. Er vel annet boltmønster også.. TP618 plata er tiltenkt BMW så kanskje derfor?!

 

Kjøpte svinghjul hos KG for bruk til TP 618 så de vet vel hva som trengs,og det er jo bare å ringe dem hvis du ikke er enige med dem!

jeg har ikke for vane å finne på ting! Din lille kverulant! ;)

 

Uansett så er det vel en grei investering ved klutsjoppgradering og spes. ved bruk av sinter at man plandreier hvertfall svinghjulet for å oppnå maks. friksjon for sinterpuckene.

 

Tror man taper noen NM på å sette sinterpucker på et hjul med anleggsflate fra hundre og sluråførti. Sinter er hardt og tynt og skjønner ikke vitsen med å slite det til mot et gammelt hjul,hvis man kan få maks. ut av klutsjen fra dag en!

 

Joda du har et poeng der... Tenkte ikke på at du mente det flate. Men at det kan være ok å planslipe er jo sant, kanskje til og med slipe litt av ytterdelen av hjulet også, for å få "sliteflata" til svinghjulet litt nærmere trykkplata.

 

KVERULANT?! :oohh Hehe... kanskje det. I alle fall en nysjerrig sjel til tider!:crazysant:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sailorboy: Om du ikke skal over 600nm så tror jeg den løsningen jeg sa til deg holder i massevis. Om du har samme svinghjul som meg så handler du clutch hos Pedersen.

 

Bare ring til de og spør etter Stein, han har peiling på clutch og Volvo.

 

Jeg kjører med den forsterka trykklata til Sachs (440nm) og 6 puck zinter uten fjærer. Den kombinasjonen tåler 635nm tror jeg det var. Dette bruker jeg daglig, da bilen er bruksbil. Ingen problem med å kjøre med det i det hele tatt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sailorboy: Om du ikke skal over 600nm så tror jeg den løsningen jeg sa til deg holder i massevis. Om du har samme svinghjul som meg så handler du clutch hos Pedersen.

 

Bare ring til de og spør etter Stein, han har peiling på clutch og Volvo.

 

Jeg kjører med den forsterka trykklata til Sachs (440nm) og 6 puck zinter uten fjærer. Den kombinasjonen tåler 635nm tror jeg det var. Dette bruker jeg daglig, da bilen er bruksbil. Ingen problem med å kjøre med det i det hele tatt!!

 

tnx...

 

kommer vell til og gå for zinter løsnngen:)

takktak:)

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår