Gå til innhold

Fjusking på en 2.0 16v Zetec..


Ner_Q

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har kjøpt meg en 95 mod. Mondeo stv med 2.0 Zetec.. Og etter en stund begynte den å fjuske på rundt 2000 rpm, så reiste jeg til mekkanikern for å sjekke hva den kunne være.. Han mente jeg burde skifte plugger og pluggledningene, som jeg gjorde uten at det ble bedre.. Så foreslo han at jeg burde bytte luftmengde måleren.. Men jeg ville sjekke først om den kunne være problemet før jeg bytta den.. Veit noen av dere hva det kunne være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er bare tull.. en motstand?..i hva da?.. det blir jo som å rive lungene dine ut av kroppen din!

 

LMM må du ha. ellers så kan du kjøpe deg et datasprut og fjerne all elektronikk fra motoren . men dette skal du jo ikke ettersom du ikke skal trimme!

 

beste løsning! få tak i lambdasonde fra et bilopphoggeri som funker, er det samma prob. så bytter du LMM!

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er bare tull.. en motstand?..i hva da?.. det blir jo som å rive lungene dine ut av kroppen din!

 

LMM må du ha. ellers så kan du kjøpe deg et datasprut og fjerne all elektronikk fra motoren . men dette skal du jo ikke ettersom du ikke skal trimme!

 

beste løsning! få tak i lambdasonde fra et bilopphoggeri som funker, er det samma prob. så bytter du LMM!

 

Jeg har tenkt å trimme den, men før jeg kan gjøre det må jeg jo finne ut hvorfor den fjusker.. Hvor mye hadde det kosta sånn ca. for datasprut og hvor kan jeg kjøpe det henn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ventilen/vakumklokka finner du bak toppen på girkassesiden, innenfor coilen.

Ta av slangen, og blokker den med en skrue f.eks.

OBS! Jeg sier ikke at dette er løsningen. Men det er gratis å prøve

 

Joda, kan jo prøve.. Blir jo enten eller.. Men hva blir forskjellen når jeg blokkerer den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dro av den sorte gummislangen som går inn i ett ca. 10cm rundt ventilhus av grå farge der ved coilen som nevnt tidligere.

 

Da forsvant mye nykking ved ca.2000rpm hos meg :)

 

Finnes litt skriverier om dette f.eks her :

http://www.fastford.no/forum/lofiversion/index.php/t32325.html

http://www.fastford.no/forum/index.php?showtopic=23023&hl=EGR-ventil

http://www.fastford.no/forum/index.php?showtopic=22684&hl=EGR-ventil

 

Noen som snakker om å blokkere den, men det hjalp ikke på min 97 2.0.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dro av den sorte gummislangen som går inn i ett ca. 10cm rundt ventilhus av grå farge der ved coilen som nevnt tidligere.

 

Da forsvant mye nykking ved ca.2000rpm hos meg :)

 

Finnes litt skriverier om dette f.eks her :

http://www.fastford.no/forum/lofiversion/index.php/t32325.html

http://www.fastford.no/forum/index.php?showtopic=23023&hl=EGR-ventil

http://www.fastford.no/forum/index.php?showtopic=22684&hl=EGR-ventil

 

Noen som snakker om å blokkere den, men det hjalp ikke på min 97 2.0.

 

Takk for hjelpa, skal prøve på det.. Har allerede bestillt LMM og Lambdadonde så ser jeg om det er det som er problemet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår