Gå til innhold

Asconaen min

Ranger emnet

Ola

Anbefalte innlegg

Ny tråd om bilen.. Prøver på bilcross forumet, i håp om mindre antall piss poster...

Her er bilen på bukken! Idag måtte vi sveise diff, da den forrige sveisen til den forrige eieren røyk opp igjen.. det lå da ca 15 tenner på bunnen av diff klokka da jeg åpna den :D

Sånn ser bilen ut foreløpig :)

post-343-13804852545555_thumb.jpg

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Robert

ascona B er gøy

Jupp! Den ble ganske sladde villig nå :D Litt tennings justering nå, så blir det gøy her! :)

Kanskje du har noen tips om hva jeg kan gjøre med bilen da? Driver vel litt med bilcross du?

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Robert

Min bil hadde 2.0E, altså 110 hk, +effektanllegg... gikk som en kule, sladdet så ut idet helvete med 175 dekk:D

En jeg kjenner har en sånn en, 2.0 med effektanlegg, bråker og går så ei kula :D

ARTIG bil ;)

Forresten, feet slede Ola ;)

'90 Toyota MR2 Turbo

'82 BMW 525iA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vidlund

hehe, hva med å kjøpe seg en ordentlig aksling? Sånne sveiser holder sjelden lenge. Forøvrig så er Ascona B tøffeste bilen enda. Den er liksom en pøbel-gutt, lurer på hvorfor jeg liker dem så godt...? :D

Han som sveisa denne kjører cossie med 300hk med sveisa diff.. den holder den ;) Han har gjort seg mere for med den, men jeg tviler sterkt på at denne ryker å.. er jo bare no piss dekk på denne vettu..

Bilen er jo kjøpt for å ha som leketøy en stund da :) Å da hadde jeg liksom ikke tenkt til å kjøpe atlas aksling heller :D

Sladde gjør iallefall bilen nå! :D Litt dårlig med luft i dekka her, men jeg får snike meg inn i sentrum å fylle en dag :) Litt kjipt å ikke ha skilter da vettu.. hehe.. Lurer litt på hvordan dette skal bli på vinteren jeg... :D

01` Seat Leon 4x4 20vT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
Originally posted by Ola

Han som sveisa denne kjører cossie med 300hk med sveisa diff.. den holder den ;) Han har gjort seg mere for med den, men jeg tviler sterkt på at denne ryker å.. er jo bare no piss dekk på denne vettu..

Bilen er jo kjøpt for å ha som leketøy en stund da :) Å da hadde jeg liksom ikke tenkt til å kjøpe atlas aksling heller :D

Sladde gjør iallefall bilen nå! :D Litt dårlig med luft i dekka her, men jeg får snike meg inn i sentrum å fylle en dag :) Litt kjipt å ikke ha skilter da vettu.. hehe.. Lurer litt på hvordan dette skal bli på vinteren jeg... :D

Update på bilen! Hehe!

Alt fungerer som før fortsatt! Over all forventning egentlig.. Har vært både skoggsvei rally,grustak kjøring og div hopping med den nå, og den holder utrolig bra!! Ikke punktert en eneste gang enda engang!

Har kun to små problemer nå.. Det ene er at den lekker no jævlig vann ut av vannpumpa.. Så den bør vel byttes.. Det andre er at høyre frontlykt gikk heden etter et møte med et tre :D Sladda forbi et tre i ca 50, og sneia det såvidt med hjørnet.. Dette resulterte i en bulk og en knust lykt :D

Hvor er det billige deler til denne bilen? Biltema sender ikke lengre, så det går dårlig for min del..

01` Seat Leon 4x4 20vT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det nesten er litt rart at sveiset diff holder, i hvert fall med sommerdekk. OLa: Prøvde du noengang å låse diffen på S2'n og f.eks lukeparkere med sommerhjula på? Bilen hopper jo omtrent bortover... Stakkars drivverk.

På sleipt underlag med sletne piggfridekk er det derimot moro med låst diff. S2'n har nå låst diff også over 25km/t :)

OZzzt zzzz

93 Audi S2 coupe - Powered by ES-tuning

http://www.team-quattro.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ost

Syns det nesten er litt rart at sveiset diff holder, i hvert fall med sommerdekk. OLa: Prøvde du noengang å låse diffen på S2'n og f.eks lukeparkere med sommerhjula på? Bilen hopper jo omtrent bortover... Stakkars drivverk.

På sleipt underlag med sletne piggfridekk er det derimot moro med låst diff. S2'n har nå låst diff også over 25km/t :)

Prøvde ikke det på S2`n nei, men jeg fjerna km/t begrensninga ja!

Det er IKKE godt å kjøre med på asconaen heller ;) Men jævla morro på jordet :D

01` Seat Leon 4x4 20vT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordebil skal ikke være godt, men morro!! Pass på Asconaen Ola, bare jeg får iverksatt jordebil planen over nyttår blir the crash test dummy race over Furu kæren gitt :) Som dere alle vet har jeg til nå testet mine stuntcar skillz på vanlig vei med vanlig bil *ler* :D Tenkte det var på tide å kjøpe en bil som tålte litt juling...

Memb. of No Brain Racing Team

'93 Nissan 200sx s13

Styremedlem http://www.200sx-ogn.org

Admin på http://www.club-honda.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider