Nikdev Skrevet November 18, 2007 Rapporter Share Skrevet November 18, 2007 Har ett par Weber 45 Dcoe liggende, men har ikke innsug, halsringer eller trakter etc til disse, så jeg planla en frisk bestiling hos Misab... Men idag fikk jeg tak i 2x 45 Solex gassere som var komplett med innsug og alt:) Hva er forskjellen mellom disse gasserne? Er Weberne best siden det er oftest brukt? Hvem selger bestykning til Solex gassere? Siter Team HS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken Karijord Skrevet November 18, 2007 Rapporter Share Skrevet November 18, 2007 ville definitift skaffet dele jeg manglet til weberene .Solex er nesten håpløst å få tak i deler til men noen har enda.forgasser service i oslo ,lysaker bil,kg kansje evt noen andre motorbyggere Siter 76mod 242 bus bil 82mod 242 /prosjekt STOR sugis. 95mod 940 d24tic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikdev Skrevet November 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2007 Hmmmm, Takk Ken K! Hva har skjedd med solex siden de ikke produserer reservedeler? Sjekka ebay, fant litt Solex men svært lite nye deler og reservedeler, var masse til Weber. Skal høre med de du nevnte imorgen jeg Siter Team HS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet November 18, 2007 Rapporter Share Skrevet November 18, 2007 I det herrens år totusen eller totusenogen knakk ene flottøren på Solex 40mm'ene jeg hadde. Samtidig tok Mitshubishi over Fiat og de var håpløse å handle med. Så etter litt internettlesing fant jeg ut av at det dengang da var tretten(?) år siden Solex gikk konk. Og siden har også Mikuni-Solex i japan også gitt seg så vidt jeg vet. Men du kan godt få en hundrings for gasserne dine, Nikdev. Vel å merke hvis gasspjeld, synkronisering og ev. overføringer fungerer som det skal. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ha|||on Skrevet November 18, 2007 Rapporter Share Skrevet November 18, 2007 Jeg har noe diverse halsringer, flottører og muligens også bestykning til Weber 45 eller 48 DCO(E) liggende, minn meg på det når du er hjemom så kan vi se om det er noe som kan brukes. Det er ikke sikkert jeg har 4 av hver del, men dersom jeg f.eks. har noen halsringer trenger du iaf ikke å kjøpe alle nye. :) Når det gjelder bestykning - er det ikke slik at kara som justerer inn slikt ofte har "sett" med forskjellige dyser/div. liggende..? Siter Et smil i trafikken er den beste taktikken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikdev Skrevet November 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 19, 2007 Takker nok nei til Solex`ene, det blir det mye enklere med webere allikevel. Ser for meg masse mas for småting Mr Ha|||on må få se litt på weberdelene dine, konge! Siter Team HS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikdev Skrevet November 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 19, 2007 Når det gjelder bestykning - er det ikke slik at kara som justerer inn slikt ofte har "sett" med forskjellige dyser/div. liggende..? Tja det spørs jo litt, har man en motor som er trimma "normalt" vil man finne riktig oppsett i bestykningstabbeler på f.eks Misab ellers så blir det sikkert litt å prøve seg fram med forskjellige dyser, halsringer etc. Siter Team HS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg