noldeeus Skrevet November 18, 2007 Rapporter Share Skrevet November 18, 2007 Hallo alle medbilfrelste! Når har det seg altså sånn at jeg har klart å finne drømmebilen! Den ultimate drømmebilen som jeg skulle gitt alt for å ha til odel og ikke minst eie. Problemet mitt er at bilen står i det store utlandet, nemlig Sveits av alle ting. Jeg er bare 17 år og har dermed ingen som helst erfaring med det å importere bil, og lurte derfor meg selv til å legge igjen et spørsmålsteng på dette forumet. Noen som har noen erfaringer og veit hvordan man, og ikke mist om det er noe å tenke på hva angår det å importerer en bil som står litt vest for Bern? :popcorn Siter Noen barn er brune som et nystekt brø' Noen barn er gule og noen barn er rø' Noen barn er hvite, noen nesten blå. Meget er forskjellig - men det er utenpå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest sicarlse Skrevet November 18, 2007 Rapporter Share Skrevet November 18, 2007 bil er det da:)? du må tenke på toll, så ha alle papirer i orden. du må betale engangsavgift. man betaler moms på 25% av kjøps- OG fraktsummen på bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona-B-Power Skrevet November 18, 2007 Rapporter Share Skrevet November 18, 2007 først så lønner det seg vel å fjerne omeletten som du har i trynet, blir litt lettere å se da vet du ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest sicarlse Skrevet November 18, 2007 Rapporter Share Skrevet November 18, 2007 hahah.. sykt bra:) men saklig! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sower Skrevet November 19, 2007 Rapporter Share Skrevet November 19, 2007 Bilmerke er dette da? Husk at bilen må være i stand til kontroll, i det store utland har de mye mer gøy på bilene sine enn det vi kan ha. Har blitt fristet en god del ganger til å kjøpe meg boble i Danmark, men da prisen feks. var på 60,000 Danske Kroner kunne jeg lett ha lurt megselv og kjøpt den uten å tenke på avgiftene. Her er regnestykket(grovt): 60,000,- DK (kjøpesum) --------------- 64 872,- NOK (kjøpesum i NOK 16 218,- (Mva) 5000,- (Engagns.) ---------- 86,000,- | ---------- æsj Siter H-mjølk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ghost. Skrevet November 19, 2007 Rapporter Share Skrevet November 19, 2007 jeg er litt spent på åssn bil det er siden det er din drømmebil ^^ Murcielago ? :D Enzo ? Carrera GT ? Siter .:Let no man who is not a VAG owner judge the elements of my ride:. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noldeeus Skrevet November 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 19, 2007 Takk for alle svar! Er endel å tenke på gitt, men jeg lurer også litt på hvordan jeg skal få fraktet bilen til Noreg. Noen som har en, eller eventuelt flere, ideer om hvordan man kan få fraktet bilen fra det store utland og him? Ghost: Nå må du ikke bli skuffet da, men drømme bilen min er en Toyota Corolla ae86 :) Siter Noen barn er brune som et nystekt brø' Noen barn er gule og noen barn er rø' Noen barn er hvite, noen nesten blå. Meget er forskjellig - men det er utenpå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet November 19, 2007 Rapporter Share Skrevet November 19, 2007 Du kan jo høre med brukeren dafunk på forumet, han gjorde akkurat dette, kjøpte seg AE86 fra Sveits. Eventuelt kan du jo kontakte Need4speed direkte og høre om de kan ta den inn for deg, var de som tok den inn for ham :) Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona-B-Power Skrevet November 19, 2007 Rapporter Share Skrevet November 19, 2007 Toyota Corolla ae86, ja den bilen kan jo bli tøff nok den... googlet fram disse bildene... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noldeeus Skrevet November 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 19, 2007 Ascona-B-Power: Det er nesten sånn ja, bare at jeg skal ha en Levin. Skal ikke være så horet opp heller da. For all del. :S eiriksmil: Jeg tenkte faktisk tanken på å la dem gjøre jobben, men er redd for at de kommer til å ta så utrolig masse. Og når jeg gikk på need4speed.no i stad så ser jeg at siden dems kanskje er lagt ned... :w00t Håper de bare skal oppdatere siden. Siter Noen barn er brune som et nystekt brø' Noen barn er gule og noen barn er rø' Noen barn er hvite, noen nesten blå. Meget er forskjellig - men det er utenpå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona-B-Power Skrevet November 19, 2007 Rapporter Share Skrevet November 19, 2007 den 80 talls stylinga var jo litt tøff da... men hva med den her da? levin står det på skilta i værtfall og den har ikke vippe lykter.. fant også en hatt kall utgave... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noldeeus Skrevet November 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 19, 2007 Stemmer det. Akkurat sånn er det :) Forskjellen på Levin og Trueno er vippelyktene som du kanskje ser. Siter Noen barn er brune som et nystekt brø' Noen barn er gule og noen barn er rø' Noen barn er hvite, noen nesten blå. Meget er forskjellig - men det er utenpå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet November 19, 2007 Rapporter Share Skrevet November 19, 2007 Kamerat henta seg en crx fra spania. Gikk uten problemer fra kontakt på mail til de var på vei oppover europa med bilen :) Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noldeeus Skrevet November 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 19, 2007 Lenke til bilen: http://www.autoscout24.ch/AS24Web/Detail.aspx?from=list&wl=1&lng=ger&id=4793797&qs=from%3dDefault%26make%3d70%26modellike%3dcorolla%26yearfrom%3d1980%26yearto%3d1987%26cur%3dCHF%26zipcountry%3dCH%26total%3d7&page=1&row=4 Ble plutselig usikker på om det er ae85 eller ae86 :S Noen som kunne tenke seg å hente bil for meg i Sveits? Siter Noen barn er brune som et nystekt brø' Noen barn er gule og noen barn er rø' Noen barn er hvite, noen nesten blå. Meget er forskjellig - men det er utenpå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
F_M_S Skrevet November 19, 2007 Rapporter Share Skrevet November 19, 2007 jeg henter jeg, bare du betaler ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg