Gå til innhold

Th700

Ranger emnet


Allpro

Anbefalte innlegg

Blir dette på samme måte som justerbar accumulator på th 350 camaro cab?

 

Nei, governor'n har et sett slyngevekter og fjærer, sitter vel under lokket på venstre side av TH350'n. Justerbar accumulator? Den sitter vel under lokket på høyresida av TH350'n, og har bare ei fjær som pelles bort ved shift-kit montering? (Lurer på om du tenker på vakum-modulatoren bakpå, der mener jeg man får utgaver hvor du kan justere forspennet på fjæra inni)

 

Den siste bilen jeg hadde med TH700R4 kasse justerte jeg vaieren ørlite for stram for å være på den sikre siden at den fikk riktig trykkøkning i forhold til gasspådraget. Måtte slippe opp ørlitegrann på gassen for at den skulle gire opp normalt, sparte jo bare kassa mer ved å redusere momentet ved giring. Kassa var fra en '88 G20 med TBI, og ble montert sammen med en 350 med Holleygasser. Med andre ord sjekka jeg aldri geometrien, men den holdt da noen år med "hverdagsherjing" før jeg solgte bilen...

 

Og Cabben, jeg brant opp den forrige kassa i S10'n til kona di med for slakk vaier. Skulle bare ta den BMW'n ut av gamle Kjellstad-/Lierbommen, men hadde kun to gir (1. og 2.) igjen øverst i bakka ved Liertoppen senteret...

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HOlder ti lpå Verdal ja.

Skal koble til lockup, og se litt mer på det når jeg får tid. Er ikke no artig å teste når det er glatt:)

Men kunne prøvd en tube for å se om det funker..

Hørt så mye dårlig om 700 boksen, men funnet ut at der er vel bruker feil i de fleste tilfellene.. Kunne jo suset meg en tur til stjørdal og, så får du teste å se hva du mener..

2000 Audi TT 2000 Audi A6

1987 Hilux V8 TPI 2000 Lc 90

1967 Camaro RS/SS med LS1 snart..

88 Lj 73

BILGAL !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, governor'n har et sett slyngevekter og fjærer, sitter vel under lokket på venstre side av TH350'n. Justerbar accumulator? Den sitter vel under lokket på høyresida av TH350'n, og har bare ei fjær som pelles bort ved shift-kit montering? (Lurer på om du tenker på vakum-modulatoren bakpå, der mener jeg man får utgaver hvor du kan justere forspennet på fjæra inni)

 

Den siste bilen jeg hadde med TH700R4 kasse justerte jeg vaieren ørlite for stram for å være på den sikre siden at den fikk riktig trykkøkning i forhold til gasspådraget. Måtte slippe opp ørlitegrann på gassen for at den skulle gire opp normalt, sparte jo bare kassa mer ved å redusere momentet ved giring. Kassa var fra en '88 G20 med TBI, og ble montert sammen med en 350 med Holleygasser. Med andre ord sjekka jeg aldri geometrien, men den holdt da noen år med "hverdagsherjing" før jeg solgte bilen...

 

Og Cabben, jeg brant opp den forrige kassa i S10'n til kona di med for slakk vaier. Skulle bare ta den BMW'n ut av gamle Kjellstad-/Lierbommen, men hadde kun to gir (1. og 2.) igjen øverst i bakka ved Liertoppen senteret...

 

Han jeg henter kasse hos Bjørn på Fetsund , sier at bilen skal gire seinest mulig, nesten så du får "wiplash" sier han.

 

KOne bilen den er ikke bruk lenger, motoren tror at den skal bruke olje på lik linje med bensin, så da fikke den startforbud, er ikke sikker på dens vidre skjebne dukenukem

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KOne bilen den er ikke bruk lenger, motoren tror at den skal bruke olje på lik linje med bensin, så da fikke den startforbud, er ikke sikker på dens vidre skjebne dukenukem

 

Uffda, det fortjener den abolutt ikke nei. En sånn 2.8-dunk får du vel kasta etter deg noe sted? Ellers er jo Bowtietwister mannen å høre med om et Northstar V8-bytte, da du allerede har "riktig" girkasse for et sånt bytte... ;)

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda, det fortjener den abolutt ikke nei. En sånn 2.8-dunk får du vel kasta etter deg noe sted? Ellers er jo Bowtietwister mannen å høre med om et Northstar V8-bytte, da du allerede har "riktig" girkasse for et sånt bytte... ;)

 

Det er dårlig økonomi i detta, men bilen er tilsalgs hvis du vil ha den tilbake. Jeg har ikke tid eller lyst. Har en Camaro som trenger stell og en 51 som trenger enda mer stell også bilene som jeg bruker tildageli som også må ha sine reprasjoner, er vel litt lei innimellom.:ex_machin

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår