Gå til innhold

Varmeapparat

Ranger emnet


AC^

Anbefalte innlegg

Har handla en Omega 2.5TD aut nå.

Men styringa av vifta, de 4 trinna er termostatstyrt virker det som, sånn på vintern må jeg la vifta gå på fullt for å unngå dugg osv inni bilen, skulle fått vekk den der slags termostat saken på en måte. Noen som veit noe om dette eller veit åssen jeg får kobla utenom eller fjerna det..?

 

Synes også at det er jækla dårlig varme i apparatet, dårlig gjennomstrømning i registeret kansje.?

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsøk først å kjør uten pollenfilter, eventuellt bytt det.

Filteret ligger i torpedoveggen, fremfor på passasjersiden.

Er en liten luke i plastikkend er for å komme til.

NB! Sjekk at det ikke er vann under filteret. Er lett for at dreneringen der er tett.

 

Har bytta pollenfilter! =)

Men trur jeg har finni feilen i dag, trur det er formotstandern til vifta som har tatt rappern... den gamle bare hang under dashbordet, nå har jeg fått tak i ny og satt den inn i luftsjakta den den skal stå, funker intill vidre ihvertfall!

 

Men syns fortsatt at det er no helt fantastisk dårlig varmeapparat på denna, er det noe forskjell på varmeapparata fra 94 mod til nyere biler eller..? Forskjell på import og ikke også kansje..?

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre som er plaga med ekstremt dårlig varmeapparat på 94 modell biler eller..? Det i bilen min er helt sinnsvaktdårlig...! En kamerat av meg har det samme problemet med sin 94modell også...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt er også dårlig (95 tatt ut i 94). Det funka fint helt til toppakningen røyk. Da funka det nesten null. Etter at den ble reparert har det jo blitt bedre, men ikke som det var i gamledager. Regner med at det har satt seg litt drit i varmeapparatregisteret.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt er også dårlig (95 tatt ut i 94). Det funka fint helt til toppakningen røyk. Da funka det nesten null. Etter at den ble reparert har det jo blitt bedre, men ikke som det var i gamledager. Regner med at det har satt seg litt drit i varmeapparatregisteret.

 

Ja, i bilen min er det HELT elendig.

Det er så dårlig at jeg skjønner ikke at det er mulig engang.. Det blåser ikke varmt, og det gir ikke noe mengde (volum) med luft.

Det er faen i meg så dårlig at jeg har blitt forkjøla etter å ha kjørt bilen, faen te lavmål, den er på høyde med en Lada, kan sku bilen i molekyler bare med øya...

 

MEN jeg hadde ut vifta og alt mulig å sjekka litt.. Det er no sånne slags "skumgummi" lignende greier inni luftekanalene der, svart av farge og grovt. Likt materiale som jeg har som skum i fuelcellen i banebilen faktisk. Er dette for støydemping eller hva er dette fornoe..? Ser for meg at det gjør at en ikke får veldig mye luft mellom der.. Men virker jo som om dette er noe orginal monterte greier, sitter jo fast...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

jeg sliter med at slangene har hoppet av baki der (noe som er nokså vanlig om man trør en ny spiller inn f.eks)

nå er problemet at slangene ikke bare på en enkel måte kan settes på igjen. skal tydeligvis være en plastnippel eller noe imellom der.

det verste er at jeg ikke klarer å finne noen som leverer meg det. evnt hele sullamitten på nytt.

er en omega b 2.5 V6 1995 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å hvorfor det?

Er jo drit enkelt.. Kapper bare av en bitte liten del av bunn av dash så og kutter opp teppet bak der, så kommer en til lett som f.

Ingen som ser oppi der uanset så vil ikke se att en har kappa vekk litt heller ;)

"Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay"

*Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv.

Håvard. TLF: 41408822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Problemet er nå (jada blir nye når man fikser ett) at det dugger helt igjen på førerside når termostat starter. så med en gang motor er på litt over 90grader så dugger ruta mi helt. har byttet vannpumpe nylig, men den ser tett ut. har noe luft i systemet eller en liten lekasje som må være høyt oppe, siden man ikke ser blå merker i snøen. det lukter også enormt av vifteanlegget.

 

er det noen som har vært borti akkurat dette. som kanskje vet hvor jeg har feil (evnt lekasjen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår