Gå til innhold

Bolln`s Corrado!

Ranger emnet


Bolln

Anbefalte innlegg

Ser det står øverst på sida at bilen her heilt orginal, og at du kjøre uten G-laderen. då Vil vel ein custom chip lage ein del krøll skulle man tru?!!?=)

 

Har du det slik på din at når du har kjørt litt "hardt" og hatt turtal så tar det en 5-6sekund før den dett ned på tomgang igjen?

 

va ei stund den va orginal, men tok å satte i en ny chip,ladehjul,fpr. men probleme va der selv me orginal chip.

 

nei turtalle dette veldig fort ned. synst de virka litt for fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 462
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...

skulla ha hadt noen svar her ej:)

 

ka temp skal kjølevifta slå seg inn på??

bilen kokker over på tomgang. såg vifta slo seg in på en plass rundt 92-93 grade. å stoppa når temperaturen for under 92-93 grade.

har skifta thermoswitch brytern.

 

skifta foressten chip i går til orginal, orginal fpr å ladehjul.

funka kjempe bra å kjøre med helt til ladetrykke kjem. har A/F måler å den stiger til 18 så ned til 16 vet 5500omdr. i starten så drukna den til ladetrykke e på 0.6bar da begyne de å komme seg. men kjenne at den drokna i bensin.

 

Noen som har svare? PC?=)hehe

 

Tok også å vaska ned heile motoren no nettopp da ej skifta vannpumpa å thermostat. Men no e heile skitten tilgris med olje igjen( har hadt et problem med at der er en plass som spruta olje rundt omkring i heile motoren).

vel å merka så lekker der ikkje noe olje på tomgang. ligge veldig mye olje rundt lyddemper boksa, så de virka som om når ej ladda så kjem olja. ligge olje i trykkrøra. Noen som har en formeining om detter her?

 

IMG_4196.jpg

før motoren vart tilgrisa med olje igjen=)

Endret av Bolln
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strøkent motorrom.

Men eit tips... du har jo kjøpt ein del dela på germanautoparts.

eg kjøpte komplett overhalingsett der og den o-ringen som skal vere mellom olekjølaren og den braketten den henger på er FEIL i det settet. alt for stor. Der oppstår det lekkajse. Kjøpte dne orginale på møller, den er ca like stor som innerdiameteren på o-singen som var med i settet. Veit ikkje om de va feil med berre mitt sett eller kva men...

 

kjøp deg ny spylervæsketank:p

Working offshore!

 

Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang.

1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift!

Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strøkent motorrom.

Men eit tips... du har jo kjøpt ein del dela på germanautoparts.

eg kjøpte komplett overhalingsett der og den o-ringen som skal vere mellom olekjølaren og den braketten den henger på er FEIL i det settet. alt for stor. Der oppstår det lekkajse. Kjøpte dne orginale på møller, den er ca like stor som innerdiameteren på o-singen som var med i settet. Veit ikkje om de va feil med berre mitt sett eller kva men...

 

kjøp deg ny spylervæsketank:p

 

he fått tetta alt av lekkasje no=)

va tilførelsen til g-laderen slangen som lak som ej sil å lyddemperboksa(lim den igjen med plastlim fra biltema funka gull!)

 

hehe ja må kanskje de:P

 

men slite me at ej får for mye bensin når ladetrykke kjem!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

hm slitte med at bensinpumpa drive å starter;/

 

høre der er litt fresing rundt Bensintrykksregulatoren. men ser ikkje kor de kjem fra lukter heller ikkje bensin noen plass.

 

noen som he hadt samme probleme?

 

 

holde på med å fiksetakluka.

 

noen som vet korleis man nullstiller takluka? for no når ej kjøre takluka helt bak så går liksom sleden utafor spore.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nullstille og nullstille fru blom. Ved å kjøre den manuelt med eit skrujern vil du kjenne ved ein "klikk" at den står i lukket stilling, viss det er lukket du tenke på som nullstilling?

Working offshore!

 

Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang.

1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift!

Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nullstille og nullstille fru blom. Ved å kjøre den manuelt med eit skrujern vil du kjenne ved ein "klikk" at den står i lukket stilling, viss det er lukket du tenke på som nullstilling?

 

las noe styr inne på canada forume at der va en skru du kunne skru ut så nullstilte takluka seg.

 

ja nei hekkje peiling ka som e nullstille:P

men no går takluka ca 5-8 cm for langt bak så den går ut av sledenspore.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dukka opp et nytt problem no. etter 1-2 daga uten kjøring er batteriet nesten dødt.

 

målte no kor mye volt som kom ut av dynamoen å de va ca 11.65volt. går ikkje ann å kjøre den heller da den drukna i bensin.

 

dynamoen er splitter med nye børste. nytt batteri.

testa med en anna dynamo med å fekk ca samme måling.

vet at dinna batterilampa lyser på tomgang, men forsvinner ved pådrag.

 

men lest litt at de kan være dinna blå ledninga som kjem fra dynamone som kan jer at dynamoen ikkje lader de den skal.

kabelen fra dynamo til kontakta som derreter går videre inn i bilen er heil.

 

men kor inni bilen kan ej finne igjen ledninga, så ej får skjekka om der er brudd på kabelen?

 

har dinna blå ledninga noe med hjerna å jer?`dem sende ikkje noe informasjon til hjerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du tar ut instrumentpanelet er det en kontakt bak der. En av de er den ledningen du tenker på.

Ser du på Bentley manualen på "side" 90.4 ser du hvor du kan måle. "Ledning" nummer 16. Enkleste er å se på bilde i manualen og se om du skjønner hvilken jeg mener.

Måtte selv måle på denne for å finne problemet mitt - jeg hadde veldig dårlig kontakt mellom ladelampa og kretskortet. Endte opp med å lodde litt.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår