Gå til innhold

Bolln`s Corrado!

Ranger emnet


Bolln

Anbefalte innlegg

  • Svar 462
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kjølevannet ditt har jo samme temperatur om du bruker de gamle eller de nye følerne....

De måler jo bare tempen, de bestemmer ikke tempen.

 

Nei har faktis ikkje de, har vert på møller for andre gong å levert in dem 2 nye sensorane ei kjøpte fra dem for noe dager sidan. bruker ei dem nye sensorane så ligge tempen på 90-95 grader, med dem gamle 70-85 grader. va nesten nede ¨på 65 grader, med dem gamle.

 

Menne har du noe tips om radiatorvifta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i hel..te!

Påstår dere at kjølevannet endrer temperatur bare med å bytte følerne?

Kjølevannet endrer ikke temperatur, men avlesningen på instrumentet endres.

Det er jo selvfølgelig de nye følerne som mest sansynlig viser rett temp, og de gamle som viser feil pga at dem er slitte, eller hva?

Det er temp følere, ikke vannvarmere.

The Power of Six

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontaktene passer kun en vei.

Drar du ut en av disse sensorene ved varm motor, kommer det MYE varmt kjølevann ut, er jo trykk på systemet.

Anbefaler deg å stikke innom på et verksted for å få hjelp, da jeg mistenker at kunskapen ikke er så høy om dette?

Jeg kan desverre ikke hjelpe deg mere over web.

The Power of Six

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontaktene passer kun en vei.

Drar du ut en av disse sensorene ved varm motor, kommer det MYE varmt kjølevann ut, er jo trykk på systemet.

Anbefaler deg å stikke innom på et verksted for å få hjelp, da jeg mistenker at kunskapen ikke er så høy om dette?

Jeg kan desverre ikke hjelpe deg mere over web.

 

vet godt at det er trykk i systemet.. va berre at de kanskje hadde noe å sej om motoren var kald eller varm når du satte i sensorane.

 

Menne har fått lufta skikkelig systemet i dag, så no ligger temperaturen under 90 grader.

 

Menne den radiatorvifta, vil forsatt ikkje slå seg på.

 

Las om noe inne på canada forumet om en controlmodul som er til radiatorvifta, skulle vist være 2 sikringe der. Stod at dem skulle befinne seg i nærheten av ekspedisjonstanken. Men finne ingenting. Har skjekka sikring nr 19 den er ok. tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i hel..te!

Påstår dere at kjølevannet endrer temperatur bare med å bytte følerne?

Kjølevannet endrer ikke temperatur, men avlesningen på instrumentet endres.

Det er jo selvfølgelig de nye følerne som mest sansynlig viser rett temp, og de gamle som viser feil pga at dem er slitte, eller hva?

Det er temp følere, ikke vannvarmere.

 

Ja, som jeg sa. Det kan jo hende de gamle følerne er gamle og demente, og dermed VISER FEIL.

VW Corrado G60 - Langtids prosjekt

Mitsubishi Lancer glxi -Bruksbil som får kjærlighet

I´m BANKRUPT - A G60 owner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en liten tur ute å kjørte i sta, lot bilen bli varm. For heim, slo av tenninga, å der starta radiatorvifta helt plutselig!

Kanskje dårli kontakt en plass....

 

Lure på ka dåkes andre kjøletemperatur ligge på? Min sin stige nesten til 100 grader med litt røff kjøring. fin kjøring ca

90-95. Bør ej være fornøyd med en sann temperatur?

 

 

Når motoren er kalde så, høre ej en kakle lyd nær innsuge, hørest ut som det kjem fra bensinregulatoren. Men forsvinne når motoren blir varm. Bra eller dårlig tegn?(kaklelyden altså)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. tempraturen. Ved pent kjøring så ligger olje temp.min på javnt en 92-96. Kjører jeg på litt blir den fort en 100-106.

På vannet er min veldig snill. den ligger på javnt 70-90 ved pen kjøring, og den stiger ikke så mye når jeg gir på over en stund. MEN, ved bykjøring, da blir min saatans varm. Min kokte i oslo centrum etter en halvtime.

Så ja, tror du skal være fornøyd med tallene du oppgir.

Men nå er det jo ikke noe hemmelighet at gamle VAC biler blir fort varme og da..

VW Corrado G60 - Langtids prosjekt

Mitsubishi Lancer glxi -Bruksbil som får kjærlighet

I´m BANKRUPT - A G60 owner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grunnen til at radiatorvifta starta når du slår av motoren, er for di der ligg en sensor oppe ved innsuget som slår på vifta ved for høg temp i motorrom.

Siden denne slår inn er det jo tydligvis ikkje noke gale med vifta, men sikkert noe gale med den sensoren som skal slå vifta inn ved for høg vanntemp. Denne sensoren sitter på radiatoren.

 

så kort fortalt har du to sensorer som styrer vifta. Og den som sitter på radiatoren din er kanskje problemet. Prøv å bytt den:)

Working offshore!

 

Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang.

1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift!

Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår