Autotune Skrevet Juni 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2008 Kjølevannet ditt har jo samme temperatur om du bruker de gamle eller de nye følerne.... De måler jo bare tempen, de bestemmer ikke tempen. Siter The Power of Six Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bolln Skrevet Juni 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2008 Kjølevannet ditt har jo samme temperatur om du bruker de gamle eller de nye følerne....De måler jo bare tempen, de bestemmer ikke tempen. Nei har faktis ikkje de, har vert på møller for andre gong å levert in dem 2 nye sensorane ei kjøpte fra dem for noe dager sidan. bruker ei dem nye sensorane så ligge tempen på 90-95 grader, med dem gamle 70-85 grader. va nesten nede ¨på 65 grader, med dem gamle. Menne har du noe tips om radiatorvifta? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oekern Skrevet Juni 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2008 Det kan jo hende de gamle sensorene/følerne var slitne og demente da, Autotune. Og dermed viste feil.. Siter VW Corrado G60 - Langtids prosjekt Mitsubishi Lancer glxi -Bruksbil som får kjærlighet I´m BANKRUPT - A G60 owner Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Autotune Skrevet Juni 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2008 Men i hel..te! Påstår dere at kjølevannet endrer temperatur bare med å bytte følerne? Kjølevannet endrer ikke temperatur, men avlesningen på instrumentet endres. Det er jo selvfølgelig de nye følerne som mest sansynlig viser rett temp, og de gamle som viser feil pga at dem er slitte, eller hva? Det er temp følere, ikke vannvarmere. Siter The Power of Six Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bolln Skrevet Juni 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2008 Kanskje ej har gjort noe feil når ei satt dem i? har det noe å sej om motoren er kald eller varm når du sette i sensorane? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Autotune Skrevet Juni 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2008 Kontaktene passer kun en vei. Drar du ut en av disse sensorene ved varm motor, kommer det MYE varmt kjølevann ut, er jo trykk på systemet. Anbefaler deg å stikke innom på et verksted for å få hjelp, da jeg mistenker at kunskapen ikke er så høy om dette? Jeg kan desverre ikke hjelpe deg mere over web. Siter The Power of Six Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bolln Skrevet Juni 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2008 Kontaktene passer kun en vei.Drar du ut en av disse sensorene ved varm motor, kommer det MYE varmt kjølevann ut, er jo trykk på systemet. Anbefaler deg å stikke innom på et verksted for å få hjelp, da jeg mistenker at kunskapen ikke er så høy om dette? Jeg kan desverre ikke hjelpe deg mere over web. vet godt at det er trykk i systemet.. va berre at de kanskje hadde noe å sej om motoren var kald eller varm når du satte i sensorane. Menne har fått lufta skikkelig systemet i dag, så no ligger temperaturen under 90 grader. Menne den radiatorvifta, vil forsatt ikkje slå seg på. Las om noe inne på canada forumet om en controlmodul som er til radiatorvifta, skulle vist være 2 sikringe der. Stod at dem skulle befinne seg i nærheten av ekspedisjonstanken. Men finne ingenting. Har skjekka sikring nr 19 den er ok. tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oekern Skrevet Juni 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2008 Men i hel..te!Påstår dere at kjølevannet endrer temperatur bare med å bytte følerne? Kjølevannet endrer ikke temperatur, men avlesningen på instrumentet endres. Det er jo selvfølgelig de nye følerne som mest sansynlig viser rett temp, og de gamle som viser feil pga at dem er slitte, eller hva? Det er temp følere, ikke vannvarmere. Ja, som jeg sa. Det kan jo hende de gamle følerne er gamle og demente, og dermed VISER FEIL. Siter VW Corrado G60 - Langtids prosjekt Mitsubishi Lancer glxi -Bruksbil som får kjærlighet I´m BANKRUPT - A G60 owner Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bolln Skrevet Juli 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2008 Var en liten tur ute å kjørte i sta, lot bilen bli varm. For heim, slo av tenninga, å der starta radiatorvifta helt plutselig! Kanskje dårli kontakt en plass.... Lure på ka dåkes andre kjøletemperatur ligge på? Min sin stige nesten til 100 grader med litt røff kjøring. fin kjøring ca 90-95. Bør ej være fornøyd med en sann temperatur? Når motoren er kalde så, høre ej en kakle lyd nær innsuge, hørest ut som det kjem fra bensinregulatoren. Men forsvinne når motoren blir varm. Bra eller dårlig tegn?(kaklelyden altså) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oekern Skrevet Juli 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2008 Ang. tempraturen. Ved pent kjøring så ligger olje temp.min på javnt en 92-96. Kjører jeg på litt blir den fort en 100-106. På vannet er min veldig snill. den ligger på javnt 70-90 ved pen kjøring, og den stiger ikke så mye når jeg gir på over en stund. MEN, ved bykjøring, da blir min saatans varm. Min kokte i oslo centrum etter en halvtime. Så ja, tror du skal være fornøyd med tallene du oppgir. Men nå er det jo ikke noe hemmelighet at gamle VAC biler blir fort varme og da.. Siter VW Corrado G60 - Langtids prosjekt Mitsubishi Lancer glxi -Bruksbil som får kjærlighet I´m BANKRUPT - A G60 owner Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GGGolf Skrevet Juli 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2008 grunnen til at radiatorvifta starta når du slår av motoren, er for di der ligg en sensor oppe ved innsuget som slår på vifta ved for høg temp i motorrom. Siden denne slår inn er det jo tydligvis ikkje noke gale med vifta, men sikkert noe gale med den sensoren som skal slå vifta inn ved for høg vanntemp. Denne sensoren sitter på radiatoren. så kort fortalt har du to sensorer som styrer vifta. Og den som sitter på radiatoren din er kanskje problemet. Prøv å bytt den:) Siter Working offshore! Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang. 1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift! Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bolln Skrevet Juli 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2008 Den på radiatoren(thermoswitch sensoren) har ei bytta. Tenke du på den her? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
einsereier Skrevet Juli 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2008 Den på radiatoren(thermoswitch sensoren) har ei bytta. Tenke du på den her? ja den sensoren starter vifta hvis det er for høy temp i motorrom ved stopp av motoren. prøv å dra av kabelskoen og legg den mot jord. når du gjør det skal vifta starte. Siter 07 touran exclusive mk2 2.9 VR6 T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bolln Skrevet Juli 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2008 ja den sensoren starter vifta hvis det er for høy temp i motorrom ved stopp av motoren. prøv å dra av kabelskoen og legg den mot jord. når du gjør det skal vifta starte. okå, får teste det ut i mårgen. takk;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bolln Skrevet Juli 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2008 Vifta begynte å gå den, kanskje den ny føleren(på radiatoren) ej fekk fra møller er føkka? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.