GGGolf Skrevet August 16, 2009 Rapporter Share Skrevet August 16, 2009 Kilen er ein del av reimhjulet, viss du forstår!! Men nytt reimhjul er jo "gratis" fra german autoparts. stempla skal jo vere mindre en sylindaren.. er jo stempelringene som skal ligge an mot sylindaren, so skal vel gå å bevege stempla litt, men ikkje mykje. få tak i innvneding og utvendig mikrometer og mål. Siter Working offshore! Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang. 1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift! Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bolln Skrevet August 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 16, 2009 Kilen er ein del av reimhjulet, viss du forstår!! Men nytt reimhjul er jo "gratis" fra german autoparts. stempla skal jo vere mindre en sylindaren.. er jo stempelringene som skal ligge an mot sylindaren, so skal vel gå å bevege stempla litt, men ikkje mykje. få tak i innvneding og utvendig mikrometer og mål. så kilen ligge inni reimhjule da altså? ikkje en lause kile altså:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GGGolf Skrevet August 16, 2009 Rapporter Share Skrevet August 16, 2009 jess:) Siter Working offshore! Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang. 1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift! Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bolln Skrevet August 17, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2009 jess:) Vetje vel kor mye nm bolten på veiva skal strammes vel? stemme at de skal være 225nm? Sette på litt loctite også på bolten? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wormy Skrevet August 17, 2009 Rapporter Share Skrevet August 17, 2009 Vetje vel kor mye nm bolten på veiva skal strammes vel? stemme at de skal være 225nm? Sette på litt loctite også på bolten? Loctite bør nok brukes, ja. Er først 90nm, så 180grader til. Du kan bruke flere "bevegelser".. Husk å bytt bolten! Den kan bare brukes en gang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bolln Skrevet August 17, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2009 Loctite bør nok brukes, ja.Er først 90nm, så 180grader til. Du kan bruke flere "bevegelser".. Husk å bytt bolten! Den kan bare brukes en gang. Flott takker;) Vert på møller nettopp å kjøpt ny bolt å reimhjul;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bolln Skrevet August 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 25, 2009 Va her for en dag sidan ¨å skrudde på reimhjule. Klarte fint å stramme til 90nm men etter de, va de ikkje sjangs å få skrudd noko meir. prøvde me forlenger, satte et rør inn på skralla. men ikkje faen om den ville meir:P så lure på da korleis man klare å stramme til dissa 180gradene?:P va foressten 2 stk som tok i å en som hjalp til å holde motoren:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GGGolf Skrevet August 25, 2009 Rapporter Share Skrevet August 25, 2009 Hadde samme problem nett nylig. Fekk ca 90grader. Tok på gjengesikring i tillegg. bør holde! Siter Working offshore! Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang. 1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift! Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bolln Skrevet August 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 25, 2009 Hadde samme problem nett nylig. Fekk ca 90grader. Tok på gjengesikring i tillegg. bør holde! Okey;) ja tok godt på me locktite;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bolln Skrevet Oktober 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2009 etter litt fram å tilbake med skruing av motor å styr. så har ej starta fra start igjen! vaska å gjort litt reint under. Brukt lufttrykk i alle kanaler. Søtte i løfterane(Nye). skifta ventiltettningane i samme slengen. Cam montert å stramma med 20nm. Ny simmering Gjort litt reint her også, gløymte å ta bilde når alt dritt va fjerna, men vart såfall gjort;) Bilde av blokka, nesten ferdig montert. skifta veiv/rådelagera. Veiva er ny polert. å der er nye stempelringer. nye simmerringer å pakninger. å et bilde av alt rote i motorrommet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bolln Skrevet November 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2009 ka de skal ha seg at på tomgang med varm motor så ligge oljetrykke på 2 bar? ekje de normalt å ha 2 bar på 2000omdr med varm motor? min sin ligge da på ca 4,5bar. sliter litt med at motoren jager. av å til så jager den ikkje i de heile tatt å andre tider jager den, selv om motoren e kald eller varm. å ved full sving å dauer nesten motoren:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GGGolf Skrevet November 9, 2009 Rapporter Share Skrevet November 9, 2009 Har akkurat samme problem som deg anngåande jaging. Har totaloverhalt motoren og har litt småtrim. Er det berre av og til den jager? Eg tok å la opp eigen jordledning til lambda, og de vart MYKJE bedre, men er fortsatt litt jaging på tomgang når den er varm. Kan eg også få anbefale SVARTE samcoslanger? Gir ein mykje bedre orginallook Siter Working offshore! Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang. 1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift! Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bolln Skrevet November 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2009 Har akkurat samme problem som deg anngåande jaging.Har totaloverhalt motoren og har litt småtrim. Er det berre av og til den jager? Eg tok å la opp eigen jordledning til lambda, og de vart MYKJE bedre, men er fortsatt litt jaging på tomgang når den er varm. Kan eg også få anbefale SVARTE samcoslanger? Gir ein mykje bedre orginallook nja av å til ja. mens skjer kvar dag:P har lagt opp ny jordlednings også. men ingen forskjell. nei orka ikkje å skifte dem igjen, står på blåe samcoslanger. dem gamle er morkna:P så gidder ikkje å kjøpe nye av dem:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bolln Skrevet November 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2009 (endret) bruka forsatt jevli bensin. 25mil på 55 liter!!:P menne ka spenning skal man ha på kontakta til lambdaen? prøvd å måle me multimeter, men de meste ej får ut er 0,43v me tenning på. ps. tok å målte ka dynamoen lada. 13,76v er vel litt i de laveste? skal vel lade over 14? Endret November 16, 2009 av Bolln Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bolln Skrevet Desember 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2009 ja nei he no prøvd å finne ut av probleme med at bilen har et høgt forbruk av bensin. er igjen no halvetanken å he kun kjørt 14mil. He dreve å feilsøk litt her å der, men finne ingen ting. har helt ny lambda ny tomgangregulator ny blå tempsensor ny slange til ecu ka meir kan oppafor forårsake at bilen bruker formye bensin? Kan ladespenninga ha noe med at bilen bruker formye bensin? skjekka ladespenninga i dag å da viste den 13,65V Dynamoen her helt ny, ny voltregulator. Vet noen årsaken til at ej ikkje har ladespenning over 14v? PS! bilen er helt orginal. kjørern uten g-lader også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.