Gå til innhold

Bolln`s Corrado!

Ranger emnet


Bolln

Anbefalte innlegg

Kilen er ein del av reimhjulet, viss du forstår!! Men nytt reimhjul er jo "gratis" fra german autoparts.

stempla skal jo vere mindre en sylindaren.. er jo stempelringene som skal ligge an mot sylindaren, so skal vel gå å bevege stempla litt, men ikkje mykje. få tak i innvneding og utvendig mikrometer og mål.

Working offshore!

 

Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang.

1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift!

Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 462
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kilen er ein del av reimhjulet, viss du forstår!! Men nytt reimhjul er jo "gratis" fra german autoparts.

stempla skal jo vere mindre en sylindaren.. er jo stempelringene som skal ligge an mot sylindaren, so skal vel gå å bevege stempla litt, men ikkje mykje. få tak i innvneding og utvendig mikrometer og mål.

 

så kilen ligge inni reimhjule da altså? ikkje en lause kile altså:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Va her for en dag sidan ¨å skrudde på reimhjule.

 

Klarte fint å stramme til 90nm men etter de, va de ikkje sjangs å få skrudd noko meir. prøvde me forlenger, satte et rør inn på skralla. men ikkje faen om den ville meir:P så lure på da korleis man klare å stramme til dissa 180gradene?:P va foressten 2 stk som tok i å en som hjalp til å holde motoren:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

etter litt fram å tilbake med skruing av motor å styr.

 

så har ej starta fra start igjen!

 

vaska å gjort litt reint under. Brukt lufttrykk i alle kanaler.

DSC02581.jpg

 

Søtte i løfterane(Nye). skifta ventiltettningane i samme slengen.

DSC02583.jpg

 

Cam montert å stramma med 20nm. Ny simmering

DSC02584.jpg

 

Gjort litt reint her også, gløymte å ta bilde når alt dritt va fjerna, men vart såfall gjort;)

DSC02585.jpg

 

Bilde av blokka, nesten ferdig montert. skifta veiv/rådelagera.

Veiva er ny polert. å der er nye stempelringer. nye simmerringer å pakninger.

DSC02587.jpg

 

å et bilde av alt rote i motorrommet.

IMG_2898.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

ka de skal ha seg at på tomgang med varm motor så ligge oljetrykke på 2 bar?

 

ekje de normalt å ha 2 bar på 2000omdr med varm motor?

min sin ligge da på ca 4,5bar.

 

sliter litt med at motoren jager.

av å til så jager den ikkje i de heile tatt å andre tider jager den, selv om motoren e kald eller varm.

å ved full sving å dauer nesten motoren:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat samme problem som deg anngåande jaging.

Har totaloverhalt motoren og har litt småtrim. Er det berre av og til den jager? Eg tok å la opp eigen jordledning til lambda, og de vart MYKJE bedre, men er fortsatt litt jaging på tomgang når den er varm.

 

Kan eg også få anbefale SVARTE samcoslanger? Gir ein mykje bedre orginallook

Working offshore!

 

Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang.

1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift!

Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat samme problem som deg anngåande jaging.

Har totaloverhalt motoren og har litt småtrim. Er det berre av og til den jager? Eg tok å la opp eigen jordledning til lambda, og de vart MYKJE bedre, men er fortsatt litt jaging på tomgang når den er varm.

 

Kan eg også få anbefale SVARTE samcoslanger? Gir ein mykje bedre orginallook

 

nja av å til ja. mens skjer kvar dag:P har lagt opp ny jordlednings også. men ingen forskjell.

 

nei orka ikkje å skifte dem igjen, står på blåe samcoslanger. dem gamle er morkna:P så gidder ikkje å kjøpe nye av dem:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruka forsatt jevli bensin. 25mil på 55 liter!!:P

 

menne ka spenning skal man ha på kontakta til lambdaen? prøvd å måle me multimeter, men de meste ej får ut er 0,43v me tenning på.

 

ps. tok å målte ka dynamoen lada. 13,76v er vel litt i de laveste? skal vel lade over 14?

Endret av Bolln
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

ja nei he no prøvd å finne ut av probleme med at bilen har et høgt forbruk av bensin. er igjen no halvetanken å he kun kjørt 14mil.

 

He dreve å feilsøk litt her å der, men finne ingen ting.

 

har helt ny lambda

ny tomgangregulator

ny blå tempsensor

ny slange til ecu

 

ka meir kan oppafor forårsake at bilen bruker formye bensin?

 

Kan ladespenninga ha noe med at bilen bruker formye bensin?

skjekka ladespenninga i dag å da viste den 13,65V

Dynamoen her helt ny, ny voltregulator.

Vet noen årsaken til at ej ikkje har ladespenning over 14v?

 

 

PS! bilen er helt orginal. kjørern uten g-lader også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår