Gå til innhold

bensintank problemer...

Ranger emnet

lamaen

Anbefalte innlegg

:w00t

hei har en vectra A 92 mod.

jeg har et lite problem.

bensintanken min er innklemt, om dette skyldes vacum eller at bilen har kommet borti nå det vet jeg ikke. men det jeg vet er at jeg må la bilen stå på når jeg skal fylle bensin og det tar år å dag å fylle maks 20liter.

en gang etter jeg fylte bensin skrudde jeg igjen bensinlokket helt igjen, da hørte jeg et smell under bilen, det hørtes ut som tanken trakk seg litt sammen, så når jeg åpnet lokket igjen så var det vacum der...

bilen fusker hvis jeg fyller 20liter ca

en gang fylte jeg så my at det kom ut litt bensin ifra tanken, så parkerte jeg på en utenfor en butikk, så lak det bensin utifra høyre front skjerm, det sitter et svart filter der som jeg ikke er helt sikker på hva er.

bensinpumpen hyler også, spesielt når det er kalt, men hvis jeg ruser litt eller drar på så motoren bruker bensin så blir den still.

jeg har en ny tank. den er lakkert osv. men vill ikke sette på denne hvis det medfører at denne også blir innklemt, så spørsmålet mitt er hva bør jeg gjøre?

er det en lufteslange jeg må bytte?

er det bare pga at tanken er innklemt?

er det noe med filteret i hjulbuen?

takk for alle svar

I LOVE MY CAR:happyhappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blås igjenom luftinga di med en kompressor og en luft pistol.

Napp av utluftinga på tanken å hekt slangen innpå pistolen å blås til du hører det kommer luft i tanklokket.

Blås å i nippelen innpå tanken din, da blåser du ut igjen tanken din å sikrer att det ikke sitter noe å tetter i luftinga der å.

Gjort detta MANGE ganger.

"Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay"

*Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv.

Håvard. TLF: 41408822

Lenke til kommentar
Del på andre sider