Gå til innhold

B230E ryker rett etter at man slipper gasspedal, etter turbokonvertering!

Ranger emnet


Sailorboy

Anbefalte innlegg

hei

 

montert FT turbo kit på B230E

 

men Motor ryker noe ekstremt, etter man slipper gassen:S...

 

ikke under gasspådrag, eller tomgang

dette sjedde rett etter vi startet denførste gangen, så har ikke hatt tid til og sprenge noe enda,

 

visste dette ville bli for høy komp da, men FT stempler skal nedi. men ville bare sjekke åssen det blei før vi gjorde for mye utav det.

 

 

noen som har peiling på hvorfor det ryker? altså, etter man slipper gassen....

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du dumpventil??? hvilken farge har røyken??

 

Regner med at det er i eksosen røyken kommer ut og hvis den er svart så er det fordi dumpventilen slipper ut luft som er "registrert" av luftmassemåleren. Det resulterer i en altfor feit blanding idet ventilen blåser ut trykket og motoren får alt for mye bensin.

 

Men hvis oljeslangene får turbotrykk nå du kjører har du nok gjort en liten tabbe :)

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blårøyk er det jo mye mulig at du bare har dårlige/morkne ventiltetninger. det me veivhusventiulasjon er jo også en ting ;)

 

Det begynte å ryke etter konverteringa,tviler på at han brukt såå lang tid at ventiltetningene rakk å bli til typ bakelitt før oppstart ;)

 

Og røyken kom rett etter oppstart..

 

Kommer vel greit med olje ut eksostetningen i turbinhuset tenker jeg.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det begynte å ryke etter konverteringa,tviler på at han brukt såå lang tid at ventiltetningene rakk å bli til typ bakelitt før oppstart ;)

 

Og røyken kom rett etter oppstart..

 

Kommer vel greit med olje ut eksostetningen i turbinhuset tenker jeg.. :)

 

La ikke merke til at han sa det var rett etter oppstart. at ventiltetninger som er morkne kan være noenlunde tett før det kommer overlading inn i bilde er mulig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er derfor det er så inderlig viktig å lese hva som står vettu ;)

 

Joda kan da blåse/smelte tetninger men da skal de være spesielt dårlige med slitte ventilstammer og styringer i tillegg hvis det hadde vært tilfelle her...

 

Ble fortalt at jeg bare kunne drite i tetninger på motoren min,pga. ladetrykket ville sørge for at det ikke kom så mye olje uansett..

Men det er jo ikke så lurt hvis bilen skal brukes til småkjøring på gata sef.

 

Og dette var aktuelt hvis bilen kun skulle brukes til banekjøring.

 

Mulig du er uenig men da er det bare ringe M-T å spørre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår