espenaa Skrevet Oktober 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2003 Kjøpt inn "Hot Paint" fra biltema... skal tåle 600 grader... Noe spesielt man skal tenke på før man begynner? Utenom og pusse godt med sandpapir... Eller er det bare og teipe over det du ikke vil ha lakka og spraye i vei?? Siter 2003 A4 1.8 TQ 2001 Polo 1.4TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet Oktober 29, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2003 Får du ikke vekk absolutt all rusten, så vil rusten begynne å boble opp under lakken.. Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gufle Skrevet Oktober 29, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2003 Jeg sandblåste 2 flunka nye bremsetromler til en ascona c, og lakka med sølv hot-paint (600gr), og de rusta etter 2mnd. Vet ikke hva jeg gjorde feil da... feilen var kanskje at jeg brukte biltemas hot-paint :rolleyes: Siter http://www.calibra.no - Calibra forum. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espenaa Skrevet Oktober 29, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2003 hørtes ikke bra ut..... Jaja får bare gjøre et forsøk da...kanskje kjøpe en sånn stålbørste og sette på drillen og pusse rust med den... så finslipe med sandpapir etterpå... Siter 2003 A4 1.8 TQ 2001 Polo 1.4TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ost Skrevet Oktober 29, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2003 Bruk Hammerite, den holder brukbart... Siter OZzzt zzzz 93 Audi S2 coupe - Powered by ES-tuning http://www.team-quattro.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borabora Skrevet Oktober 29, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2003 Originally posted by Ost Bruk Hammerite, den holder brukbart... Mange som har gode erfaringer med den, selv om bremsene blir varme... :D Søk litt på tråder så finner du litt mer. :) Siter Vento, Golf 3 xMk3 "tdi" xS3X 2 DIE 4 xA4 tEqUILA xStreetdreams Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reinert A Skrevet Oktober 29, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2003 Jeg lakka kaliperne mine i sommer! Pussa med , ganske nøye , med stål børste og sandpapir. La på 2 lag med grunning og rustgreier.. Og et lag med vanlig lakk til bil,, funka helt greit det..! Og bremsene funker enda , ikke værst :D Skal lakke dem litt nøyere når det blir litt varmere igjen ! Det som er så irriteranes er at de blir så jævlig fort møkkete!!!! Spesielt forran! Mvh Reinert Andersen Siter Honda Civic 1,4 IS HB Mod :1997 HK : 90 www.club-honda.org Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borabora Skrevet Oktober 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2003 Originally posted by Rino Jeg lakka kaliperne mine i sommer! Pussa med , ganske nøye , med stål børste og sandpapir. La på 2 lag med grunning og rustgreier.. Og et lag med vanlig lakk til bil,, funka helt greit det..! Og bremsene funker enda , ikke værst :D Skal lakke dem litt nøyere når det blir litt varmere igjen ! Det som er så irriteranes er at de blir så jævlig fort møkkete!!!! Spesielt forran! Mvh Reinert Andersen El bare vaske oxo et par lag med Hammerite om det er første gangen. Mye mindre jobb! ;) Siter Vento, Golf 3 xMk3 "tdi" xS3X 2 DIE 4 xA4 tEqUILA xStreetdreams Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ost Skrevet Oktober 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2003 Tåler grunning så høy temp da?? Nei! Hamerite koster under hundrelappen for en 1/3 box, og da har du til mange calippere :) Siter OZzzt zzzz 93 Audi S2 coupe - Powered by ES-tuning http://www.team-quattro.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sADsAM Skrevet Oktober 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2003 Har brukt vanlig BENGALAKK på mine, holder som bare faen det.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ost Skrevet Oktober 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2003 Da kjører du ikke hardt nok ;) Siter OZzzt zzzz 93 Audi S2 coupe - Powered by ES-tuning http://www.team-quattro.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sADsAM Skrevet Oktober 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2003 Nei du sier noe der... Går så dårlig den bilen min også... Er ikke høye farten man oppnår med 1,8 kassa... 200 km/t 7000 RPM. Skal love deg det går fort opp dit.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reinert A Skrevet Oktober 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2003 Originally posted by Ost Tåler grunning så høy temp da?? Nei! Hamerite koster under hundrelappen for en 1/3 box, og da har du til mange calippere :) Når jeg første gjorde det , så syntes jeg det var like greit og gjøre det ordentelig! Og jo ! det holder! du eller jeg som har gjort det?! Mvh Reinert Andersen Siter Honda Civic 1,4 IS HB Mod :1997 HK : 90 www.club-honda.org Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borabora Skrevet Oktober 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2003 Originally posted by Rino Når jeg første gjorde det , så syntes jeg det var like greit og gjøre det ordentelig! Og jo ! det holder! du eller jeg som har gjort det?! Mvh Reinert Andersen Er ikke sikkert det holder til all slags biler og til all slags kjøring. ;) Grunningen er vel ikke varmebestandig sånn som Hammeriten... Men poenget er vel at Hammerite funker på biler som blir hardt kjørt og du behøver ikke legge altfor mye jobb i det. ;) Bremsene blir litt varmere etter noen runder på banen enn etter litt sportslig kjøring etter veien.... :D Siter Vento, Golf 3 xMk3 "tdi" xS3X 2 DIE 4 xA4 tEqUILA xStreetdreams Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ost Skrevet Oktober 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2003 Originally posted by sADsAM Nei du sier noe der... Går så dårlig den bilen min også... Skal love deg det går fort opp dit.... Sa ikke noe om hvor bra/dårlig bilen din går jeg. Bengalakk har vel maks temp på ca 100grader. Så hvis den holder kan det ikke bremses så stygghardt ;) Det sies jo at det vikstigste hinder for at det skal gå fort er bremser så... :D På min forrige bil hadde jeg lakket calipperene med hotpaint av noe slag. Den så like fin ut etter måneder med gatekjøring, men på bane kokte den og faktisk rant av!! Moro å se rødlakken ligge i dråper på innsida av felgen :D Siter OZzzt zzzz 93 Audi S2 coupe - Powered by ES-tuning http://www.team-quattro.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg