Gå til innhold

Vurderer A4 (97-00) - men har hørt rykter om problemer:

Ranger emnet

Yelsent

Anbefalte innlegg

Ny på forumet - og kommer rett på sak; jeg har ca 60 000,- som jeg skal bruke på min første bil da jeg fikk lappen i sommer. Ettersom jeg har en forkjærlighet for tyske biler gikk valget gjennom alternativene Mercedes C-klasse, Audi A4 eller BMW 3-serie.

Jeg har hørt litt rundt og sett på en del annonser, men en venn av meg gjorde meg oppmerksom på et problem som visstnok var betydelig i A4 1997-2000-modellene - nemlig bærebjelkene. Han sa det var en produksjonsfeil som gjaldt på de bilene og som var dyrt å fikse.

Er dette et betydelig problem eller er det bare bagatellmessig? Egne erfaringer?

På forhånd takk!:)

'92 Mitsubishi Eclipse GS

Historie, prosjekt -og bildetråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Q: Hva bør jeg se etter når jeg skal kjøpe en A4 (B5)?

A:

- Se om bilen har fulgt servicene

- Pass på bærearmene/broene/kulene er i orden (disse er ganske svake på tidligere utgaver av A4)

- Samme som i punktet over gjelder for forstillingen

- Foringene kan være ganske tørre, da blir det mye knirkelyder. Kan løses ved bytte av foringer eller smøring av de gamle

- På modeller med aircondition sitter rørene ganske lavt under bilen, kan være lurt å se at de ikke er skadet

- Luftmassemåleren er en svakhet, tåler ikke så mye. Pass på at denne ikke er gåen, gjelder spesielt hvis bilen har/hatt montert åpent luftfilter med olje

- Pass på at alle de elektriske tingene fungerer (el. vinduer, klimatronic panelet på biler med AC osv.)

- Grenrøret på 1.8T kan sprekke, pass på at det er helt

- Pass på at turboen er i god stand hvis du skal ha en 1.8T

Ellers er det bare å søke, du finner en haug av tråder om akkurat det samme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes en del tråder om hva du burde se etter når du skal kjøpe en A4, det jeg tenkte på :)

Men på min bil er alt dette blitt byttet. Audi kjørte en kampanje på dette hvor alle biler som var under 10 år eller hadde gått under 200 000km fikk byttet noen bærearmer ++.

Men problemet er at selvom du bytter det så er de nye delene egentlig like dårlige som de orginale. Så det vil dukke opp igjen etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er aksjon på bærebruene til audi! på de dårlige multilink utgavene det gjelder! mener det er 100000 km på øvre og 200000 km på nedre! evnt omvent! Og at det koster så JÆVLIG mye penger er BS!

ASP=3368362[O]Type=Audi[O]Model=A4[O]Year=1998[O]Varegruppe=0526"]http://salg.norskbildelsenter.no/4daction/WA_Bilder/?Vare=11001&ASP=3368362&Type=Audi&Model=A4&Year=1998&Back=WA_Varegruppe[P]ASP=3368362[O]Type=Audi[O]Model=A4[O]Year=1998[O]Varegruppe=0526

TripleBoy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider