'67 144 Skrevet Desember 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2007 Rattet på bildet er forresten ett Astrali-ratt. Fikk kjøpt de hos CD-Cardic for noen år siden. Men, er samme boltsirkel på Mountney-navene som Eiker Motorshop selger, om du skulle finne på å skulle sette det rattet i en annen bil ved en senere anledning.. :-) Siter http://www.kirkeby-racing.net http://www.freewebs.com/kirkeby-racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonaldo Skrevet Desember 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2007 Spørs ok jeg gidder å skru av 1 mutter for å ta med det rattet til en annen bil..... Måtte forresten modifisere litt for å få det på. Rattet havnet så langt inn at jeg måtte snu blinklysbryteren og koble om. Har fjernet bryteren for viskerne og lagt opp nye kabler og brytere. Kjøpte ny spylervæsketank med motor og full pakke i dag også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonaldo Skrevet Desember 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2007 Hvis det ikke kommer noe snø snart må jeg kjøpe nye vinterdekk. Asfalten sliter fælt på bakdekkene.... Noen i nærheten som har felger og dekk liggende til en grei pris? Har skjønt at felger fra 240 passer også. Hadde noen bredda stålfelger med piggfritt på hånden, men de ble solgt før jeg kom meg nedover til Østfold..... Noen som har peiling på å sveise sperre på bakakselen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HOOSIER Skrevet Desember 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2007 Hvis det ikke kommer noe snø snart må jeg kjøpe nye vinterdekk.Asfalten sliter fælt på bakdekkene.... Noen i nærheten som har felger og dekk liggende til en grei pris? Har skjønt at felger fra 240 passer også. Hadde noen bredda stålfelger med piggfritt på hånden, men de ble solgt før jeg kom meg nedover til Østfold..... Noen som har peiling på å sveise sperre på bakakselen? Det er bare å sveise i vei det men ikke akkurat noe drøm å kjøre med... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonaldo Skrevet Desember 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2007 Blir det helt ille å kjøre med? Mye jobb og umulig å angre seg eller? Jeg har null sveiseerfaring...... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonaldo Skrevet Desember 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2007 EN kompis skal hente en Ascona B delebil i morgen. Hørte rykter om at originalfjørene fra Ascona'n blir bra på 142. Noen som vet hvor mye det senker og om det er mye som må modifiseres for å få dem på plass? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HOOSIER Skrevet Desember 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2007 Blir det helt ille å kjøre med?Mye jobb og umulig å angre seg eller? Jeg har null sveiseerfaring...... Bilen vil jo alltid rett frem... Begge hjula går likt hele tiden så det går hardt ut over dekk og foringer. Har du sveist så har du sveist for å si det sånn, ingen vei tilbake nei... Dette er jo en nødløsning bare hvis du har en syk motor og ikke har en diff sperre på hylla:eddie Det er sykt moro å sladde med den da, det skal sveisen ha hvis det er det du er ute etter.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonaldo Skrevet Desember 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2007 Er jo en bil for vintermorro dette her, men er jo vanskelig å finne veier som ikke er saltet ihjel her nede. Syk motor har jeg heller ikke, så kanskje like greit å droppe den tanken da:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tyggern Skrevet Desember 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2007 dropp det du, sveiset er fint til bilcross o.l det er helt grusomt og kjøre med spessielt på vinterstid, det krever at du kjører med oppstell helle tiden. rundkjøringer på glatta er et helvete, går rett frem som HOOSIER sier. eneste måten å få den til å svinge er å spole seg sidlengs. dritt moro når det er plass til det, men i trafikk kan det fort bli litt trangt! har prøvd!!! kjøp deg heller en gammal brukt en(diff), er stadig noen til salgs. lamell eller slungdiff spiller ingen rolle til dit bruk. eller så er det aussielokker fra bakakseldeler i sverige et billig alternativ. Siter Tyggern:04 V70N titanium sport edition 96 945 turbo(bruks kjærre) 01 VW polo 6n2 colour concept Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonaldo Skrevet Desember 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2007 Det slenger jo bra som den er nå, men skulle kanskje satset på annen motor isteden. B18 er jo ikke det sprekeste i verden liksom. Er vel ikke så vanskelig å få tak i en brukt Volvomotor? Hva passer rett i denne bilen og hvor mye jobb er det egentlig å bytte motor? Er jo romslig under panseret:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonaldo Skrevet Desember 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2007 Kan jo opplyse om at Volvo'n selges etter vinteren. Kan evt byttes i annen bil i løpet av vinteren hvis noen har noe interessant stående..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sc0ot Skrevet Desember 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2007 Syns du kan bytte denne bilen i min gamle Mazda RWD, jeg liker har leta desperat etter 142 1973, og du har tenkt til å bruke og kaste den :/ .. ps: mazdan er EU ok til 2009, du har en PM! Siter Golf 1985 mod Cab! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonaldo Skrevet Desember 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2007 Syns du kan bytte denne bilen i min gamle Mazda RWD, jeg liker har leta desperat etter 142 1973, og du har tenkt til å bruke og kaste den :/ .. ps: mazdan er EU ok til 2009, du har en PM! Du har PM;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Klaffe 142 Skrevet Desember 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2007 Eg har Penta felger på min 142 ... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonaldo Skrevet Desember 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2007 Eg har Penta felger på min 142 ... Fant ikke bilder av bilen din her inne, men det er vel sånne som sitter på denne? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg