Gå til innhold

142: Årets vinterbil

Ranger emnet

Jonaldo

Anbefalte innlegg

• Svar 90
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ja det er penta felger.. nei ej veit ikkje korleis ej legger inn bilde. men syns mine penta har breiare kant, elle so berre ser dissa penta felgane litt rare ut. p.g.a smale dekk....

Norsk VolvoForum.no :: Vis Temaet - Tøffe volvoer. legg ut blder ;)

der e nåken bilde. den raude 142en e min.. so e der også en oransj m penta felga ;) berre og bla seg nedover så ser du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er penta felger.. nei ej veit ikkje korleis ej legger inn bilde. men syns mine penta har breiare kant, elle so berre ser dissa penta felgane litt rare ut. p.g.a smale dekk....

Norsk VolvoForum.no :: Vis Temaet - Tøffe volvoer. legg ut blder ;)

der e nåken bilde. den raude 142en e min.. so e der også en oransj m penta felga ;) berre og bla seg nedover så ser du :)

Det der er nok MIM felger, de har den smale kanten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortsatt ikke kjøpt felger. Prioriterer piggdekk nå tror jeg. Har snødd endel i dag og Volvo'n har fått kjørt seg skikkelig. Morro!!! Lett å kontrollere på glatta selv med dårlige dekk....

Sitter piggfritt på nå, men hvis bilen skal overleve vinteren må jeg nok ha pigger. Kikker litt etter nyere biler og har fått et par interessante bud på go'bilen min. Kanskje jeg selger den før vinteren er over. Det er kanskje eneste mulighet til å redde den fra total nedkjøring eller i værste fall spikermateriale:)

Eller må jeg si meg veldig fornøyd med årets vinterbil. Den starter og går uansett. Er litt grei mot motoren og bruker motorvarmer når jeg er på jobb da:fire:

Selv etter 1 uke med 10 minus uten motorvarmer startet den på første slag. Heia Volvo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette stod i avisen en dag da.

Kan ikke være meg, for jeg fylte nettopp 30:)

Anmeldt for grisekjøring - Drammens Tidende

Anmeldt for grisekjøring

Det er ikke bare de små barna som morer seg i snøen.

Espen Bakke-Aas Steiro

Politiet mottok i 19-tiden 1. juledag en klage fra Gulskogen på bilister som bruker området som racerbane.

- Spor i snøen viser at det har vært uvanlig kjøring i området, informerer operasjonsleder ved Søndre Buskerud politidistrikt, Morten Eriksson til dt.no.

Vil vise seg frem

Snøen som falt 1. juledag har tidligere i dag ført til flere trafikkuhell. Men det er ikke alle som slipper gassepedalen av den grunn.

- Dette er i hovedsak et problem blant unge menn i begynnelsen av 20-årene. De vil vise frem sine kjøreegenskaper nå som snøen er kommet, sier Eriksson til dt.no.

Anmeldt

Politiet fikk også melding om grisekjøring på Liertoppen i 22-tiden.

- 3 personer er anmeldt for brudd på paragraf 3 i veitrafikkloven, sier Eriksson, som presiserer at offentlig vei ikke er stedet for å drive tørrtrening på glatt føre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å ta en tur til høggern å finne noen felger til piggdekk i dag. Helst felger med piggdekk:)

Gikk gjennom denne lista for å finne hvilke felger jeg kan kikke etter: Boltesirkel

Fant vel egentlig ikke så fryktelig mange som stemte med boltsirkel og innpress. Regner med at dere har litt bedre peiling på hva som faktisk passer på Volvo'n. Eller er det bare dette som passer? Hvor viktig er hub senter og bolt/mutter?

VOLVO 100 Serie - 5-108 ET40 HUB SENTER 65,1 BOLT/MUTTER M1/2

Ellers noen som vet hvor jeg får tak i veldig billige piggdekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med deg bilen og prøv en felg på stedet. Du kan i grunn bruke alt som Volvo har laget etter 1970. Du har hjulene midt under bilen, så 2-7-9 serie bygger mere ut med sine 25?mm i innpress (ET). Men siden du har ET40 burde det være en smal sak å få på V70 felger etc. Og kjøp PIGGFRI!

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider