Gå til innhold

forgasser problem

Ranger emnet


tarzan

Anbefalte innlegg

har en golf 86 mod 1.6 med gasser.den henger på 3000omdr når jeg starter etter noen minutter går den ned på tomgang igjen men når jeg kjører henger den seg opp igjen på 3000omdr.og skal jeg få den til og slutte må jeg sstoppe bilen i et par minutter før jeg starter igjen,kjører litt igjen og den henger seg med en gang,når jeg stopper den hoster motoren go vil ikke slutte så jeg må kvæle den i gir.lukter også mye bensin.er dette gasseren som er fuck hørt det er en problemgasser..eller vakumklokke,chocken.har byttet vokstermostaten og det hjalp ikke.hadde vært veldig fint om noen viste hva jeg burde gjøre.hvilke gassere fra hvilke års modeller passer på motoren min?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rengjøre forgasser innvendig og utvendig.

bensinrens systematisk, og forgasserrens utvendig på selve forgasseren.

Ved feil vacuum, så nekter denne forgasseren å gå rett.

gå over slanger og pakninger med startgass.

ved feil tenning vil tomgangshastighet være høyere enn normalt

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Vokstermostat, virker den nye? Ta den av og spyl den i varmt vann, du kan faktisk se om den utvider seg eller ikke..

 

- Automatchoken, ta av dekselet over forgasseren og se om det lille spjeldet står åpent eller ikke. Er spjeldet lukket når motoren er varm så er automatchoken på..

 

Denne styres av vokstermostaten og den røde temperaturgiveren i forkant av motoren, se etter ledningsbrudd osv.

Eventuellt skift giveren.

 

Bimetallfjæra på Choken kan også være gåen, da må du bytte hele chokehuset..

 

Men, først gjør du som EliteCorrado sier, rens alt..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk takk:D da skal jeg prøve på dette og håpe det virker.eller så er det bare og bytte forgasser som er siste utvei?

 

Nja, det som er så dumt med disse forgasserne er at du skjelden vet om den fungerer før du har prøvd den, så du kan i realiteten ende opp med en ny brukt forgasser som heller ikke fungerer.

Disse er også gamle og derav er også deler dyrt.

 

Hvis du ikke finner en billig løsning, som f,eks en brukt fungerende forgasser så anbefaler jeg deg heller å kjøpe deg en Weber..

http://www.gsfcarparts.com/ selger et Weber kit med alle deler du trenger for å bytte ut din forgasser, dette koster ca. 2000.-

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det hender også at feilen ikke ligger i selve forgasseren men i styringsystemene rundt den. se forøvrig i denne tråden:

http://www.bilforumet.no/golf-ii/149139-mine-erfaringer-med-2e2-forgasser-problemer.html.

 

lykke til

thor

1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi.

Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det noen som har prøvd å sette montronic på en gassermotor? er det bolt on eller må mye moddes? kan forgasserinnsuget brukes? andre ting en må tenke på eller gjøre i en slik operasjon?

thor

1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi.

Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk også sikringene dine... hadde dette probleme å da var det sikringen til tempraturen som var gåen, da denne er koblet til vokstermostaten... altså automatsjokken.tror det er nr: 17

Audi S4 c4:

 

034 High output coils , Rs2 manifold , KKK K26turbo , Magnector plug wires , Wg spring preformance.

 

maped by 034 Motorsport. 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Pontiac Fiero GT 3,0 Tubo:

 

Garret T3 / T4E Stage 3 , Haltech E6GMX , 500lb injectores , Comp Cam , Forged pistons , Hiflow gas and oil pump ,

Ferita exhaust 2,5. 

 

Custom maped by Anders Ringstad 

 

Dyno: whp 380hp / 590nm

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår