Gå til innhold

740 B230k motor trøbbel

Ranger emnet


Taxitus

Anbefalte innlegg

Har gått til innkjøp av en vinter bil.

 

selvfølgelig en volvo 740 med b230k motor.

 

Fikk den til å svive, men den sveiv veldig ugjevnt, og hoppet litt osv. virket som den ikke fikk med seg alle sylinderene.

 

Men da igår etter å skiftet bensinpumpe å finstilt kam og veiv, fikk jeg en litt lei overraskelse når det begynte å sprute olje ut fra hjulet som kommer ut fra veivhuset (registerreima).

 

Tror det er en pakning eller noe der.. :S kan det stemme ?

Er dette vanskelig å skifte og eventuelt hva heter pakningen ?

 

Lurte også på om det kunne vær kam'en som er litt sliten til 1 av syl. eller noen ventiler som gjør den sviver så ugjevnt ?

 

Det kan jo også være greit å få med seg at den tilslutt slutter å svive tilåmed med bonn gass.

 

Hvis noen har noen råd el. eller har en ny motor liggende ;) så ta kontakt. (også hvis noen har mye peiling på disse bilene kunne du ha lagt meg til på msn: taxitus@hotmail.com)

 

-------------------------

 

Har nå gått til innkjøp av zimmer ring til veiv.

 

Skal stappe i denne å ny register reim iløpet av helgen satser jeg på.

 

Men jeg lurer veldig på hva som gjør at bilen sviver så ugjevnt å tilslutt "dauer" har noen vært borti noe slikt før ? + den er skikkelig seig på turtallet.. (ble noe bedre når jeg satt register reima riktig (sto 3-4 hakk feil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jon Arne: Yeah er klar over d å skal kjøpe deler idag :)

 

Keltern: Hmm.. skal skjekke skikkelig når jeg har skiftet den pakningen som lekker nå. Men tror ikke d er d me tanke på at den svive ganske greit 5-10 min :S å kansje lengre også..

 

Kan det kansje være chock eller noe sånt ? hvordan sjekker jeg dette gjør noe med det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

K-motoren kan være et h... når den begynner å kødde! Vanvittig med vakuum-dupeditter og slanger på gasseren. Kan nesten garantere at problemet har noe med gasseren å gjøre. Har vel aldri hørt om en B230 med så slitte ventiler/kam at den ikke går noenlunde.

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy! -Tom Waits

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok så da glemmer vi kammer ventiler.. (bilen er kjørt 307000km)

Så da er neste vakum slanger...

 

Har noen et bilder av en b230k block som fungerer ? slik jeg kan se at alle slanger ol. ligger..

 

Eventuelt noen har et kart over hvor disse skal osv..

 

Kan den dupediten på høyre side sett forfra som alle slangene går inn i være noe galt med ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok så da glemmer vi kammer ventiler.. (bilen er kjørt 307000km)

Så da er neste vakum slanger...

 

Har noen et bilder av en b230k block som fungerer ? slik jeg kan se at alle slanger ol. ligger..

 

Eventuelt noen har et kart over hvor disse skal osv..

 

Kan den dupediten på høyre side sett forfra som alle slangene går inn i være noe galt med ?

 

Bilder kan sikkert fikses..

 

Men duppeditt? :P Håper du vet det er en forgasser, hehe! :)

 

Sitter det en Pierburg eller er det bytta til Weber hos deg? :)

'90 Audi Coupe Quattro aka problembarnet

1 ny feil på bilen = 1 erfaring rikere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A motoren har en helt vanlig forgasser alà sånn som sitter på mopedene. Mer bensin mer luft = akselrasjon, vedig fint å simpelt.

 

K forgasseren blir styrt av vacuum som føler lufttykkheten f.eks, å noe mer. Gummikoblingene til de vacuum greiene pleier å sprekke så til slutt blir det bare kødd.

 

K gasseren var et siste desperat forsjøk på å få en forgassermotor til å bli mer ''miljøvennlig''

Har biler

Har hatt biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! Ikke rart jeg har hatt følelsen av at den pierburg'en er kjip! :P

 

Driver å vurderer audi-motor i min for tia faktisk.. Men det var det dette med clutch-hus da! :S

 

En grei volvo-motor er jo ofte litt høyt i pris for tia...

 

Men er det andre forskjeller på A og K? Blokk, topp, råder etc.. Det var en som mente det satt 531-topp på min, men jeg vet ikke hvordan jeg identifiserer en slik og ikke har jeg sett noe videre på det heller! :P

'90 Audi Coupe Quattro aka problembarnet

1 ny feil på bilen = 1 erfaring rikere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B230A/K har samme topp å innmat.

 

Har ikke sette etter sjøl men har blitt fortalt att det står på sia av toppen et sted.

 

Kjem du frå Dovre ja, gikk på hjerleid 05/06:-P

A og K motor har overhodet ikke samme topp. A= 530 med forbrenningsrom i toppen, K=630 uten forbrenningsrom da disse er i stemplene. Setter du en K topp på en A motor vil du få altfor høy komp (uten å bytte stempler)

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår