Gå til innhold

740 B230k motor trøbbel

Ranger emnet


Taxitus

Anbefalte innlegg

Ja, jeg har hørt rykter om dette i det siste, så jeg er litt nervøs ang. regreim nå, da jeg ikke vet hvor lenge siden det har blitt skifta. Kjøpte bilen i januar, så jeg burde vel ha klart å finne ut når det skjedde sist snart... :P

 

Går ikke så aller verst da, men hadde store problemer en stund pga falskluft via en sprukken gummi-jævel på forgasseren! :)

 

Hvor bør jeg henvende meg for regreim, hjul og eventuelt vannpumpe (er det ikke populært å bytte denne også? :P)? Og hva kommer det på ca? Jeg har vel et par som kan hjelpe meg/gjøre det for meg! xD

'90 Audi Coupe Quattro aka problembarnet

1 ny feil på bilen = 1 erfaring rikere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"alle" kjenner jo noen som får 40% på mekonomen så det er jo greit å handle der. K-motoren er bra når alt virker. sitter en veldig slapp kam der (t). Ved å bytte til en VX kam får du ca 130 hk (orginal volvo trimsats). jeg satt i en K-kam som gir enda mer effekt og jeg merket det faktisk godt.

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Keltern: Seff vet jeg hva en forgasser er :) hadde satt pris på bilder av eg b230k som fungerer.. skal seff gå gjennom alle vakum slanger osv.. regner me jeg skal skru litt imorgen, men det er en liten dings helt forran på samme side som forgasseren som alle vakumslangene FRA FORGASSEREN går til men en liten lufte ventil på toppen. denne tror jeg er en sentral del men vet ikke.. kansje den er problemet.. ?

 

 

--

 

Hvis noen har en forgasser fra enn b230A motor som de vil selge ;) å det bare er å skru ut å inn så er jeg "game" :D

 

eventuelt hvis dere vet om noen som har dette :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært i garasjen siden kl 5 idag.. !!

 

Skifta zimmer ringen pga.. olje over alt når bilen sveiv.. :P

 

Skifta reg. reim (stilt kammer står på 0 på veiven og prikken treffer "streken" på kam'en.

 

Skifta olje.. oljefilter..

 

Har "sjekket" alle vakuumslager osv på forgasseren...

 

Men driten sviver veldig ugjevnt å helt ræva på tomgang... testa bare 5-10 min for da holdt jeg på å daue av eksos.. men var ikke helt bra alså...

 

Noen som har noen andre ideer enn vakuumslanger ?

 

Har skifta bensinpumpe..

 

Eventuelt noen som har et nr til et verksted eller noen som kan disse motorene skikkelig godt ? (stavanger distiktet) ?

 

Det er da som vi kom fram til å jeg har dobbelt sjekket en B230K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår