CorsaNova Skrevet November 20, 2007 Rapporter Share Skrevet November 20, 2007 Skal ha golfen inn hos BT for godkjenning av Supersport-Gewinde om en uke, har idag tatt hjulstillingskontroll. Har fått med meg at høyden fremme fra hjulbue til senter av nav skal være 31,5 cm og bak 32,5 cm. MEN, kan man ha større avstand enn dette så sant det er likt på begge sider? Tenker da om man har f.eks.32 cm fremme og 33 cm bak på begge sider? Og hvor strenge er de på om man har noen mm i diff. på noen av hjulene? Det er ikke så lett å få alle målene rett! Hadde vært fantastisk med noen innspill rundt dette :) Siter Min Golf mk3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grev1 Skrevet November 20, 2007 Rapporter Share Skrevet November 20, 2007 Når jeg godkjente mitt justerbare, så målte han ikke lengde fra nav osv. Han kikka på numrene på fjærene og papirene, hjulstillingspapirer og så ettet subbemerker i hjulbuer og på dekk. Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorsaNova Skrevet November 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2007 Det hørtes jo ut som en drøm, dog har jeg hørt om andre her inne som har vært ute for andre kontrollører... Erfaringer/synspunkter andre? Siter Min Golf mk3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjirn Skrevet November 20, 2007 Rapporter Share Skrevet November 20, 2007 De målte nøye her... Hadde 4 cm for lite første gang... :P Men er vel minimumsmål de du oppgir. Dvs det som er maksimalt av hva som er lov å senke bilen med de fjærene. Så det går nok fint å ha den høyere. Siter Bilforumet.noSuper Moderator- 04 VW Golf TDi- 94 VW Golf Vr6- 92 Honda Accord altforlat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SnuRRe Skrevet November 20, 2007 Rapporter Share Skrevet November 20, 2007 Det kommer helt an på hvilken BT knott du treffer på. Noen er vrange og skal rive og røske i alt og måle hver millimeter. Og skjønner ikke vitsen med å senke en bil. Andre er ålreite og syns faktisk det er ålreit at folk senker bilene sine. Dem kontrollerer det som er viktig og godkjenner. Kommer vel an på interessen til de som jobber der. Uansett burde kontrollene vært like spør du meg.. Siter 1998 VW Golf IV 1,8 Highline Solgt 1989 VW Passat GL Sedan 1,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorsaNova Skrevet November 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 21, 2007 De målte nøye her... Hadde 4 cm for lite første gang... :P Men er vel minimumsmål de du oppgir. Dvs det som er maksimalt av hva som er lov å senke bilen med de fjærene. Så det går nok fint å ha den høyere. Det høres bra ut - da er jo bare kunsten å få det likt på alle dekkene :) Noen som vet om man har noe å gå på når det gjelder +/- diff. i forskjell på høyde på hvert hjul? Tenker da på at man kan f.eks.ha 32,9 mm på det ene hjulet bak og 33,4 mm på det andre bak? Siter Min Golf mk3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjirn Skrevet November 21, 2007 Rapporter Share Skrevet November 21, 2007 Det vet jeg ikke.. Tror det skal være helt jevnt... jeg hadde hvertfall en halv cm forskjell bak på andre kontrollen min... Men da lot de meg stille det inn der, mens de venta forsåvidt... Siter Bilforumet.noSuper Moderator- 04 VW Golf TDi- 94 VW Golf Vr6- 92 Honda Accord altforlat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorsaNova Skrevet November 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 21, 2007 Det vet jeg ikke.. Tror det skal være helt jevnt... jeg hadde hvertfall en halv cm forskjell bak på andre kontrollen min... Men da lot de meg stille det inn der, mens de venta forsåvidt... OK! Takker for innspill! Tenker jeg at jeg tar en ekstra kontrollmåling selv til helgen før jeg skal vise bilen... Siter Min Golf mk3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg